להוקיע את האלימות בבתי הספר

0
203
סמדר סגל נתניה - נתניה און ליין
סמדר סגל, יו"ר ועד ההורים העירוני בנתניה. צילום: רן אליהו - נתניה און ליין

במהלך התקופה האחרונה חלה התגברות מדאיגה באלימות בבתי הספר התיכוניים בנתניה, בעיקר כלפי דמויות סמכותיות, בהן מורים.

בחודש פברואר האחרון הותקפו שני מורים על ידי תלמידים. מורה שהותקפה אף נזקקה לטיפול רפואי. זמן קצר לאחר מקרה זה הותקף מילולית מורה על ידי שני תלמידים. בעקבות מקרים אלה החליט ארגון המורים הארצי להשבית את הלימודים כאות מחאה על האלימות כלפי מורים.

לפני כשבוע נגנב מחשב נייד של טכנאי שהגיע לעבוד באחד מבתי הספר בעיר. זמן קצר לאחר מכן נתפס התלמיד החשוד בגניבה, שבתגובה זרק תפוח עץ על ראשו של מאבטח בית הספר. גם במקרה זה התלמיד הושעה.

אם לא די בכך השבוע אירע שוב מקרה אלימות כלפי מורה, באחד מבתי הספר בעיר, כאשר תלמיד ביקש לדחוף מורה, אולם נעצר ברגע האחרון.

בעקבות מקרי האלימות הרבים פנתה יו"ר ועד ההורים העירוני סמדר סגל לשר החינוך, נפתלי בנט, וביקשה להוקיע ולגנות את האלימות הגואה. סגל ביקשה מהשר בנט להקים גוף נבחר שיכלול נציגים ממשרד החינוך, מורים הורים ותלמידים, על מנת להכין תוכנית עבודה משותפת ומחייב, אשר תהווה חלק בלתי נפרד מתוכנית הלימודים.

בנוסף ציינה סגל, כי השבתת הלימודים על ידי ארגון המורים הארצי מזיקה ואינה מקדמת שיח פורה למיגור האלימות.

ממשרד החינוך נמסר לסגל, כי הנושא יבדק. סגל מסרה למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין כי "כולי אמונה שבקרוב נשב ביחד הורים מורים מנהלים תלמידים צוות משרד החינוך ואנשי מקצוע. חשיבה משותפת של כל הגורמים נותנת ביטחון לסלילת מסלול חדש ואופטימי יותר. היכולת לשנות היא בידיים של הנוער שצריך הדרכה של ההורים המורים המנהלים ואנשי מקצוע".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן