כ – 80 מיליון שקל יוקצו לפיתוח תשתיות במתחמי ההתחדשות העירונית

0
202
חתימה על הסכמי המסגרת. צילום - משרד הבינוי והשיכון

ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר חתמה בשבוע האחרון עם שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, על הסכם מסגרת להתחדשות עירונית.

מדובר בצעד משמעותי לקידום תהליכי ההתחדשות העירונית. שכן מכוחו של ההסכם צפויה העיר לקבל בשלוש השנים הקרובות תקציבים של כ- 80 מיליון שקלים לטובת פיתוח התשתיות בהיקפים נרחבים באזורים הסמוכים להתחדשות העירונית.

בטקס החתימה השתתפו עוד 11 ראשי רשויות מובילות בתחום ההתחדשות העירונית. טקס החתימה נפתח ביום עיון מיוחד בנושאי התחדשות עירונית בו השתתפו בכירי התחום וראשי הערים. בטקס עצמו השתתפו גם מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, אביעד פרידמן ומנכ"ל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, אלעזר במברגר.

מעיריית נתניה מסרו, כי בסיוע תקציבים אלו כמו גם אחרים, בכוונת ראש העיר לחדש ולשדרג בשנים הקרובות. בין השאר ישודרגו רחובות, כבישים, מדרכות ותשתיות ניקוז. מדובר בשדרוג בהיקף חסר תקדים בכל אזורי ההתחדשות העירונית, במרכז העיר הוותיק, בצפון העיר ובשכונות קרית נורדאו, נאות שקד ורמת ידין.

התחדשות עירונית בראש סדר העדיפויות

ראש העירייה, התייחסה להתחדשות העירונית. "לנתניה פוטנציאל רב להתחדשות עירונית. לכן שמנו את ההתחדשות העירונית בראש סדר העדיפויות שלנו. כל אגפי העירייה מגוייסים לקידום מהיר ויעיל של ההתחדשות. מעבר לחידוש המרקם הוותיק בשכונות ובמרכז העיר. אני רואה בהתחדשות הזדמנות להעלאת איכות חיי התושבים של העיר. אנו נשקיע בשנים הקרובות תקציבים לטובת חידוש הרחובות והתשתיות על מנת לאפשר את מלוא ההתחדשות. לשם כך נחתם הסכם המסגרת עם משרד הבינוי והשיכון למימון נוסף לטובת חידוש התשתיות".

זאב אלקין, שר הבינוי והשיכון – פריצת דרך בתחום. "הסכמי המסגרת להתחדשות עירונית שאנו מקדמים הם פריצת דרך בתחום. העתיד של הערים והשכונות הוותיקות באזורי הביקוש נמצא בהתחדשות עירונית. היום אנו מסירים את אחד החסמים העיקריים שעמדו בפני קידום הפרויקטים. על ידי מתן תקציב לפיתוח התשתיות הנחצות לבנייה. ההסכמים האלו יביאו לצמיחה אדירה בהיצע הדירות ויהפכו שכונות ישנות ומסוכנות למודרניות ובטוחות שייטיבו עם התושבים בערים השונות".

אביעד פרידמן, מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון בירך על חתימתם של הסכמי המסגרת להתחדשות עירונית. "זהו צעד מהותי בקידום של תחום ההתחדשות העירונית שהולך ותופס נפח גדל בבנייה ובהגדלת היצע יחידות הדיור. שיתוף פעולה הדוק בין הגורמים הממשלתיים למקומיים יביאו לתוצאות בשטח ויטיב עם תושבי הערים."

אלעזר במברגר, מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, סיפר על המימון שניתן לרשויות. "החתימה על הסכמי המסגרת תסייע לרשויות המקומיות להגיע למימוש גבוה של פוטנציאל ההתחדשות בתחומן. המימון שיינתן לרשויות יתמרץ מתן היתרי בנייה שהיה קושי לקדמם, למרות קיומן של תכניות התחדשות איכותיות. זאת בגלל העדר תקציבים לפיתוח תשתיות ומוסדות ציבור לקלוט את התושבים החדשים עם הוותיקים. ההשקעה הממשלתית חסרת התקדים בקידום התחדשות עירונית מהווה אמירה ברורה שהתחדשות עירונית היא ענף מרכזי בבנייה בארץ. הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית תמשיך לקדם מטרה זו".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן