מאמינה בקנגו ג'אמפ

2
1517
ליזה מיליס חזן קנגו ג'אמפ נתניה
לקפוץ כל היום. מביאת שיטת האימון קנגו ג'אמפ, ליזה מיליס חזן.

 

גילוי נאות: לליזה הגעתי לגמרי במקרה דרך הפייסבוק. מה שגרם לי להיכנס לפרופיל שלה ולהבין מיד שהיא קשורה לעולם הספורט היה, בראש ובראשונה, הלוק הספורטיבי והמתוקתק להפליא שלה – אך בעיקר הנעליים המוזרות שהופיעו כמעט בכל תמונה שלה. שלחתי לה הודעה במטרה לנסות ולהבין מה פשר הנעליים ואיך לעזאזל הן קשורות לעולם הפיטנס והכושר. חייבת להודות שהופתעתי מהתשובה, סביר להניח שגם אתם תופתעו.

ליזה מיליס חזן היא מדריכת סטודיו על כל גווניו כבר למעלה מעשור. לפני כארבע שנים הגיע לאוזנה, די במקרה, המושג "קנגו ג'אמפ" והיא החליטה להיכנס ליו טיוב ולבדוק מה זה בעצם. צפייה בכמה סרטונים עשתה את העבודה ומדריכת הסטודיו מנתניה החליטה שזה הדבר הבא עבורה ועבור כל חובבי הסטודיו בארץ. היא החליטה להרחיק עד אירופה כדי להתמקצע וללמוד את הטרנד לעומק. היום, כמייבאת ונציגת השיטה הרשמית של הקנגו ג'אמפ בארץ, היא מפרטת לספורט נתניה און ליין – נתניה איך העניינים התגלגלו.

כמדריכת סטודיו למעלה מעשור. מה הביא אותך לעזוב את המוכר והידוע לטובת טרנד, שאף אחד לא שמע עליו בארץ?

"אני טיפוס שהולך עד הסוף עם מה שאני מרגישה תמיד. זה הרגיש לי הדבר הנכון לעשות. נחשפתי לקנגו ג'אמפ די במקרה ביו טיוב. הסרטונים המחישו לי את המושג החדש, וזה נראה כל-כך מאתגר וכיף שהתאהבתי בשנייה. תביני שזה תפס אותי רגע לפני חתונה. התלהבתי מזה עד כדי כך, שפשוט טסתי לאירופה כדי ללמוד ולהתמקצע. אפילו שברתי תכנית חיסכון כדי לקנות 30 זוגות נעליים בתור התחלה. היה ברור לי שאני הולכת להעביר את זה הלאה".

בשביל "נעליים" לשבור קופת חיסכון לפני חתונה?

"הנעליים המדוברות הן אביזר יקר מאוד. עלותן בסביבות 1500 שקלים לזוג. תביני לבד כמה האמנתי בשיטה הזו, שבלי להסס שברתי קופת חיסכון כדי לקנות כמות התחלתית של נעליים. טסתי והשקעתי בלימוד מעמיק של השיטה – הכל כדי שיהיו לי הכלים לרוץ עם זה הלאה".

חזרת לארץ אחרי ההשתלמות עם שלושים זוגות נעליים, ומה אז?

"התחלתי לפרסם באזור המצומצם שלי. לאט-לאט אנשים שבהתחלה מעט היססו החליטו להתנסות, התאהבו בזה גם. התחלתי להעביר שיעורים בקבוצות קטנות וכמו מגיפה זה התפשט בכל רחבי הארץ. ידעתי שתחושת הבטן שלי לא מטעה אותי וכמוני, עוד אנשים, ישבו בקסמו של הקנגו ג'אמפ".

מה כל כך מיוחד בנעליים האלה. לי הן נראות מלחיצות ממש ורחוקות מלהיות משהו יציב שאפשר להתאמן איתו

"תרשי לי להרגיע אותך ולומר שאין בנעלים הללו שום דבר מסוכן. הן יציבות בטירוף. הנעליים הללו יוצרו, במקור, לצורכי שיקום וחיזוק מפציעות ספורט בכלל ופציעות ברכיים בפרט. מבנה הסוליה הקשתי מאפשר פיזור עומסים מקסימאלי וחיזוק של שרירי ליבה ויציבה. אפשר אפילו להשתמש בנעליים באופן עצמאי להליכה ולריצה".

כיצד מתקיים אימון קנגו ג'אמפ ומה הוא כולל?

"אימון הקנגו ג'אמפ הוא שיעור אירובי של שעה, אותו מקיימים עם הנעליים המדוברות. זה בגדול. האימון שונה לגמרי מאימון סטודיו רגיל: הוא הרבה יותר מהנה ומקפיץ תרתי משמע מכל שיעור סטודיו אחר. היתרון הגדול באימון מהסוג הזה, הוא התאמתו לכל סוגי האוכלוסייה בכל גיל, משקל וגובה. אפילו לאלה הסובלים מבעיות ברכיים ופריצות דיסק האימון הזה מתאים ואף מומלץ – זאת משום שצורת הקשת בה בנויה סוליית נעל הקנגו, מסייעת בפיזור העומס ובלימת הזעזוע בפגיעה בקרקע. אימוני הקנגו ג'אמפ מפחיתים לא פחות מ-80% מהעומסים המופעלים על עמוד השדרה, הברכיים וכלל הפרקים בגוף. בנוסף, מסייעים בירידה במשקל בשל שריפת הקלוריות הרבה במהלך האימון.

לקדם מוצר בעולם ספורטיבי תחרותי זה קשה. מה עשית?

"בהתחלה מצאתי את עצמי נוסעת לכל חלקי הארץ. השקעתי את המאמץ בחשיפת הקנגו ג'אמפ לכמה שיותר אנשים. אחרי תקופה בה התרוצצתי ממקום למקום התמקצעתי עוד יותר: במהלך כנס בארצות הברית עברתי קורס מאמנים מתקדם, המאפשר לי להכשיר מדריכים ומדריכות. עם חזרתי לארץ, התחלתי להסמיך מדריכים. אני כיום מאמנת שני סוגים של קנגו ג'אמפ. הראשון נקרא קנגו פאוור שזה בעצם אירובי, והשני בוט קאמפ שזה אימון פונקציונאלי מחזורי. כמובן שתוסיפי לזה את הקורס להכשרת מדריכים. נכון להיום ישנם 13 מדריכים שהכשרתי ופועלים ברחבי הארץ. מחזור הלימוד הבא ללימוד השיטה למדריכים עתיד להיפתח בעוד מספר שבועות (08.11)".

מהי התחושה שלך לאור העובדה שאת, בעצם, הראשונה שהביאה לארץ שיטת אימון אחרת?
"אפשר לסכם את התחושה שלי בשתי מילים: סיפוק ואושר. אני מסופקת מהעשייה שלי ומאושרת שההימור שלי בדבר הזה התברר כמוצלח ובעיקר שאני זו שחתומה על הבאתו וייצוגו בארץ. כבוד גדול עבורי".

2 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן