ד"ר מרדכי פולק ישמש כראש מכון הריאות לילדים בביה"ח לניאדו

ד"ר מרדכי פולק מחליף את ד"ר יעקב שכטר אשר פרש לגמלאות. במקביל לתפקידו כמנהל מכון הריאות לילדים, משמש ד"ר פולק כרופא בכיר במרכז רפואי שניידר.

0
810
ד
ד"ר מרדכי פולק, מנהל מכון הריאות לילדים - מרכז רפואי לניאדו.

ד"ר מרדכי פולק ישמש כראש מכון הריאות לילדים במרכז רפואי לניאדו. יחליף את ד"ר יעקב שכטר אשר פרש לגמלאות.

לד"ר פולק תואר בוגר לימודי רפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב והוא בעל תואר שני במדעי הרפואה מטעם הטכניון. התמחותו ברפואת ילדים נעשתה בבית חולים בני ציון בחיפה. תת התמחות ברפואת ריאות ילדים נעשתה בבית החולים "SickKids" – קנדה. 

בד בבד עם עבודתו כמנהל מכון ריאות ילדים בלניאדו, ד"ר מרדכי פולק משמש כרופא בכיר במכון הריאות במרכז הרפואי שניידר. את זמנו הוא מחלק בין שני המכונים.

בנוסף לעבודתו הקלינית, הוא ממשיך לעסוק במחקר רפואי. את דור העתיד הוא מלמד כחבר סגל בפקולטה לרפואה מטעם אוניברסיטת אריאל. 

מכון הריאות לילדים בבי"ח לניאדו מתמחה במתן ייעוץ וטיפול למאושפזים במסגרת מחלקת הילדים, טיפול נמרץ ילדים, פגייה וכן ובמרפאות החוץ. במסגרת המכון ניתן אבחון וטיפול במגוון מחלות ריאה בילדים. לרבות, אסטמה, דלקות ריאה חוזרות, מחלות ריאה כרוניות ועוד.

במכון הריאות נפתחה לאחרונה מרפאת ריאות ייעודית לתינוקות. התינוקות הינם בוגרי פגיה הסובלים מתחלואת ריאות של פגים (BPD).

במסגרת השירותים במכון הריאות – מתבצעים מבחני תגר מאמץ ותגר כימי (מטכולין) לילדים ונוער. תבחינים אלה מסייעים לאבחנה מדויקת של אסטמה. לעיתים, כדרישה של צה"ל למועמדים לשירות בטחוני.

כחלק מהתפתחות מכון הריאות, בעתיד הקרוב, יוצע למטופלים הזקוקים לכך גם שירות רפואת ריאות פולשנית. במסגרתה, תתבצע הסתכלות בדרכי האוויר על ידי מצלמה גמישה "ברונכוסקופיה".

ד"ר מיכאל בן אקון, מנהל אגף הילדים בבי"ח לניאדו, בירך את ד"ר פולק על הצטרפותו לצוות האגף. "מכון הריאות הינו מכון ותיק ומוכר. אנו מתכוונים לפתח את שירותי המכון ולהעניק טיפולים נוספים, למען בריאותם של ילדי נתניה והשרון".

פרופ' צבי שמעוני, המנהל הרפואי בבי"ח לניאדו, הוסיף למערכת נתניה און ליין (ksn), כי "אנו עוסקים מדי יום בקליטת כח אדם רפואי. כח אדם בעל מוניטין לכלל המחלקות והיחידות. ד"ר פולק מצטרף לשדרה חזקה באגף הילדים. הצלחתו היא הצלחת כולנו!"