מתשעה חודשי עבודות שירות ל-12 חודשי מאסר

בעקבות ערעור רשות המסים; הוחמר עונשו של בעל חברה מענף הקבלנות, מנתניה, שהורשע בניכוי חשבוניות פיקטיביות בסכום כולל של כ-6.5 מיליון ש"ח

0
205
צילום fotolia

בית משפט המחוזי מרכז לוד קיבל את ערעור רשות המסים על גזר דין שניתן בעניינו של תושב נתניה, בעל חברה מענף הקבלנות בגין ניכוי חשבוניות פיקטיביות. בית המשפט החמיר את עונשו מתשעה חודשי עבודות שירות ל-12 חודשי מאסר בפועל.

בעל החברה הורשע, על פי הודאתו, בבית משפט השלום בפתח תקווה. זאת בגין ניכוי חשבוניות פיקטיביות. יחד עמו הורשעה גם החברה שבניהולו ובבעלותו.

מכתב האישום עולה כי בין החודשים יוני 2014 לינואר 2016, ניכה בעל החברה 30 חשבוניות מס כוזבות של ספקים שונים. זאת במטרה להתחמק מתשלום מס.

החשבוניות הכוזבות הוצאו עבור פועלים סינים. לכאורה, וזאת מבלי שהנאשם והחברה עשו או התחייבו לעשות את העסקאות בגינן הוצאו החשבוניות.

הנאשם רשם את החשבוניות הכוזבות בסך של כ-6.5 מיליון שקלים בספרי הנהלת החשבונות של החברה. כמו כן ניכה שלא כדין סכום מס של כ- 984,748 שקלים.

בעקבות הרשעתו, בית משפט השלום דן את הנאשם ל-9 חודשי עבודות שירות, חצי שנה מאסר על תנאי וקנס בסך 15,000 שקלים.

בעקבות גזר הדין, ערערה רשות המסים לבית משפט המחוזי מרכז-לוד על קלות העונש.

בית המשפט קיבל את ערעורה וקבע כי בית משפט השלום שגה כשהעמיד את עונשו של הנאשם על 9 חודשי עבודות שירות, מבלי שהוסר המחדל כלל.

שופטי בית המשפט המחוזי אברהם טל, מיכל ברנט ושמואל בורנשטיין החמירו את עונשו של הנאשם. בית המשפט דן את הנאשם ל-12 חודשי מאסר בפועל. יתר רכיבי גזר הדין נותרו על כנם.

את הערעור ניהלו עו"ד אשר סילבר ועו"ד כרמל קדור מהיחידה המשפטית מחוז מרכז ברשות המסים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן