סטייק חציל, קבבוני טלה וטחינה ירוקה

4
299
סטייק חציל קבבוני טלה גול ימין
סטייק חציל, קבבוני טלה וטחינה ירוקה. נתניה מבשלת עם גולן ימין

אחת המנות שאני אישית מאוד מתחבר אליה היא סטייק חציל שמעליו קבבוני טלה. השימוש בטחינה ירוקה בהחלט מוסיפה המון… אז קדימה, קפיצה קטנה לקצב החביב עליכם, עוד טיול קצר למחלקת הירקות בסופר או שוק נתניה, שימו סינר וכנסו למטבח

מתכון סטייק חציל בקבבוני טלה וטחינה ירוקה (עשר מנות)

חומרים:
750 גרם בשר טלה טחון
כפית מלח
כפית פלפל לבן
חצי כפית בהרט
בצל חתוך דק-דק
צרור פטרוזיליה קצוצה
2 כפות טחינה גולמית (טויסט שלי לאוהבים)

טחינה ירוקה (למכינים עצמאית: קחו טחינה גולמית. תערבבו עם מים למרקם שאתם אוהבים, תוסיפו שמן זית, תוסיפו פטרוזיליה קצוצה דק, מלח, פלפל לבן לפי הטעם וגם טיפה'לה כמון).

חמישה חצילים (חממה)

אופן ההכנה:

ניקח את כל החומרים המיועדים לקבבונים, נערבב היטב ונכין 20 כדורים קטנים. בינתיים, נחמם תנור לחום של 200 מעלות, נסדר את הקבבונים על מגש אפייה ונכניס לזמן של 13 עד 15 דקות (את מידת העשייה ניתן לבדוק באמצעות חציית אחד הקבבונים. מזכיר, שיש הבדל בין תנורים).

בזמן שהקבבונים בתנור ניגש לחצילים. ניקח את החצילים, נחצה אותם לאורכם, נוריד את הגבעול, נטבל כל חציל בקמצוץ מלח, פלפל לבן, מעט תבלין גריל עוף. נפזר שמן זית (בערך ברמה של כפית לחציל) ונכניס לתנור עם אותו חום (200 מעלות) לרבע שעה – או עד קבלת צבע זהבהב נוטה לחום (מידת העשייה ניתן לבדוק באמצעות מזלג)

ניקח צלחות לבנות. נניח סטייק חציל, מעליו שני קבבונים ומעל נפזר טחינה ירוקה (אפשרי באמצעות שקית זילוף). ובתיאבון.

חברות וחברים אתם יותר ממוזמנים להתקשר אלי ולדבר על מתכונים בטלפון 052-5771570. מוזמנים, כמובן, להגיב, לשתף או סתם להתרשם מעוד עשרות מתכונים שלי בבלוג שלי נתניה מבשלת: שף גולן ימין – פורטל נתניה און ליין – ksn

4 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן