הרב שמעון שר מואשם בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים

כתב אישום הוגש הבוקר (שני) נגד סגן ראש עיריית נתניה, הרב שמעון שר, בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים.

0
879
הרב שמעון שר
הרב שמעון שר. ארכיון נתניה און ליין

כתב אישום הוגש הבוקר (שני) נגד סגן ראש עיריית נתניה, הרב שמעון שר, בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים.

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז, כתב אישום נגד שמעון שר, סגן ראש עיריית נתניה ויו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה נתניה לשעבר. כתב האישום הינו בגין לקיחת שוחד וריבוי עבירות של מרמה והפרת אמונים.

על פי כתב האישום, בין השנים 2011-2016, כיהן הנאשם כסגן ראש העיר נתניה וכיו"ר וועדת המשנה לתכנון ובניה של הוועדה המקומית בנתניה. בנוסף, היה חבר "וועדת השניים" שהיא ועדת רשות הרישוי אשר דנה בבקשות להיתרים הקשורים בבנייה.

בתקופת כהונתו, כך נטען בכתב האישום, סיכם הנאשם עם יזם נדל"ן בעיר נתניה, כי יתרום למוסדותיה של חסידות צאנז. החסידות אליה הנאשם משתייך. בתמורה לתרומתו, כך נכתב, הנאשם יסייע ליזם באיתור וקידום מיזמי נדל"ן בנתניה.

כתב אישום מפורט וארוך נגד סגן ראש עיריית נתניה הרב שמעון שר

במקביל לתפקידו בוועדת התכנון והבנייה נתניה, היה הנאשם פעיל מאוד בגיוס תרומות למוסדות חסידות צאנז. בפרט למוסד שכונה "בית היתומות". הוא פעל לגיוס התרומות, בין היתר, באמצעות בקשות לקבלת תרומה מבעלי עניין בתחום הנדל"ן בעיר נתניה.

קבוצה זו, נכתב בכתב האישום, כללה יזמי נדל"ן, קבלנים ומנהלים בחברות אשר עוסקות בנדל"ן או בתחומים אחרים. בגינם, נדרשו לאישורי תכניות בנייה והיתרי בנייה מהוועדה שבראשה עמד הנאשם.

כפועל יוצא מבקשותיו של הנאשם, העבירו בעלי העניין למוסדות צאנז סכום של כ 2 מיליון שקלים.

במקביל לבקשות התרומה וקבלתן, המשיך הנאשם לעסוק בבקשותיהם של בעלי העניין. לאשר אותן ולחתום על היתרים למיזמי הנדל"ן בבעלותם, תוך ניגוד עניינים חמור העולה לכדי מרמה והפרת אמונים.

בנוסף, הרב שמעון שר פעל במסגרת תפקידו ותחום השפעתו, תוך סטייה מן השורה. זאת על מנת לסייע למלון "גלי צאנז" ומניעת סגירתו על ידי עיריית נתניה, על אף מצבו הרעוע של המבנה באותה עת. בכך, עבר עבירת מרמה והפרת אמונים.

החקירה בוצעה על ידי יאח"ה בלהב 433 שבמשטרת ישראל. כתב האישום הוגש על ידי עוה"ד טל פרג'ון, שריפה חמדוה, אלעד אשכנזי וורד לייבוביץ' מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

הרב שמעון שר הכחיש ומכחיש מיום מעצרו ועד היום את החשדות נגדו.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן