נתניה מציגה: הטובים לטניס

1
372
מאמני המועדון והאקדמיה לטניס מכבי נתניה

חמש שנים לאחר שעיריית נתניה פתחה את מרכז הטניס העירוני והישגי מועדון הטניס של מכבי נתניה מציבים אותו בחמישייה הטובה בישראל. הנחישות, מסתבר, משתלמת.

למועדון הטניס מכבי נתניה הרבה מאוד סיבות לגאווה: בתוך חמש שנים, עם פתיחת מרכז הטניס העירוני בעיר ימים, עבר המועדון הוותיק מהפך. כיום, מדורג המועדון במקום החמישי בארץ. עובדה זו, יחד עם התחרות הארצית שהתקיימה בסוף השבוע במועדון, היוו סיבה מספיק טובה עבור נתניה און ליין – ksn לשבת לשיחה עם ברק בוברוב, מנהל האקדמיה לטניס ולקבל קצת יותר פרטים על המועדון, הפעילויות בו, המיזמים בתחום וכן גם מה צריך לשפר ומה כדאי לדרוש על מנת להגיע למקום טוב יותר.

ספר לי קצת על המועדון  המחודש פה בעיר ימים?

"עברנו למתחם עיר ימים לפני חמש שנים. כיום אפשר לומר בוודאות, שהמעבר לכאן עשה רק טוב למועדון ושהוא נחשב לסיפור הצלחה אמיתי. הצלחנו לעמוד בכל הפרמטרים המצופים מאיתנו: אם זה מבחינת ההישגים אותם אנחנו משפרים בעקביות, וכתוצאה ישירה מכך אנו מטפסים בדירוג הארצי משנה לשנה ויותר ויותר ילדים נחשפים למשחק והטובים בהם הופכים לשחקני ליגה מבטיחים. כחלק מההסכמים מול עיריית נתניה, אנו מקיימים מיזמים רבים בפן החברתי והקהילתי, מארחים תחרויות בינלאומיות התורמות משמעותית בהיבט תיירות הספורט"

עד כמה משמעותי הדירוג הכללי והשיפור עליו אתה מצביע משנה לשנה?

"המועדון מראה התקדמות עקבית לאורך השנים. אם בשנת 2012 הינו מדורגים מקום 8 בארץ, שנה לאחר מכן התקדמנו למקום שביעי. בסוף שנת 2014 דורגנו במקום החמישי והמכובד מתוך קרוב ל-120 מועדונים ומרכזי טניס ברחבי הארץ. זה הישג מדהים בעיני, בהתחשב בעובדה שהמועדון נשען – בעיקר – על הכנסותיו וכן תקצוב של הטוטו ועיריית נתניה".

האם מדובר בבעיה ארצית בדרך התקצוב של ענף הטניס בישראל?

"בגדול כן. התקצוב לענף הטניס לא גבוה. השינוי בשיטת התקצוב של הטוטו, יוצרים קושי אמיתי לתפעל את המועדון ברמה גבוהה עוד יותר. חשוב לנו מאוד לשמור על רמת הפעילות והתחזוקה הנהוגים כיום. כדי שזה יקרה, חייב המועדון להגדיל את הכנסותיו. בין הפעולות שאנו מבצעים: פניה לעריית נתניה בבקשה להעביר את ענף הטניס לדרג תקצוב גבוה יותר, כמו השחייה והג'ודו, מציאת ספונסרים לתמיכה בפעילות הספורטיבית והחברתית וכן שימוש בשטחי המתקן הכוללים מזנון ומסעדה לצורך הפקת הכנסות שיופנו לשימוש המועדון".

טניס נחשב למשחק אריסטוקרטי, מה אתם עושים כדי לחשוף אותו לציבור בכלל ולילדים בפרט?

"המועדון מפעיל מיזמי ספורט ומיזמים חברתיים בשיתוף פעולה הדוק עם אגף הספורט של עיריית נתניה וכן מחלקת הרווחה. בין המיזמים השונים ישנים הפרויקטים של "עיר ללא אלימות", שזה פרויקט מיוחד לנערים מבתים קשיי יום. המיזם מאפשר לנערים תלמידי י"א וכן י"ב לקיים אימוני טניס בשילוב אימוני כושר כהכנה לשירות הצבאי. ישנו גם פרויקט "אחים לחיים" בו מקיים המועדון פעילות שבועית המאפשרת לחיילים שנפגעו במלחמות השונות לקיים פעילות ספורטיבית – הן ברמה הפיזית והן ברמה הנפשית.עוד פרויקט מיוחד הוא "טניטף", בו אנו מקיימים אימוני טניס בגני הילדים כחלק מתוכנית הקייטנות של החברה למתנ"סים והצהרונים וכמובן בשיתוף מחלקת הספורט של העירייה. זו רק טעימה מתוך שלל הפרויקטים בהם המועדון מעורב".

אשאל באופן ישיר: האם טניס הוא ענף ספורט לעשירים בלבד, או פתוח לכולם?

"טניס אכן נתפס כענף ספורט לעשירים. מצד אחד, אני מבין למה. מצד שני, זה ממש לא מדויק. אני אסביר. אימון של טניס מתקיים בקבוצות קטנות, בניגוד לכדורגל או כדורסל, שם יש גם 20 שחקנים ויותר באימון. בטניס מתאמנים מקסימום שמונה על מגרש. השכר למאמן מתחלק, בעצם, בין שמונה שחקנים – כך שמן הסתם המחיר לכל מתאמן הוא יותר גבוה. המגרשים של הטניס הם קטנים, כך שגם אם הייתי מאוד רוצה, אי-אפשר להכניס 20 שחקנים באימון וגם לא עשרה. מגרש עמוס בשחקנים יכול ליצור סיטואציות שיובילו לפציעות, דבר שאני לא רוצה וגם התפוקה מהשחקנים תרד, כי היחס יהיה פחות אישי, תשומת הלב לכל שחקן תרד ואז לא עשיתי פה כלום. מה גם, שישנן דרגות אימון שונות.והיקפי שעות המשפיעים על המחיר היחסי. ברור שבנות עשר, לדוגמא, באקדמיה עצמה, המתאמנות לפחות עשר שעות שבועיות ישלמו באופן יחסי יותר מאלה המתאמנים פעמיים בשבוע שלוש שעות סך הכל. טניס הוא ספורט תובעני המחייב עבודה קשה ואין-ספור שעות אימון. לכן, המחיר הוא אמנם יקר אבל יש לו הצדקה".

כיצד אתם נוהגים, לדוגמא, במקרים בהם נתקלתם בילד עם פוטנציאל גבוה, כזה המחייב ארבעה וחמישה אימונים בשבוע כדי לממש את הפוטנציאל, וידי הוריו אינה משגת?

"האמת, שיצא לי להיתקל במצב כזה יותר מפעם אחת. במקרים מהסוג הזה אנחנו מממנים אותם, כלומר מוצאים ספונסרים שיסכימו להשקיע כמה שיותר ואנחנו דוחפים קדימה. אם יש לילד פוטנציאל והוא אוהב את המשחק, אנחנו במועדון לא ניתן שאי-היכולת הכלכלית שלו לעמוד בהוצאות, יביאו לכך שיפרוש מהענף ויוותר".

מהן התוכניות של המועדון לשנה הקרובה?

"התוכניות לשנה הקרובה הן, בראש ובראשונה, להמשיך ולשפר את ההישג ולשאוף לעלות בדירוג הארצי עוד מדרגה. בנוסף, מבחינת הפרויקטים העתידיים, אנו נערכים לכניסת ענף הטניס לבתי הספר היסודיים –  זוהי מטרה עיקרית השנה, כמו גם פרויקט "פרחי הספורט" בשיתוף עם משרד החינוך".

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן