מכבי נתניה – רון שושן לקח את הצ'אנס

0
442
רון שושן - מכבי נתניה
רון שושן, מכבי נתניה. צילום ניר אנשר - נתניה און ליין

 

בתחילת העונה קיבל הצוות מקצועי של מכבי נתניה, יחד עם הבעלים, לאפשר לשוער הצעיר דין גל, בוגר מחלקת הנוער של מכבי נתניה, את חולצת ההרכב הראשון. דין גל, ששיחק בעונת הירידה כעשרה משחקים, הוכיח יכולת מצוינת במהלך כל העונה – עד לפני כחודש – אז חלה ירידה מסוימת ביכולתו. בשני המשחקים האחרונים ממלא את המקום השוער המחליף, רון שושן, שבינתיים מוכיח יכולות מצוינות. בריאיון לעיתון נתניה און ליין מדבר רון שושן על התחושות, על הכוונות וגם על המטרות האישיות שלו.

רון שושן לרבים מהאוהדים השם אינו ממש מוכר, מהו הרזיומה המקצועי שלך?
"גדלתי במחלקת הנוער של מכבי חיפה מגיל חמש ועד גיל 21. לאחר מכן הושאלתי ללאומית ושיחקתי שנתיים כשוער ראשון של נצרת עלית. השנה סיימתי את החוזה במכבי חיפה, וכך בעצם הגעתי למכבי נתניה".

כשחתמת במכבי נתניה ידעת שתשתמש כשוער מחליף?
"כן, ידעתי. מי שיצר איתי קשר זה עופר בסון שאימן אותי בנבחרות. הוא היה הגון איתי ואמר לי, שיש שוער צעיר במועדון והוא זה שיפתח בהרכב הראשון. הוא גם ציין בפניי, שבמכבי נתניה מחפשים מישהו שיש לו ניסיון בליגה הלאומית, שיילחם על חולצת ההרכב. אני לא מפחד מתחרות והאמנתי שזה יקרה הרבה יותר מהר. בפועל, חיכיתי 24 משחקים, עבדתי קשה בכל אימון כדי להיות מוכן לצ'אנס – אם יינתן לי. אני שמח שקיבלתי את הצ'אנס לעכשיו. המטרה שלי היא להמשיך איתו, עם הצ'אנס, כמה שיותר משחקים. זה לא ברור מאליו וגם לי ברור שבכל שבוע יחליט הצוות המקצועי בהתאם ליכולת שתוצג. כך צריך להיות ותפקידו של שחקן הוא לקבל את החלטת המאמנים באהבה".

למה, בעצם, לקחת החלטה להגיע כשוער שני בנתניה – במקום להמשיך כשוער ראשון בקבוצה אחרת בליגה הלאומית?
"אכן היו לי הצעות לשמש כשוער ראשון במספר קבוצות בלאומית, אבל נתניה זאת נתניה. זה מועדון שפשוט לא שייך לליגה הלאומית. ראיתי בשנה שעברה את התהליך החדש שהקבוצה עוברת. רציתי להיות חלק מזה והאמנתי בעצמי שאתפוס, באיזשהו שלב, מקום בהרכב. עכשיו זה בידיים שלי לשמור על זה כמה שיותר, כמו שאמרתי לך, לא פחדתי לרגע מתחרות. ההיפך הוא הנכון: תחרות מוציאה ממני יכולות יותר גבוהות ואקסטרות. מה גם, שההחלטה מי ישחק ומתי נתונה לצוות המאמנים בלבד".

איך אתה מסכם את ההופעה שלך אחרי שלושה משחקים?
"במשחק הראשון בשלוש שלוש מול בית"ר רמלה תל אביב, למרות שספגנו שלושה שערים, הייתה לי הופעה טובה והרגשתי מצוין. ביום שישי, אחרי הניצחון החשוב מול רמת השרון, בכלל זה נתן הרגשה מצוינת לכולם. חיכינו לזה מאוד אחרי ארבע תוצאות תיקו. במשחק האחרון שהסתיים בתיקו אפס ברור שהתאכזבנו כולנו".

עכשיו, כשמכבי נתניה ביתרון של תשע נקודות מעל המקום השלישי, האם ניתן להכריז שעלייה לליגת העל קרובה מתמיד?
"ממש לא. אין משהו מובטח בכדורגל הישראלי בכלל ובליגה הלאומית בפרט. אנחנו, בהנחיית המאמנים, מסתכלים עדיין רק על המשחק הקרוב – משחק שחייבים לנצח בו ולא מעניין אותנו הפער בטבלה".

האם נכונה השמועה, ששחקני מכבי נתניה קבעו לעצמם לשבור שיא ולא להפסיד באף משחק בליגה?
"אותנו מעניין לעלות ליגה. זו המטרה העיקרית שלנו העונה, אבל ברור שאם לא נפסיד עד סיום העונה, סיכוי גבוה שזה מה שיקרה".

האם אתה מרגיש בשל לשחק גם בליגת העל במידה ומכבי נתניה תעלה?
"חד משמעית כן. בסופו של דבר, אני רוצה ושואף לשחק ברמות הכי גבוהות. אני מאמין בעצמי מאוד ומרגיש שאני יכול. אני קודם כל רוצה להשלים את המטרות של העונה. ברור שאשמח להמשיך במכבי נתניה, כיוון שהתחברתי מאוד לקבוצה, לשחקנים ולסגל המקצועי".

כתבות נוספות העשויות לעניין את קוראי נתניה און ליין בכלל ואת אוהדי מכבי נתניה בפרט

פרשנות: עד כמה מוכנה מכבי נתניה לחזרה לליגת העל?

ברנקו וורגוץ: חייבים דחוף לתקן שגיאות ההכנה – ריאיון

יניב מדר – הצלע השלישית במכבי נתניה

אהבתם את הריאיון עם רון שושן? מוזמנים לפרגן בשיתוף בפייס…

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן