דלג על המודעה

תכנית נתיב מהיר לתחבורה ציבורית בעיר נתניה יוצאת לדרך

תכנית נתיב מהיר לתחבורה ציבורית וכן שיתופית ברחוב הרצל נתניה, הינה סנונית ראשונה ברישות העיר בנתיבים מהירים; ראש עיריית נתניה: העתיד הוא בתחבורה הציבורית

תכנית נתיב מהיר לתחבורה ציבורית בעיר נתניה יוצאת לדרך

רחוב הרצל. צילום רן אליהו

חברת נתיבי איילון, בשיתוף עיריית נתניה, יוצאות לתכנון מפורט של נתיב מהיר לתחבורה ציבורית ברחוב הרצל – מצומת שדרות בנימין – ויצמן ועד מחלף נתניה.

מלבד מסלול נסיעה ייעודי לרכבים ציבוריים, יכלול תכנון פרויקט נתיב מהיר, גם סלילת שבילים לרוכבי אופניים וכן שדרוג המדרכות לאורך הציר. ההחלטה התקבלה בתום ישיבה מקצועית שהתקיימה בנושא, בהשתתפות הממונה על התחבורה אלי דלל, מהנדס העיר ארז טל, נציגי מינהל ההנדסה ונציגי מינהל נתיבי איילון.

הישיבה נערכה בנושא לאחר מיפוי צירים בנתניה, שנעשה תוך התחשבות בצירי העדפה קיימים ומקודמים, מיקום תחנות רכבת קיימות וחדשות ותכניות פיתוח למגורים ותעסוקה.

זהו צעד ראשון בתוכנית כוללת שתתפרש על פני כחמש שנים, במהלכן תרושת העיר בנתיבים מהירים לתחבורה הציבורית, במטרה להקל על המשתמשים בתחבורה זו.

מדובר בפרויקט אחד מתוך שלושה פרויקטים תחבורתיים חדשניים של חברת נתיבי איילון, אליהם הצטרפה נתניה בעבר, אשר כאמור נועדו להגביר את השימוש בתחבורה הציבורית והשיתופית ובתוך כך – להקל על העומס התחבורתי בצווארי הבקבוק של נתניה.

בין הפרויקטים:  “נתיבים מהירים”, אשר יוקמו במטרופולין תל אביב, בציר האורך מראשון לציון, דרך ת”א ועד לנתניה ובחזרה, כ-110 ק”מ של נתיבים מהירים מנוהלים, אשר יתווספו לנתיבי הנסיעה הקיימים ולא יילקחו מתוך הנתיבים הקיימים.

פרויקט נוסף הוא האופנידן, במסגרתו יסללו כ-100 קילומטרים של נתיבי אופניים בינעירוניים רחבים שיחברו בין ערי המרכז, מראשון לציון בדרום ועד לרעננה והרצליה בצפון, אליהם יתחברו שבילי האופניים העירוניים של נתניה ופרויקט שלישי הוא כאמור הפרוייקט הנוכחי – פרויקט ‘מהיר לעיר’, שמוביל משרד התחבורה באמצעות חברת ‘נתיבי איילון’.

ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, מסרה בתגובה כי “כבר עתה ברור שהרחבת צירי תנועה, אינה נותנת את המענה המתאים בשל גידול במס’ כלי הרכב הפרטיים בכבישים. מכאן שיש חשיבות נרחבת לקידום השימוש בתחבורה הציבורית ואני שמחה שאנו עושים את הצעדים הראשונים בתחום.”

סגן ראש העיר וממלא מקומה, אלי דלל, הוסיף כי ” אני רואה בהחלטה הממשלתית בשורה לתושבי נתניה ומאמין שזו הדרך הנכונה להתמודד עם בעיית הפקקים והשימוש המוגבר בכלי רכב פרטיים. אני מודה למשרד התחבורה ולנתיבי איילון על ההירתמות לביצוע הפרויקט.”

כתבות נוספות העשויות לעניין את גולשי נתניה אונליין: 

נתניה: אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל – ללא קהל

קורונה: עיריית נתניה תעניק פטור תשלום ארנונה לעסקים

 

תגובות

תגובות

שלחו תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

מאמרים נוספים