מורים ללא גבולות בנתניה: משנים את המציאות

5
804
מורים ללא גבולות - יסמין לזמי נתניה
המורה יסמין לזמי, מורה מצטיינת. מורים ללא גבולות בנתניה

משרד החינוך העניק תעודות הוקרה, לבתי ספר מצטייני שילוב הפועלים במסגרת התכנית הייחודית 'מורים ללא גבולות', לשילובם המיטבי של מורים עם מוגבלות במערכת החינוך.

בין בתי הספר שקיבלו תעודה מהמשרד: בית ספר מורשת זבולון, בית ספר נתן אלתרמן וכן בית ספר חיים גורי בנתניה.

לפני כשבועיים התקבלה לעבודה בבית הספר אלתרמן, יסמין לזמי – רון המלמדת את התלמידים היסטוריה. לדברי יסמין לזמי, כבר בשיעור הראשון הסבירה לתלמידים מהם מורים בעלי צרכים מיוחדים. "ההתייחסות של התלמידים אלי כאל שאר המורות ואיני רואה הבדל", היא אומרת.

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב ברך ואמר, כי "מערכת החינוך מסלקת סטריאוטיפים, ופועלת להרחבת העסקתן של אוכלוסיות גיוון כעובדי הוראה".

עוד הוסיף אבואב, כי "אין לי ספק שהחברה הישראלית תהיה במקום טוב יותר, חינוכי וערכי הרבה יותר, ככל שנראה מורים עם מוגבלויות בכיתות. כמחנכים, כמובילי דרך וכדמויות מעוררות השראה. משרד החינוך מעניק ל'מורים ללא גבולות' שנקלטו במערכת ליווי אישי, טכנולוגיות מנגישות, וכל אמצעי הנגשה נוספים שנדרשים לקליטתם. בכוונתנו להמשיך ולהרחיב את השורות, ולפתוח את השערים בפני כל מי שיכול לתרום, לחנך ולקדם את תלמידי ישראל".

התכנית "מורים ללא גבולות" של משרד החינוך פועלת כבר שש שנים, ובמסגרתה משולבים 113 מורים בבתי הספר ברחבי הארץ. מדובר במורים מצטיינים למתמטיקה, למדעים, לחינוך גופני, למוזיקה, לתיאטרון, לייעוץ חינוכי, לחינוך מיוחד ועוד.

כיצד משרד החינוך, במסגרת התכנית מורים ללא גבולות, מעודד בתי ספר לקבל מורים בעלי מוגבלות, שבפועל מוכיחים עצמם כמורים מעולים?

"כדי לעודד את קליטת אנשי ההוראה בבתי הספר, כחלק מהתכנית, מעניק המשרד לבית הספר שעות תוספתיות, בתהליך מדורג: בשנתיים בראשונות מעניק המשרד לבית הספר 10 שעות תוספתיות חודשיות, בסכום כולל של 4 מיליון שקל בשנה. בשנה השלישית מעניק המשרד 5 שעות תוספתיות במקביל ל – 5 שעות מתקן ביה"ס".

כתבות נוספות העשויות לעניין את גולשי נתניה אונליין:

זעזוע: נשלח לטירונות מאומצת חרף נכותו והפך לסיעודי

מס הכנסה פשט על 103 עסקים באזור נתניה

עוגת ערמונים ומשמשים ברום עם טעם של עוד

 

 

5 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן