לביבות יוגורט – חוגגים חנוכה אחרת

4
1023
לביבות יוגורט - נתניה מבשלת מאכלי חנוכה
לביבות יוגורט של סער אהרוני

לביבות גבינה, בעיני, זו מנה שניתן לאכול ולהגיש בכל השנה ולא רק בחג החנוכה. מדובר במתכון קליל, שהילדים ישמחו לאכול בין הדלקת נרות לשירי חנוכה, וגם אם צריך ואם הם נהנים מעבודה קלילה במטבח, אז גם לסייע לכם, ההורים, להכין את המנה. אני משתמש במנה זו ביוגורט, בשל המרקם הייחודי שלו, ומכאן השם לביבות יוגורט. בכלל, מתכון ללביבות לא צריך להיות מוגבל אך ורק לתפוחי אדמה (המתכון הקלאסי היהודי). יש משהו מאוד כיפי במתכון חלבי, שבאיזשהו מקום ובגלל השימוש בקמח תופח, יזכיר לחלק מכם סופגניות. מעבר לזה, היתרון הוא בתוספות האפשריות בהגשה. אז שימו עליכם סינר (אפשר כמובן לשים סינר גם על הילדים) וכנסו למטבח. אני, באופן אישי, הולך להכין בחג חנוכה זה, המון לביבות יוגורט…

מתכון לביבות יוגורט

מרכיבים:

מיכל יוגורט בטעם ניטראלי (מציע להשתמש ביופלה)
2 ביצים גודל L
3 כפות אבקת סוכר
3 כפות דבש
60 גרם צימוקים בהירים
200 גרם קמח תופח

אופן ההכנה:
מאחדים את כל החומרים עד לקבלת עיסה אחידה, מכסים בניילון נצמד ומכניסים למקרר לחצי שעה כדי לאפשר לקמח התופח לעשות את עבודתו. לאחר מכן יוצרים לביבות בגודל מחצית מכף היד ומניחים על מגש אפיה.

מכניסים לתנור שחומם מראש לחום של 170 מעלות ואופים 15-20 דקות – תלוי בתנור שלכם. רצוי לשמור על רווחים בין כל לביבה, כי הלביבות מתרחבות. לחובבי הטיגון ומסתבר שיש רבים כאלה – למרות טרנד הבריאות שהשתלט על חיינו (לפחות בתקשורת), ניתן במקום תנור לטגן את שני צדדי הלביבה במחבת טפלון ששומן מראש בחמאה משני הצדדים.יש לטגן עד לקבלת הצבע הזהוב המתאים. אל תשכחו שכאשר לביבות היוגורט מוכנות, לבזוק אבקת סוכר מלמעלה. ניתן להגיש בצד הלביבות קונפיטורות ריבה או שוקולד.

עוד מתכונים מעניינים למאכלים המתאימים במיוחד לחג החנוכה ולא רק, שתוכלו למצוא, כאן, אצלנו, במדורי נתניה מבשלת:

סופגניות – המתכון הכי ביתי שיש

קרפ צרפתי – חוגגים חנוכה אחרת

לביבות בטטה ותפוחי אדמה בתנור

4 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן