משני צידי החומה

0
317
צעירי השרון - נתניה
להקת צעירי השרון במחזמר משני צידי החומה. צילום סטודיו ויקטוריה

 

הם חבורה נפלאה של כישרונות צעירים, אין ספק. עם קול מצוין שמילא את הבמה לצד עלילה ערכית ואיכותית. הלהקה הייצוגית של נתניה עשתה זאת שוב. קשה לתאר את ההתרגשות שאפפה את האולם במתנ"ס דורה, ביום שני האחרון, כשהזמרים והשחקנים הצעירים  עלו לטרוף את הבמה, אבל מה שכן, מחיאות הכפיים הוכיחו את מה שהקהל קלט כבר בדקות הראשונות של המופע: החבר'ה האלה יודעים מה הם עושים.

להקת 'צעירי השרון' הוקמה לפני כ-16 שנה על-ידי המחלקה לחברה ונוער בעמותה לחינוך בלתי פורמאלי בנתניה. מאז היא משמשת כלהקת הדגל של המחלקה ושל עיריית נתניה באירועים רשמיים הקשורים לבני נוער, בין השאר, בטקסי יום הזיכרון בכיכר, באירועי משרד החינוך והתרבות, באירועים בינלאומיים וכו'.

"כיום מונה הלהקה כ-21 משתתפים, כולם תלמידי יסודי עד תיכון", מספרת לנתניה און ליין גלית דהן מור יוסף, המנהלת המוזיקלית של הלהקה, שלידיעתכם, הייתה זו ששכנעה את נדב גדג'- כוכב אירוויזיון 2015 – לגשת למבחני הבד של התכנית בה נחשף כשרונו בפני כל בית ישראל.

"במשך שנות פעילותה העלינו מספר מחזות זמר: "הבאזאר הגדול", "הערב מחזמר" בשיתוף היכל התרבות, "סאלאח שבתי", מחזמר מקורי המדבר על התמכרות לסמים, "מרי לו"-מחזמר משיריו של צביקה פיק ועוד. כמו-כן, הצדענו ליוצרים בשיתוף פעולה מדהים על הבמה: קובי אפללו, לאה שבת, אוהד חיטמן", אומרת גלית, שמלווה את הלהקה מיום הקמתה- בלב ובנפש.

ספרי לי קצת על "משני צידי החומה", מחזמר שכתבת וניהלת מוסיקלית
"העלילה מתמקדת בשתי קבוצות נערים ונערות שגרים באותה עיר, בשתי שכונות שונות אשר מפרידה ביניהן חומה. בשכונת "נוף הים" גרים נערים בעלי אפשרויות כלכליות כאלה ואחרות ואילו בשכונה השנייה, "הפאבלה", גרים נערים בעלי פחות אפשרויות, בבתים פחות מפוארים. הם, למעשה, גרים באותה מדינה, אך במציאות שונה לחלוטין. מה שמחבר ביניהם, הם החלומות והדרך להגשמתם. החבר'ה מנוף הים נפגשים פעמיים בשבוע בתנועת הנוער "שלנו" ובפאבלה נפגשים מידי ערב במתנ"ס השכונתי ויוצרים פעילויות באופן עצמאי. בשתי הקבוצות ישנה התמודדות עם בעיות התקשורת בגיל הנעורים, שכרות, אנורקסיה, סטיגמות, אהבות נכזבות, חלומות גדולים שרוצים לפרוץ ועוד. אני חושבת שמטרת המחזה, בטוטאל, היא לחשוף את הבעיות, להכיר אותן ולהבין שדברים כאלה יכולים לקרות בכל מקום ובכל תנאי. ללא הבדלי מעמדות. היה לי חשוב להביא את בני הנוער למודעות ולנסות להשיג פתרונות, דרכי טיפול והבנה שבעזרת חשיפת הבעיה ושיח אודותיה, ניתן יהיה לקבל עזרה", מספרת.

פאוזה. קבלו את המוכשרים: לינוי כהן, רועי אמיר, רוזלין לינדמן, אורי יונסי, שקד שולמית אוחיון, הדס עומר, אמונה דוידזון, ירין נווה, עמית קיסלבסקי, נועה סנה, בת-אל אלימהו, אשר סמיה, אוריאן צפיר, אוראל גמליאל, גאיה פניה, עמית רדא, רעות קורנפלד, שני סלמה, חניתה מנשירוב ואסתר מנגיסטו. על הכתיבה והניהול המוזיקלי ניצחה גלית דהן מור-יוסף, על ההפקה גלית חדאד, ביים השחקן ג'וש שגיא ואת הכוריאוגרפיה יצרה רינת יעקב.

אז מה סוד הצלחתה של הלהקה?
למתן התשובה מתגייסת מפיקת הלהקה, גלית חדאד: "ברור שייחודה של הלהקה נעוץ בשילוב בין השירה, הריקוד והמשחק. מיותר להוסיף שגם המשתתפים משקיעים וחותרים להצטיינות ולמצוינות המובילה להישגים. מעבר לחזרות ולעבודה הקשה, ההשקעה המקצועית בחברי הלהקה היא רבה. מנהלת המחלקה לחברה ונוער, חיה גוזלן, מקפידה לאשר סדנאות העשרה רבות ובאמצעות העמותה הופיעו חברי הלהקה במהלך השנים בחו"ל: הונגריה, בלגיה, צרפת. כאמור, זכייתו של אחד מחניכי הלהקה ב"כוכב הבא" ואף ייצוג מדינת ישראל בגאווה גדולה- נדב גדג' – היא דוגמא לכך. חלק נכבד מבוגרי הלהקה התקבל ללהקות צבאיות, מעיין זיגדון (בוגרת המחזור הראשון), לינוי חכם ולאחרונה עמרי בר לב. הם ייצגו ומייצגים את המחלקה לחברה ונוער, את העמותה לחינוך בלתי-פורמאלי, את עיריית נתניה – ובעצם את כל העיר נתניה בכבוד גדול. גם בבתי הספר המקצועיים ללימודי מוסיקה אנחנו מככבים: לינוי חכם השתלבה בחינוך המוסיקלי וכיום מלמדת מוסיקה וכן מגי בן גד. כיום לומדים בבי"ס רימון גל כהן ומיכל סנה, שניהם בוגרי הלהקה, ועוד היד נטויה"

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן