מחמש יוצא אחד

0
183
טקס השקת פיאט d600 שנת 1970 - נתניה 2015. צילום דניאל עובדיה

נוסטלגיה היא רגש עוצמתי וממכר, אחרת, איך תסבירו את העובדה לפיה אלפי ישראלים מחזיקים בכלי רכב ישנים? ביום שישי האחרון נערך בחניון העירוני הגדול (גיבורי ישראל), באזור התעשייה פולג אירוע השקת רכב אספנות פיאט 600. במשך שנתיים. שיפץ את הרכב רוני עובדיה, חבר מועדון החמש. הצגת הרכב החדש היוותה סיבה למסיבה ולא רק. באותה הזדמנות, לעיני מאות משתתפים ומשתתפות, חובבי רכבי אספנות, חנך "מועדון החמש" את מקום המפגש השבועי החדש שלו באזור השרון: יום המפגש, שישי בצהריים, הוכרז רשמית.

מעל מאה רכבי אספנות, יחד עם נהגיהם ובני משפחותיהם הגיעו לחלוק כבוד למצטרפת החדשה יו"ר המועדון דרור בריל וקובי מילוא שהעביר סקירה היסטורית אודות הרכב החדש-ישן שהצטרף למשפחה, נשאו דברים לפני הנוכחים. רוני עובדיה, אשר השיק את הרכב, לא הסתיר את התרגשותו. בחפץ לב הוא סיפר כיצד, במשך כשנתיים, הפך גרוטאה ישנה ומחלידה לרכב מושקע. בראיון לנתניה און ליין – ksn הוא שיתף בתחושות.

מהו "מועדון החמש" ולמה דווקא חמש? 

"זהו מועדון הרכב הקלאסי והאספנות בישראל, שהוקם על-ידי איגוד נהגי ישראל כבר בתחילת 1985. המטרה הייתה לארגן את בעלי הרכב העתיק ולקדם את שימור הרכבים הללו בארץ. רצו להקים מסגרת עם חילופי מידע, מפגשים ופעילויות וזה בדיוק מה שהמועדון, שאגב, רשום כעמותה ללא כוונות רווח. הוא נקרא כך משום שבזמן הקמתו, מכוניות ישנות בנות 25 שנה ומעלה היו עם מספר רישוי בן חמש ספרות", מסביר רוני ומוסיף: "המועדון מונה, כיום, למעלה מ-850 חברים בעלי רכב אספנות. חלק מהרכבים נדירים ביותר בסוגם ובכמותם. לדוגמה, הרכב העתיק ביותר הוא משנת 1921"

איך איתרת את הפיאט?

"כמו שאמרתי, אנחנו מועדון אשר חולק מידע. אל המועדון התוודעתי לפני כחמש שנים, כשאלי דניאל, חבר יקר, הזמין אותי להשקה של קורבט יפהפייה. מאז נדלקתי. את הפיאט פגשתי, לראשונה, לפני שנתיים בדיוק בעזרת חברים יקרים. היא הייתה שתולה עמוק בחצר האחורית של בית במושב: חלודה ומוזנחת, בקיצור-גרוטאה. בכל זאת היה בה משהו שנגע לי ללב. בעצה אחת עם טל, בתיי המתוקה, החלטנו שהולכים על הפרויקט. נכנסתי לתהליך וכמו שאמר לי בזמנו קובי מילוא, ידיד ותיק ומנטור, 'עכשיו נדבקת בחיידק וזה לכל החיים'. זה תחום יפה ומיוחד לגמרי".

כיצד, בעצם, משפצים רכב ישן – רכב ממצב של חלודה לרכב חדש?

"מדובר בתהליך המשלב מחקר ועבודה איטית. מדובר, כאמור, בפיאט D600 משנת 1970 או כמו שהחבר'ה קוראים לה: 'פיטי'. יש שתי רמות של שיפוץ: מכוניות שקיימות כאן בארץ או שמייבאים מחו"ל רכבים שכבר שונו. מה שמייחד את הרכב שלי זה שקנו אותו בחו"ל והביאו אותו לארץ כחדש, נסעו איתו עד שזרקו אותו באיזו חצר. אני חושב שזכיתי להכיר עולם חדש, אנשים מקסימים ומקומות נידחים ומרתקים בחיפוש אחר חלקי חילוף ומידע. חרשתי שעות באינטרנט וניסיתי לשמור על צביון הרכב כפי שהיה במקור… עשיתי עבודת מחקר, איתרתי את הבעלים שאישר את התהליך כמובן, עשינו העברת בעלות ומשם הכל היסטוריה. שמחתי לגלות שהפיאט 600 נוגעת לאנשים בעצב הנוסטלגי: רבים סיפרו לי שהייתה להם או לאבא שלהם מכונית כזו שנסעו איתה למילואים, לטבריה או אפילו עלו איתה דרך הקסטל לירושלים והרכב התחמם כמובן, כי המנוע מאחורה, את יודעת..", הוא מחייך.

איך ההרגשה של אחרי? בכל זאת, שנתיים של מסירות ועבודה קשה.

"פשוט כיף, תענוג. נכון להיום, מסיום השיקום, הפיאט נסעה 8,000 ק"מ ולא נתקעה טפו טפו טפו. בהחלט מכובד. חשוב לציין שלאירוע הגיעו המון אנשים עם הילדים והנכדים, זה לא רק לגברים, כמו שאת בטח חושבת… זה תחום יפה אשר נוגע לכולם. האורחים נהנו מתצוגה נוסטלגית של רכבי אספנות מסוגים שונים והיה מרגש… המפגש יערך מידיי יום שישי אחר-הצהריים בפולג, בחניית קפה כרמל. עיריית נתניה שלחה את ברכתה, כמובן, ואישרה את הלוקיישן החדש. בנוסף, בשבת ראשונה של כל חודש, אנחנו נפגשים בחנייה הגדולה במשמר השרון להפנינג, מגיעים גם ילדים וזו באמת חגיגה גדולה. אבי שרייבר הוא האחראי על מפגשי השרון, הציבור מוזמן והכניסה חופשית".

מי זכאי להיות חבר במועדון?

"כל חובב רכב קלאסי או עתיק. לא חייב בבעלות על רכב ואין מגבלת גיל".

עשיתם כבר לייק לעמוד הפייסבוק החדש של נתניה און ליין – ksn? זה הזמן: נתניה און ליין – ksn מבית נתניה און ליין

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן