סיוון וענת מאמינות בקיק

0
276
סטודיו אחר קיקבוקס אירובי נתניה
אימוני קיקבוקס אירובי בסטודיו אחר - נתניה

 

בין שלל אימוני הסטודיו הקיימים בעולם הכושר המתקדם של ימינו מציינים חסידיו של הקיקבוקס, או בשמו המדויק יותר אירבוקס (מהמילים אירובי ובוקס), 43 שנים לשיעור הסטודיו הראשון המשלב בין אימון אירובי לבין אמנות הלחימה התאילנדית קיקבוקס. לישראל, כמו בהרבה מאוד ענפי ספורט וכושר, הגיע הענף שני עשורים אחרי. מאז, לא נס ליחו.

האיר בוקס, שהגיע לעולם בשנת 1973 כנגזרת המשלבת בין עולם אמנות הלחימה ועקרונות האימון האירובי, מועבר כאימון סטודיו קבוצתי כשברקע מוסיקה קצבית והמון בעיטות ואגרופים על שק או באוויר. לא בבני אדם ולא מולם.

ענת דוייב, מדריכת קיקבוקס מוסמכת בסטודיו "אחר" בנתניה, כמו גם סיוון חן חסן, בעלת הסטודיו, מודות ששתיהן מאוהבות בשיטת האימון. בראיון לנתניה און ליין הן סיפרו על היתרונות הנלווים – בעיקר בעידן בו יותר ויותר ישראלים מרגישים צורך מצד אחד לשפר את הכושר ומנגד לשחרר אנרגיות ואגרסיות.

מה זה בעצם קיקבוקס?
"קיקבוקס או בשמו המדויק יותר אירבוקס הוא, למעשה, אימון אירובי מעצים, המשלב תנועות מעולם הלחימה. מדובר בשיעור אנרגטי במיוחד, במהלכו מפעילים את כל השרירים בגוף ובקצב גבוה. בשל כך, התוצאות הגופניות מגיעות מהר".

למי יכול להתאים שיעור קיקבוקס אירובי?
סיוון: "שיעור הקיקבוקס יכול להתאים, בעיקרון, לכולם: לילדים ולמבוגרים כאחד. אמנם מדובר בשיעור אינטנסיבי, אבל הוא מותאם לקהל המתאמנים בשיעור".

ענת: "הרמה של השיעור מותאמת לקהל המתאמנים. אני יכולה לומר לך, שיש לי קבוצת מתאמנים בני 7-8 ויש לי קבוצות אימון של נשים מבוגרות שעברו את גיל ה 60. אני, כמדריכה, צריכה לדעת להתאים את קושי האימון למתאמנים ולמתאמנות. השילוב בין תנועות מעולם האמנות לחימה, יחד עם אירובי ומוסיקה ברקע, יוצר עניין אשר גורם למתאמנים להתמיד במשך שנים ולא לוותר. התמדה, כידוע, זה שם המשחק".

מוסיקה ואירובי אלה אלמנטים אשר חוזרים על עצמם כמעט בכל שיעורי הסטודיו הקיימים. מה בכל זאת יש בקיקבוקס שאין בשיעור סטודיו אחר?
ענת: "אני חושבת שיש אנרגיה מיוחדת שלא קיימת בשיעור סטודיו אחר. אף אחד מהמתאמנים לא מתכוון להיכנס לזירה מחר, אבל בכל זאת יש משהו עמוק בגישה הזו, באלמנטים של הלחימה כמו אגרופים ובעיטות שמוציאים ממך יותר אדרנלין אפילו שאנחנו "מרביצים לאוויר". בנוסף, ישנו את עניין הקומבינציות ששייך בדרך כלל לעולם הריקוד ומשתלב פה יופי. הקוארדינציה והחשיבות לזכור סדרת תנועות מעניקה עוד אלמנט של עניין למתאמנים. ברור שישנם יתרונות מובנים בעבודה על סיבולת לב ריאה, שימוש בכל שרירי הגוף – אבל – היתרונות הנוספים כדוגמת מתאמנים הרואים באימון דרך מצוינת להפגת מתחים והוצאת אגרסיות על שק אגרוף, תורמים רבות".

סיוון: בעיני, היתרון הגדול של השיעור הוא הקבוצתיות, וכמובן המוזיקה אשר תורמת. לרוב, שיעורי הסטודיו אמנם מונים לא מעט מתאמנים, אך העבודה היא אישית של כל אחד. במקרה הזה ישנם קומבינציות המשלבות מספר מתאמנים יחד – מה שתורם גם לפן החברתי. יתרון בולט נוסף הוא העובדה שניתן לקיים את האימון בכל מקום ובכל זמן מבלי להיערך באופן מיוחד".

מהם הסיכונים האפשריים – אם יש כאלה
ענת: ישנה חשיבות גבוהה למדריך בשיעורי הקיקבוקס. כל עוד המדריך מוסמך ומעביר את טכניקת האימון כראוי, לא אמורים להיות סיכונים בכלל. מה גם שתפקידו של המדריך הוא לבקר ולעקוב אחר תנועותיהם של המתאמנים במהלך השיעור. לתקן ולשפר את הטכניקה – כך שלא אמורה להיות בעיה. אם הולכים לשיעור בו המדריך לא עבר את ההכשרה הדרושה, זה מקום לצרות, אבל אני לא מכירה מקרים כאלה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן