נתניה: הטיול בוטל והתלמידים הכריזו על שביתה

3
123
פיתוח מיומנויות לימוד - תיכון תל אביב (נתניה) הכנה לבגרות
צילום פוטוליה

פחות מ-24 שעות לפני יציאתם לטיול שנתי, נודע לתלמידי כיתות ח' בבית ספר שרת שהטיול נדחה מבלי לקבוע תאריך נוסף. הסיבה ; ארגון המורים לא אישר את יציאת המורים לטיול

מועצת התלמידים הודיעה ביום ראשון בשעות הערב, כי החל מיום שני בבוקר ישבתו תלמידי כיתות ח' בבית ספר "שרת" בנתניה, ככל הנראה למשך שלושה ימים, זאת על רקע החלטת ארגון המורים הארצי, בראשות רן ארז, שלא לאשר את היציאה לטיול בן יומיים לצפון הארץ.

לפני מספר חודשים טען ארז, כי נושא האבטחה בטיולים השנתיים לא טופל כמובטח, וכי הכין את המורים והמנהלים לחזור ולהשבית את הטיולים החל משבועיים לאחר הבחירות.

בתגובה לדבריו טענה מנכל"ית משרד החינוך, מיכל כהן, כי התקיימו דיונים בנושא קציני האבטחה וכי "איום בסנקציות אין בו כדי לקדם פתרון". כהן קראה לארז לחזור לשתף פעולה.

המאבק שהגיע לכתלי בית משפט נראה רחוק מסיום. בדיון שהתקיים בעניין בבית הדין הארצי לעבודה, בו תבעו מספר רשויות וארגון ההורים הארצי את ארגון המורים, הוציא בית הדין צו מניעה והורה לצדדים לשבת לשולחן הדיונים, אולם כאמור, ארז טען, כי לא התקיימו דיונים והטיול השנתי של תלמידי כיתות ח' בבית ספר "שרת" נדחה, בשלב זה ללא תאריך יציאה חדש.

גורם המקורב להנהלת בית ספר שרת מסר לנתניה און ליין – ksn, כי ארגון המורים הוא זה שלא איפשר לצאת לטיול. ההסכם נעשה עם הרשות ולכן מורים המקבלים שכר מהרשות יוצאים לטיולים, אולם מורים המקבלים את שכרם ממשרד החינוך לא יוצאים לטיולים ואלה כיתות ז' ח' ו-ט'. גם בבתי ספר אחרים כדוגמת "דרורים" בוטל טיול וכן בבית ספר בקדימה".

הגורם הוסיף וסיפר, כי ד"ר שוש אברהם ניסתה להעביר את רוע הגזירה מספר פעמים, עד לרגע האחרון, אולם בכל פעם קיבלה תשובה שלילית מארגון המורים, זאת למרות הבקשות שהגישה. "אם היו מוציאים אישור הגנה מחשיפה מתביעות הטיול לא היה נדחה. אני מקווה ששר החינוך החדש שייבחר יפעל בעניין ושהדברים יראו אחרת. התחושות מאד קשות. טיול זה לא דבר פשוט והמורים נמצאים בין הפטיש לסדן".

את יו"ר ועד ההורים העירוני, סמדר סגל, זה לא משכנע, לדבריה בבית ספר "אלדד" יצאו לטיול. להם ניתן אישור לצאת. בלתי נסבל לתת לילד אחד ולאחר לא. "על מורי אלדד הוא לא מפחד?" טענה כלפי ארז.

עוד מסרה סגל, כי בין ארגון המורים להסתדרות המורים נחתם הסכם לשיתוף פעולה, אי לכך כל פעולה בחטיבות הביניים מחייבת תיאום והסכמה בין שני הארגונים. סגל מצפה מהמנהלים ומהמורים להגן על התלמידים: "אני לא מזלזלת בדרישות ובבקשות שלהם, לא על חשבון התלמידים. נתניה היא עיר אחת גדולה ומיוחדת ולא נכון לשחק ראש קטן, צריך לחשוב כל הזמן על התלמידים – דבר ראשון. חוסר האחדות של כל סוגי ארגוני המורים לא צריך לעניין את התלמידים. אני שומעת תמיד מכל המנהלים והמורים עד כמה חשובים להם התלמידים, אז די לפחד מרן ארז ולבקש אותו לשנות את דרך הפעולה שלו ומיד".

בעקבות הדברים שלח  ארז מכתב לד"ר שוש אברהם, בו ציין, בין השאר, כי "הריני להבהיר בצורה שלא משתמעת לשתי פנים, אין כל צו וכל הוראה של בית משפט המחייבים יציאת טיולים של שכבות גיל כאלו או אחרות של חט"ב. הצו היחיד הקיים מתייחס למורים המועסקים על ידי העירייה בלבד. הצו לא מחייב כל בעלות אחרת בכלל זה את משרד החינוך".

ועד הורי בית ספר שרת וכן סגל הודיעו בעקבות החלטת מועצת התלמידים להשבית את לימודי כיתות ח', כי הם תומכים בתלמידים ומכבדים את החלטת מועצת התלמידים. ועד ההורים מקווה, כי הדברים ישתנו והתלמידים לא יפגעו יותר.

יו"ר ועד ההורים העירוני סמדר סגל
יו"ר ועד ההורים העירוני סמדר סגל

3 תגובות

  1. רן ארז יו"ר ארגון המורים
    אני מקווה שפוסט זה יגיע אליך וישותף על ידי כל אחד.
    אתה שאמור לדאוג לתנאי המורים מצאת לנכון להעמיד בקו האש ילדים ונוער שבבוא הזמן יגנו עלי ועליך אחד שעושה דבר זה מאפיין התנהגות של שכנינו ששמים את הילדים הטהורים בקו האש.
    הדרך שבה אתה נוקט היא ערך שמחינוך והלאה, אם הייתה נוקט בדרך השיתוף עם נציגות הנוער וההורים הייתה מגיע להישגים טובים יותר אך בחרת לבטל את הטיולים השנתיים לנוער האיכותי המתנדב שגאווה לראות את הנתינה שלו וההצלחות אם זאת הדרך שלך להוביל אירגון דרך בתי משפט ולא דרך הידברות בונה אתה פה נותן דוגמא אישית רעה האדמה רועדת ואם הנוער יאבד את הרסן ויצא לשבות הוא בסופו של דבר ירצה אותך מחוץ למערכת חבל שבמקום נועם הליכות ופיתרון מחוץ לקופסא בחרתה לצאת למלחמה.
    מקווה שתתעשת ותחזור בך

  2. בזיון לארז ולמורים,על פי כתבות שעולות מדי פעם על ארז הוא מצטייר כדמות כוחנית ולא מחנכת והמורים מיישרים אתו קו. האם התלמידים אשמים , לא. אתה גורם עוול לצעירים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן