מצוד אחר נקבת פיתון ענק שנצפתה באזור נחל אלכסנדר

נחשת פיתון ענק, באורך של יותר מארבעה מטרים, נעלמה לפני כעשרה חודשים והערכה הייתה כי מתה בטבע הישראלי; בשבת כאמור נצפתה בנחל אלכסנדר.

0
6806
נחשת פיתון ענק בישראל - נמצאה באזור נחל אלכנסדר - עמק חפר
נחשת פיתון נצפתה בנחל אלכסנדר; מסוגלת לחנוק ולבלוע ילד ואף אדם בוגר

נחשת פיתון ענק, באורך של יותר מארבעה מטרים, נעלמה לפני כעשרה חודשים והערכה הייתה כי מתה בטבע הישראלי; בשבת כאמור נצפתה בנחל אלכסנדר.

בשטח מועצה אזורית עמק חפר בהלה אמיתית. נחשת פיתון ענק, באורך של לפחות ארבעה מטרים וככל הנראה יותר, נצפתה במהלך יום שבת באזור נחל אלכסנדר.

בעקבות הדיווח החלו פקחים של רשות הטבע והגנים וכן של גורמים מטעם מועצה אזורית עמק חפר, בחיפושים נרחבים אחריה. נקבת פיתון ענק, כמו מרבית הנחשים, ישנה בתקופת החורף. עם זאת, במצב של רעב, היא מסוגלת לתקוף ואף לבלוע ילד קטן. בעולם ישנם דיווחים על מקרים בהם פיתון ענק בלע גם בני אדם בוגרים.

נחש הפיתון המדובר נעלם לפני כעשרה חודשים מביתו של מי שגידל אותה. תושב אחד הקיבוצים בעמק חפר. על-פי גורמים בעמק חפר, האיש גידל אותה ללא היתר כנדרש בחוק.

נחש פיתון ענק יכול בשעת רעב לתקוף אדם בוגר, לחנוק אותו למוות ולבלוע אותו.

מדינת ישראל אינה אזור הגידול הטבעי של נחש פיתון. לכן, סיכויי הישרדותה בטבע הישראלי נמוכים. עם זאת, לאחר ששרדה חורף ישראלי שלם והתמקמה באזור נחל אלכסנדר, כעת קיים חשש כבד.

מומחים בתחום מסרו למערכת נתניה און ליין, כי "אומנם פעילות נחש הפיתון מואטת בחורף באופן משמעותי – עד כדי תרדמת מלאה או חלקית – עם זאת, מדובר בנחש חנק שבשעת רעב לא יהסס לתקוף גם אדם בוגר".

נחשי פיתון עשויים להגיע לאורכים של ארבעה מטרים ועד שמונה ותשעה מטרים. הנחש מעדיף אזור מימי ומוצל. פיתון נוהג להמתין לטרף ולתקוף אותו. באמצעות מסת גופו הוא חונק את הטרף ואז בולע אותו.

ממועצה מקומית עמק חפר נמסר בתגובה, כי "נקבת נחש פיתון ענקית, באורך של כארבעה מטרים, ברחה מהמקוםשבו שהתה, אצל מגדל בקיבוץ בעין החורש. הנחשה מסוכנת, שכן בעת רעב היא עלולה לתקוף בני אדם וילדים".

"הנחשה נצפתה ותועדה בנחל אלכסנדר. צוותים מטעם מועצה אזורית עמק חפר ורשות ניקוז ונחלים שרון פועלים על מנת לנסות לאתר וללכוד את הנחשה".

"המועצה עדכנה את רשות הטבע והגנים בנושא, שתסייע אף היא בחיפושים. לצד זאת, המועצה עדכנה את תושביה על מנת שישמרו על ערנות וזהירות".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן