מכבי נתניה – מנשה שליו אומר שלום

0
185
שליו מנשה נפרד ממכבי נתניה. צילום ניר אנשר
שליו מנשה נפרד ממכבי נתניה. צילום ניר אנשר

סערת השבת שעוברת על הכדורגל הישראלי קיבלה במחוזותינו הקטנים בנתניה זרקור מיוחד – דווקא בטקס פרישתו של אחד השחקנים ההוגנים ששיחקו במדי מכבי נתניה. שליו מנשה.

שליו מנשה, שהגיע לנתניה מראשון לציון, גדל בבית דתי בו אפילו ההורים לא יכלו להגיע למגרשים – עקב שמירת השבת. למרות הקושי הגדול ברמה האישית, השחקן עשה עונות יפות בכדורגל הישראלי במיוחד ובמכבי נתניה בפרט. עד כמה שליו מנשה נחשב לזן נדיר בכדורגל הישראלי, ניתן היה לשמוע במילות התודה הנרגשות שלו – אל מול קהל האלפים – בהם ביקש להעביר מסר אחד בלבד והוא 'אהבת חינם'. בראיון מיוחד לספורט נתניה און ליין מדבר שליו מנשה על כדורגל בכלל, מכבי נתניה בפרט וכמובן אהבת חינם.

לפני כשבוע, כשעלית על הדשא, הפעם בבגדים אזרחיים, וקהל אלפים הריע לכבודך. מה חשת?
"מרגש מאוד ולא מובן מאליו. באיזשהו מקום ההתרגשות לוותה בכאב. אני לא מסיים את הקריירה שלי בלב שלם, ואולם פציעות הם חלק מהמשחק ובריאות חשובה יותר מהכל – לכן אני מקבל זאת באהבה ובהכנעה. ייתכן, שללא הפציעות יכולתי לשחק עוד כמה שנים טובות ככדורגלן פעיל בליגת העל, אבל זה הגורל. יומיים-שלושה טרם קבלת ההחלטה הסופית, התלבטתי רבות. לא הצלחתי להירדם. לצערי, לא היה מנוס. בחיים צריך לקבל ולהשלים עם עובדות כמו שהן".

עד כמה הפציעה שלך נחשבה לחמורה
"פציעה חמורה מספיק כדי לקבל החלטה משמעותית כל-כך. ישבתי זמן רב בחוץ, על הספסל. ראיתי שאני לא מצליח להתגבר על הפציעה. בסופו של יום, כשאדם צריך להחליט על המשך עתידו, במקרה שלי פרישה, אחד השיקולים זאת הערכת זמן מתי אוכל לחזור לשחק ואם זה בכלל יתאפשר. ההחלטה שקיבלתי קשה. אני, ברמה האישית, שלם איתה ב-100%, למרות שמבחינת הלב – אני עדיין במגרש".

כשתתבקש לכתוב קורות חיים, איזה חלק תיתן לתקופה בה שיחקת במדי מכבי נתניה?
"חלק מרכזי כמובן, כי את השנים הטובות שלי עשיתי כאן – כשחקן במכבי נתניה. גם מבחינה אישית וגם בהישגים של הקבוצה בתקופה ששיחקתי".

אם תצטרך לבחור זיכרון טוב במיוחד מהתקופה במכבי, במה תבחר?
"אני חושב, שמבחינתי הזיכרון הכי טוב ומה שנצרב אצלי זתודעה, זה המועדון עצמו. השמחה של המועדון, האווירה המשפחתית, החום, החיבור עם הקהל. כל המכלול הזה יחדיו, בעיני, הוא הזיכרון החשוב ביותר. המיוחד ביותר".

במהלך העונה שעברה עבר המועדון טלטלה גדולה מאוד, שנדמה כי רק כעת המערכת מתייצבת. איך אתה רואה את המצב?
"אני אדם אופטימי מטבעי, שתמיד רואה את חצי הכוס המלאה. אני מקווה ומייחל, שכל מה שנבנה השנה על-ידי הרבה מאוד אנשים טובים ואכפתיים, יוביל אותנו, את מכבי נתניה, לעונה טובה ובעיקר יציבה. אני, מבחוץ, אחזיק לכל אנשי מכבי נתניה, מאנשי הסגל, דרך השחקנים וההנהלה, כל הזמן אצבעות. מועדון מכבי נתניה חשוב ביותר לליגת העל וכל אחד יאמר זאת – גם אם מעולם לא שיחק במדי הקבוצה. וכשחקן לשעבר אני אוסיף, שכל שחקן צריך לבקש לשחק במכבי נתניה כדי ללמוד אווירה משפחתית מהי".

הקשר החם בינך לבין קהל האוהדים בלט, במיוחד, בטקס הפרידה. תרחיב קצת
"נדמה לי, שאוהדי מכבי נתניה הם לא רק האוהדים הכי הגונים והוגנים שיש, אלא גם הכי אמיתיים. האוהדים תמיד העריכו את זה, שנתתי הכול על המגרש ואני תמיד הערכתי אותם על התמיכה והעידוד. בטקס הודיתי לאוהדים על התמיכה הרבה – באימונים ובמשחקים. וכאן, מעל דפי נתניה און ליין, אני אוסיף שהתודה שלי היא בשמו של כל שחקן ושחקן במדי נתניה. האוהדים הם הלב, הם הנשמה והם הגורם העיקרי בהצלחת הקבוצה".

כשחקן שהגיע מבית דתי וכיום שומר מסורת ,מה דעתך על כל סוגיית המשחקים בשבת?
"אני, באופן אישי, מכיר קהל מאוד גדול ששומר מסורת ולא יכול לראות כדורגל בשבת. מאוד הייתי רוצה שהם גם יוכלו ליהנות מהחוויה של ליגת העל בשבת. מנגד, אני יודע שזה מובל על-ידי גופי שידור והם – בעצם – מזרימים תקציבי עתק לענף ובלעדיהם הענף יקרוס לחלוטין. אני באמת מקווה שימצא המתווה אשר ירצה את כולם והמוצר הזה, של הכדורגל, יהיה זמין לכולם – כולל הקהל הדתי".

מה אתה הולך לעשות אחרי הפרישה?
"זה טרי מאוד מבחינתי. טרם הספקתי לחשוב או לתכנן מה בדיוק או לאיזה כיוון אני ממשיך עכשיו. אנחנו, כרגע, בפתחם של חגי תשרי – כך שיש לי את כל הזמן שבעולם להיות עם המשפחה, עם החברים וליהנות מהחופשה. אני מקווה למצוא את הדרך הנכונה, ואם זה יהיה בענף הכדורגל, רק ימים יגידו. שנה טוב לכולם והמון אהבת חינם, כי בעיני זה הדבר החשוב ביותר לנו כעם".

אהבתם? מוזמנים להגיב, לשתף או לעשות לייק. לכתבות וראיונות נוספים על כל מה שקורה בספורט בנתניה ראו ספורט נתניה און ליין – נתניה

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן