לי בקשי כובשת את הרשת

0
907
לי בקשי מירב אמבר עדן אמבר - נתניה מלכה ניהום
לי בקשי בקמפיין בגדי הים של המעצבות מירב ועדן אמבר. צילום מלכה ניהום

 

הסיפור של לי בקשי, תושבת רמת פולג – נתניה התחיל בבת מצווה של חברתה לכיתה, בחטיבת הביניים חוף השרון בשפיים. צלם האירוע פנה אליה ואמר לה שאם היא לא תפנה לענף הדוגמנות זה יהיה בזבוז ויפה שעה אחת קודם. בראיון לעיתון נתניה און ליין מספרת לי בקשי, היום בת 15, על היתרונות בלהיות דוגמנית צעירה, מה זה אומר להיות מובילת דעה ברשת החברתית – בעידן השיווק והפרסום האישי, והקושי של ההורים לקבל את המסלול שבחרה בתם הצעירה – על אף התמיכה בה.

איך הגעת לעולם הדוגמנות?
"מאז שהייתי ילדה קיבלתי מחמאות על המראה שלי וגם לא מעט הצעות, אבל ההורים שלי לא היו מוכנים לשמוע על זה – למרות שאני מאוד רציתי. לפני כשלוש שנים הלכתי לבת מצווה של חברה ובמהלך האירוע פנה אלי הצלם. הוא אמר לי שאני מזכירה מאוד שחקנים מחו"ל ושאל אם אני מדגמנת. שאמרתי לו שלא, הוא ישר הציע לי לפנות לענף הזה – מה שגרם לי לחשוב על זה יותר. התקשרתי לסוכנת הדוגמנים בטי רוקוואי וקבעתי איתה פגישה. עדכנתי את ההורים שלי שהם צריכים להתלוות אלי, כי בכל זאת הייתי בת 12, והשאר היסטוריה".

מה גרם להורים שלך להשתכנע ולאשר לך להיכנס לעולם הזוהר?
"בואי נגיד שההורים שלי היו מעדיפים שאעסוק במשהו אחר. הם לא ממש בעניין בלשון המעטה, אבל הם בכל זאת מעניקים לי גב ותמיכה כי הם מבינים שזה משהו שאני מאוד רוצה. אם זה היה תלוי בי, הייתי עושה את צעדי הראשונים בעולם הדוגמנות הרבה יותר מוקדם, אבל מבחינת ההורים שלי לא היה על מה לדבר – עד שבסופו של דבר הם הסכימו לעמוד מאחורי. גם שהם לא לגמרי בעד, הם רואים שזה עושה לי טוב".

הספקת להופיע בשורה של קמפיינים, בין השאר, לבגדי ים. האם חשת בנוח עם זה?
"הצילומים שעשיתי לבגדי ים הם למעצבת (המעצבות מירב ועדן אמבר) שההורים שלי מכירים באופן אישי – כך שהם סמכו עליה וזרמו איתי. מדובר בקולקציה החדשה ששמה ME Swimwear. כמובן, שתמיד מישהו מההורים מתלווה אלי לצילומים כדי לוודא שהכל מתנהל כשורה. אני מבינה אותם ואת הדאגה שלהם"

הצלחת להתברג מהר יחסית לתעשייה לא פשוטה, שלאחרים לוקח שנים. מה סוד הקסם?
"אין קסם. מה שכן, אני חושבת שמה שעזר לי היה הגיל בו נכנסתי לעולם הזה. עולם הדוגמנות, ברובו, נחלק לשניים. יש את הבוגרות כלומר נשים ויש את הקטנטנים. אני הגעתי לתחום בגיל 12 – גיל שהוא לא מספיק מפותח לפחות פה בארץ. אין הרבה היצע של בגדים – כך שגם כמות הדוגמנים היא לא גדולה. שוב, הכל יחסי. חוץ מזה, אני באמת מאמינה שהכל עניין של רצון ואמונה בעצמך. מאותו רגע שהחלטתי שזה מה שאני רוצה לעשות, הייתי בטוחה בעצמי ושלמה עם ההחלטה שלי. דחפתי ואני עדיין דוחפת את עצמי כל הזמן קדימה. זה מקצוע שהשמיים בו הם הגבול ותמיד יש לאן להתקדם. במקביל, אני גם התחלתי לאחרונה שיעורי משחק מול מצלמה, כי זה עוד תחום שאני אוהבת ורוצה לפתח".

כחלק מהעיסוק את מתחזקת אלפי עוקבים באינסטגרם. האם יש לך זמן ליהנות גם מעיסוקים של בני 15?
"בוודאי, אני לרוב נוטה להתעסק בלהיות נערה נורמטיבית בת 15. הכי חשוב בעיני הוא לחלק את הזמן שלי בין כל מה שאני אוהבת ועושה. חוץ מלפתח את קריירת הדוגמנות והמשחק שלי, אני גם גולשת, אני פעילה בתנועת הנוער האיחוד החקלאי שזה כיף גדול – השילוב הזה בין שני העולמות. ואכן, אני מובילת דעה באינסטגרם עם למעלה מ-12 אלף עוקבים. מבחינתי, זו עבודה לכל דבר".

מה זה בעצם מובילת דעה באינסטגרם?
"מובילת דעה ברשתות החברתיות, זה להיות דמות משפיעה. מדובר באמצעי פרסומי ושיווקי לכל דבר. זה התחיל בהעלאת תמונות שלי מצילומים וקמפיינים שעשיתי. היום הגעתי למצב שחברות מסחריות פונות אלי שאצטלם עם המוצרים שלהם תמורת תשלום. לכן, זו לגמרי עבודה. מזמינים אותי להשקות ומשלמים לי על זה. הרעיון השיווקי הוא, שתמונה אחת שלי מההשקה, חושפת את אותו מותג לקהל פוטנציאלי של למעלה מעשרת אלפים איש".

מהן השאיפות שלך?
"לסייםבוק תיכון, להתגייס לצבא ובמקביל להפוך לשם גדול בעולם הדוגמנות. בשלב מאוחר יותר להצליח גם מעבר לים. בנוסף הייתי שמחה לפתח קריירת משחק, כי זה משהו שאני מאוד אוהבת".

אהבתם את הריאיון עם לי בקשי? מוזמנים להגיב ולשתף בפייסבוק

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן