נתניה אירחה את הוועידה השנתית לנחלים בישראל לשנת 2023

זו השנה השנייה בה מתקיימת הוועידה השנתית לנחלים בישראל. חשש אמיתי מעומסי הפיתוח והבנייה, המאיימים גם על הנחלים. 

0
405
מנכ
מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה גיא סמט. צילום אורי חבושי

זו השנה השנייה בה מתקיימת הוועידה השנתית לנחלים בישראל. חשש אמיתי מעומסי הפיתוח והבנייה, המאיימים גם על הנחלים. 

את הוועידה שהתקיימה בנתניה, פתחו משה אבוטבול, סגן שר משרד החקלאות, גיא סמט, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה וד"ר דורון מרקל, המדען הראשי של קק"ל.

השנה התמקדו המומחים בתכנון בראייה אגנית. היא נפתחה עם הצגת התוכניות לניהול נגר באגן הקישון וכן שער המפרץ בחיפה. זאת, תוך התייחסות לאופן התמודדות המדינה עם אירועי הצפות ושיטפונות קיצוניים. נוסף על כך נדונו חשיבותה של שכבת המים בתוכניות המתאר הארציות. בדגש על מקומם של הנחלים במוסדות התכנון.

מטרת הכנס הוא להניח על השולחן את הנושאים הבוערים בשטח בתחום הנחלים. הדיונים המקצועיים מהווים בסיס להמשך קידום התחום בזירות המקצועיות. כאשר לכלל הגורמים ברור, כי רק שיתוף פעולה בין כלל הגורמים ייאפשר להצליח במשימות.

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה גיא סמט, אמר כי "עומסי פיתוח מאיימים על ערכי הטבע ובהם הנחלים. יש צורך בשיקום ובשימור הנחלים בישראל. המשרד להגנת הסביבה, בשיתוף רשות הטבע והגנים, אגמא ומשרדי ממשלה נוספים, מגבש תוכנית לאומית אסטרטגית. תכנית לשימור ושיקום נחלי ישראל. זהו מהלך חיוני לשיקום מערכות הנחלים ושימור נופי הארץ לעשרות השנים הבאות. שיתוף הפעולה בין כלל הגורמים הוא המפתח ליצירת חזון שבצדו צעדים מעשיים משמעותיים".