ממלכת הים של ונסה ברנס

0
495
צילומים מתוך קולקציית בגדי הים של המעצבת ונסה ברנס. צילום דורון שטיין

הקיץ נושף בעורפך, את בסטרס, חייבת למצוא את בגד הים המושלם להשלמת פעולת ה'סתלבט בטן-גב' בחופים של נתניה. הגזרה מחמיאה בטירוף, הצבע הורס, הבד הקטנטן תופס בדיוק את מה שצריך. שולפת משקפי שמש, שמן שיזוף וכובע, יורדת לים ו… היי, כולן לובשות בדיוק את אותו בגד-ים, כמו שלך. רגע לפני שאת משתגעת מכעס, הרשי לי להכיר לך ונסה ברנס, מעצבת בגדי ים בהתאמה אישית ואושיה מקומית.

ונסה ברנס, נשואה ואם לשני ילדים, המנהלת מותג בגדי ים בעיצובה, בעלת תשוקה בוערת לתחום העיצוב. עם ניסיון של שנים רבות בתעשיית האופנה, שנולד בסטודיו הקטן בנתניה, בנתה לעצמה ונסה אימפריה משלה. בראיון לנתניה און ליין – ksn, היא מדברת על תשוקה ועל עוצמה.

מפקחת באופן אישי.מעצבת בגדי הים ונסה ברנס ביום צילומים. צילום דורון שטיין
מפקחת באופן אישי.מעצבת בגדי הים ונסה ברנס ביום צילומים. צילום דורון שטיין

"הכל התחיל בתור תחביב לפני המון שנים", היא משחזרת: "הייתי ממש רזה. כיום השוק מכיל מידות קטנות כמו סמול, אקסטרה סמול, פטיט ועוד. כשאני הייתי קטנה, לא היו מידות כאלה – לכן נאלצתי לתקן כל דבר שקניתי. גם אם הייתי קונה מידה 34 בזארה, זה היה ענק. התחלתי לתקן הכל לעצמי, וכך רכשתי את מיומנות התפירה. אחרי הצבא עשיתי טיול לדרום אמריקה, עשיתי שם מלא קניות בכמויות, בין היתר גם המון בדים. נתקלתי בחולצת לייקרה צבעונית, אמרתי 'מה חשבתי לעצמי כשקניתי אותה?!', מיחזרתי אותה וזה למעשה היה בגד הים הראשון שעשיתי. ואז הגיע עוד אחד ו'תעשי לי גם', זה פשוט קרה", מספרת.

בנית לעצמך אימפריה מצליחה בשתי ידיים

"האמת, לא ניסיתי, לא כיוונתי. פשוט רציתי שמישהי תלבש את הבגד-ים ותשוויץ בזה שאני עשיתי לה אותו. לא למדתי את זה, זה נעשה מתוך ניסוי וטעייה, מאהבה לתחום ובכלל, לעצב משהו, זו יצירה. זה מיתג את עצמו, לא עשיתי שום דבר בשביל שזה יקרה", מודה.

איך את מעצבת ומאיפה מגיעה ההשראה?

"זה התחיל ממיחזור, כלומר, אם הייתה לי חולצה ישנה שהבד שלה התאים לבד של בגד-ים, יצרתי את העיצוב מתוך החולצה, כמו בניסיון הראשון שלי. לאחר מכן זה עבר לרכישה של בדים. תמיד חיפשתי לרכוש משהו שונה מכל מה שהשוק מציע כדי להיות ייחודית או להראות שאני יכולה ליצור משהו שאחרים לא מעיזים. נניח, לא הכניסו תחרות לשוק-דווקא לקחתי תחרות. פעם לא לבשו תחתונים גבוהים, אז לי בא ואני עושה. אני לא דופקת חשבון. כל מה שאסור, עשיתי. לא כי ניסיתי למכור, כי צילמתי וזה היה נראה לי יפה. משם אני דווקא חושבת שכן שאבתי את האופנה שלי החוצה. מקווה שאני לא נשמעת יהירה", היא מחייכת: "אני הרבה ניזונה מוינטג', מרטרו, אני מאד אוהבת הלבשה תחתונה. אני יכולה לראות איזה כפתור מהמם או איזה שילוב צבעים, איזשהו אלמנט בחולצה על בחורה שתבוא ולקבל השראה מטורפת, זה ייתן לי רעיון לבגד ים. טרנדים ממש לא מעניינים אותי, אני דווקא הולכת הפוך על הפוך, נגד הזרם. אחרת, מה הטעם של כל זה ואיפה הייחודיות שלי?" מסבירה.

כשתיכנסו לסטודיו של ברנס בנתניה, תרגישו כמו אותו ילד קטן שנכנס לחנות סוכריות. קיר ענק עם מבחר עצום של בדים, רקמות פרחוניות וצבעוניות חוגגת. סטרפלס, ביקיני, חוטיני, שלם, הכל מהכל.

 "הלקוחה שמגיעה אליי קובעת הכול, בוחרת ומתאימה לעצמה בגד-ים, החל מהצבע ועד הגזרה, כמובן שבעזרתי. את בוחרת לעצמך משהו שהוא ייחודי רק לך. לפעמים באות לקוחות עם אותו ג'וק אז אני עושה, אבל תמיד מציעה אלטרנטיבות".

 כיום, בעידן בו הכל חשוף לכלל ויש את הפייסבוק והאינסטגרם, קורה שמעתיקים ממך עיצובים?

"כן. האמת שבהתחלה זה מאוד עיצבן והעליב אותי, כי זה שלי, אבל אז החלטתי לקחת את זה בתור מחמאה ולא בתור עלבון. אני זוכרת שהגיעה אליי לקוחה ואמרה לי 'תקשיבי, מישהי העתיקה ממך', זה היה בגד ים שלקחתי בכלל בד של שמלת כלה ועשיתי ממנו סטרפלס ותחתון גבוה עם פס שלקחתי מהחלק העליון. בקיצור, תפרתי משהו באמת מיוחד. היא באה עם חומר גלם דומה, אבל אני ראיתי את ההבדל וביקשתי ממנה להתקשר ולשאול אותה כמה עלה הבגד ים שהיא העתיקה ממני. היא אפילו לא הכחישה, שזה היה נחמד – שם הבנתי שאני צריכה לקחת את זה בתור מחמאה. זה די מעצבן, כי אף-אחד לא באמת יודע מי המקור, אבל לא אני מתפרנסת מזה אלא מהעיצובים שלי ומהידע שרכשתי, לא למדתי. אני חושבת שבגלל שלא באתי מתוך שבלונה, ממשבצת של מה מותר ומה אסור, אין אצלי מגבלות ואני מנסה הכל. מה שהולך הולך ומה שלא הולך-עוברים למשהו אחר. דווקא מטעויות יצאו לי הדברים הכי שווים!"

האם יש גם ידוענים שקונים ממך?

היא נבוכה, מצביעה על תמונות שבסטודיו. "תראי, זה התחיל בנטלי דדון שהייתה הפרזנטורית שלי במשך שלוש שנים, הדוגמניות צליל סלע, שיר אלמליח, אורלי וינרמן, שרה הלר, מיכאלה ברקו הייתה אצלי, סתיו סטרשקו…מלא, הכל בפייסבוק. אני גם משאילה המון בגדי ים לצילומים וככה זה מופץ. חשוב להדגיש, אני לא עושה בגדי ים רק לדוגמניות", היא צוחקת, "המלאות פשוט לא מרבות להצטלם. אני עושה משולשים (חלק עליון) כמו לקטנות גם לגדולות. עם חומר גלם נכון וגזרה טובה אני מעמידה אחלה ציצים בכל גודל שרק אפשר לדמיין".

 עשיתם כבר לייק לעמוד הפייסבוק החדש של נתניה און ליין – ksn? זה הזמן: נתניה און ליין – ksn מבית נתניה און ליין

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן