מתכון קרואסון בעשרים דקות – נתניה מבשלת ואופה

4
1148
קרואסון_מתכון_לקרואסון_נתניה_מבשלת
קרואסון. מתכון לקרואסון בעשרים דקות. צילום

קרואסון הוא לא רק אחד מסמלי המטבח הצרפתי, הוא המאפה המפורסם בעולם. כל-כך מפורסם, עד שהוקדש לו יום בינלאומי: יום הקרואסון.

הסיבה שרובנו מוותרים על הכנת קרואסון ביתי הם שלבי ההכנה המתישים, אבל היי, לא תאמינו, יש לי בשבילכם מתכון לקרואסון צרפתי תוך 20 דקות

אחד  השיעורים הראשונים בלימודי קונדיטוריה בתדמור, הוא על הכנת  מאפי בוקר וביניהם מככב הקרואסון, מה שהפך את הקרואסון להצלחה עולמית, הוא השילוב המושלם בין מעטפת חיצונית קריספית, ניחוח חמאתי שמכה באף בלי הכנה מוקדמת, תוכן אוורירי ובצק עדין. כמובן, מילוי מפנק .

בינינו, אתם בוודאי תסכימו איתי, שחלק מהחגיגיות של שבת טמונה בניחוחות המגיעים מכיוון מהתנור. זה משהו שאי אפשר לקנות בקונדיטוריה. אז שימו על עצמכם סינר, כנסו למטבח כי נתניה מבשלת וגם אופה…

מתכון קרואסון בעשרים דקות

מרכיבים ל 30 קרואסונים:

3 כוסות קמח 420 גרם גרם

200  גרם חמאה חתוכה לקוביות

כוס  חלב חמים 130 מ"ל

5 כפות סוכר

50 גרם שמרים טריים או 22  גרם שמרים יבשים

כפית מלח

להברשה: 1 חלמון ביצה + 1 כף חלב

שלבי הכנה:

מכינים את הבסיס לעיסה של הבצק,משלבים את השמרים ואת הסוכר ומערבבים קלות. מוסיפים את החלב ומניחים בצד לתסיסה של רבע שעה.

במקביל, בקערה, משלבים את הקמח והמלח, מוסיפים את קוביות החמאה ועובדים עם וו הלישה של המיקסר או בעזרת כפות הידיים על ידי תנועות " קוסקוס", כדי לתת לכל הקמח שומניות של החמאה ועל הדרך לקבל את הפירורים החמאתייים/ בצק הרצויים.

לאחר שהגענו למרקם הרצוי של החמאה/ קמח, מוסיפים לקערה את תערובת השמרים. עובדים במהירות בינונית של המיקסר עד לקבלת בצק אחיד. לישה של 10-12 דקות בערך.

לאחר משך הלישה הדרוש עוטפים את הבצק בניילון נצמד, רצוי לשטח בשלב  זה מעט את הבצק, כדי שיהיה קל מאוחר יותר לרדד אותו. מכניסים למקרר לשעה

לאחר משך המנוחה במקרר מעבירים אותו למשטח עבודה מקומח, מרדדים לצורת מלבן. מקפלים את הצדדים הקצרים בקיפול דמוי מעטפה, מכניסים שוב את הבצק למקרר לשעה. מוציאים ומרדדים שוב לעלה מלבני ושוב מקפלים את הבצק לצורת מעטפה.

מכניסים למקרר למנוחה אחרונה של 5-6 שעות נוספות ומרדדים אותו שוב. יוצרים את צורת הקרואסון הרצויה, ממלאים במילוי הרצוי (לא חובה). ונותנים חצי שעה זמן שהבצק יתפח. לפני הכניסה לתנור מברישים בביצה ואופים בחום של 170 מעלות ל- 20 דקות בתנור שחומם מראש. לאחר משך האפייה הדרוש, אפשרי ומומלץ  להבריש בסירופ סוכר שהכנתם מראש  ביחס של 1:1 (כוס מים על כוס סוכר)

מתכוני עוגות מומלצות שפורסמו במדור נתניה מבשלת וגם אופה:

עוגת ערמונים ומשמשים ברום עם טעם של עוד

עוגת טארט תפוחים – פינוק אמיתי לסופ”ש

עוגת גבינה קדאיף

 

4 תגובות

  1. קוראסון טעים ברמות!!!
    תודה על מתכון מפורט, מדויק וטעים במיוחד!
    אין אלוף כמוך, כל מתכון יותר טעים מקודמו
    תודהההה ?❤️

  2. קוראסון מושלם
    סער תענוג להכין את הדברים שאתה מעלה
    אלוף שאתה❤️

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן