עוגת שמרים עשירה של נעמה

2
933

נעמה קזאס, אופה ובשלנית בחסד, בתחילת דרכה הקולינרית והמקצועית, מתעסקת בעיקר בעיצובים מיוחדים בבצק סוכר – אבל גם נוגעת בבישול חם, בשרים, ממולאים ועוד… ועוד.. אותם היא מכינה באהבה ללקוחות קבועים הנהנים מהאוכל שלה. ההיכרות שלי עם נעמה די קצרה. הכרנו בסדנה מקצועית שעברנו יחד. כל אחד הגיע עם המטען והידע הנצבר שלו, אבל בהחלט ניתן לומר שנעמה כשרונית בטירוף, שואפת לשלמות, אמביציונית ובעלת חוש טעם מדהים.

והיות שהבלוג שלי עוסק באפייה ובקינוחים, אז תרשו לי להמליץ על המתכון של נעמה לעוגת שמרים עשירה, כזו שבכל ביס תרגישו את השילוב ואת נגיעות האגוזים, החלבה והשוקולד. אז שימו עליכם סינור ובואו נאפה הפעם, עם נעמה.

עוגת שמרים עשירה – המתכון של נעמה קזאס

נא להכין מראש תבנית  28 ס"מ

חומרים לבצק: 

קילו קמח
שקית שמרים
4 חלמונים
כוס שמנת חמוצה או אשל
1/2 כוס סוכר
300 גרם חמאה רכה
כוס חלב
1/2 כוס מים פושרים

למלית:

ממרח שוקולד נוטלה/השחר
חלבה בטעם וניל או שוקולד
100 גרם אגוזי מלך קצוצים

לזיגוג:
חצי כוס מים שבושלו עם חצי כוס סוכר וכפית לימון עד להמסה

אופן ההכנה:
מתחילים באיחוד החומרים היבשים להכנת הבצק עבור עוגת שמרים: משלבים את הקמח, הסוכר והשמרים בקערת המיקסר. נותנים ערבוב קל. בשלב זה ניתן להוסיף את שאר החומרים הרטובים למיקסר ולעבוד במהירות בינונית – עד שהבצק הופך להיות רך וגמיש. מכסים במגבת ומניחים במקום חמים למשך שעה וקצת.

את הבצק מחלקים לשלושה חלקים שווים. פה מתחילה העבודה, אבל עם מעט ריכוז זה ישתלם: לוקחים את אחד מחלקי הבצק ומרדדים אותו למלבן דק ורחב. מורחים את משטח הבצק בממרח השוקולד שבחרתם ומפוררים מעליו מעט חלבה. לסיום גם אגוזים.

מגלגלים את משטח הבצק עם המילוי לגליל ארוך וחוצים אותו במרכזו לכל אורכו בעזרת סכין חדה – כאשר מקפידים להשאיר את קצה הגליל סגור, מגלגלים את החלקים הפתוחים זה בזה לגליל אחד כדי לקבל את צורת השמרים קרנצ'. נסיים ונחזור על אותה פעולה עם שני חלקי הבצק האחרים .

נניח בתבנית משומנת את הגלילים בצורה ספירלית – כך שכל גליל ממשיך את המקום בו נעצר הגליל הקודם – כך עד למילוי התבנית העגולה. נכניס לתנור אשר חומם מבעוד מועד בחום של 160 מעלות עד להזהבה. ריח השמרים והשוקולד ימלא את החדר.

כשהעוגה יוצאת מהתנור ובעודה חמה, מורחים מעליה את מי הסוכר. הזיגוג גם תורם לשיפור אורך חי המדף של העוגה – זאת אומרת היא תישאר טרייה ליותר זמן. בנוסף, הזיגוג תורם לברק וגם לטעם.

מזמין אתכם להתקשר לנעמה קזאס 058-7715422 וליהנות מאוכל לשישי שבת או מעוגה לאירוע מיוחד! אם בא לכם לפרגן לקבוצת הפייס של נעמה, הקליקו כאן: מאמא עוף ושוקולד צ'יפס

2 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן