כוכב הבטיחות לשינוי תרבות הבטיחות בנדל"ן הוענק לחברת בריגה

ברשימת חמש חברות הבנייה הראשונות בישראל, שעברו הכשרה מיוחדת וזכו לקבל כוכב בטיחות ראשון מות חמישה, גם חברת הבנייה הנתנייתית הוותיקה בריגה. 

0
1476
כוכב הבטיחות הראשון - חברת הבנייה בריגה בנתניה
מהפכה בעולם הבנייה. כוכב הבטיחות לחברת בריגה. צילום: גיא חמוי

ברשימת חמש חברות הבנייה הראשונות בישראל, שעברו הכשרה מיוחדת וזכו לקבל כוכב הבטיחות הראשון, גם חברת הבנייה הנתנייתית הוותיקה בריגה. 

בטקס רב רושם, העניקו נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ ראול סרוגו ויו"ר מטה הבטיחות בענף הבנייה אייל בן-ראובן, למנהלי חמש חברות חברות בנייה תעודות רשמיות. הטקס התקיים במעמד מנכ״ל הקרן לעידוד ופיתוח ענף הבנייה שי בירן ומנכ״ל קרן מנוף של הביטוח הלאומי שגב קיים.

התעודות מציינות, כי החברות עמדו בתנאי הסף של סטנדרט הבטיחות החדש. סטנדרט אשר משמש מסגרת לחזון בו "הבטיחות תקדם תרבות של מצוינות ואפס כשלים בתכנון ובביצוע".

החברות שקיבלו כוכב בטיחות ראשון במסגרת התוכנית הן: חברת דלויה החברה בארגון קבלני באר שבע, חברת אפגד מארגון קבלני אשקלון וחברת קן התור – קבלני תל אביב. חברת קידר מבנים – ארגון קבלני השרון והשומרון וכן חברת בריגה – ארגון קבלני נתניה.

במסגרת התוכנית מצוותים טייסי עבר מחיל האוויר לחברות בנייה ישראליות העוברות הדרכה של כ 8-10 מפגשים. באותם מפגשים משתתפים כלל עובדי החברה – מההנהלה הבכירה ועד אחרון העובדים בה.

התוכנית מבקשת לחולל שינוי תרבותי עמוק ולהנחיל יסודות לבקרה עצמית של חברות הבנייה. בנוסף, מקבלות החברות זוויות נוספות של חשיבה על רווחת עובדיהם.

כבר בשלביה הראשונים של התוכנית, ארגון צומ״ת מלמד את החברות מהי תרבות של ארגון לומד. כיצד נכון לתחקר, להפיק לקחים וללמוד מאירועי בטיחות שונים. החל מאירועי "כמעט נפגע" וכלה באירועים רבי נפגעים.

כל חברת בנייה תעבור הכשרה מלאה – כאשר כוכב הבטיחות הראשון הוא אחד מתוך חמישה – חברת בריגה כאמור היא אחת מחמש החברות הראשונות בארץ

כוכב הבטיחות הראשון מהווה את השלב הראשון והכניסה לתוכנית, בו מוכיחות החברות כי הן פועלות על פי תפישה של "ניהול התחלות". שיטת עבודה המשפרת דרמטית את שליטת המנהלים – הן באירועים והן בבטיחות עובדי האתר.

כוכב ראשון גם כולל דרישה מהחברות לבצע פיקוח עצמי בסטנדרט גבוה ודיווח על תיקון כשלים ביוזמתן.

כוכב הבטיחות הראשון הוא אחד מבין חמישה כוכבים – כאשר חמש החברות הראשונות בארץ, בהן בריגה, נערכות לשלב הבא בתכנית.

על-פי התאחדות הקבלנים בוני הארץ צפויות מעל 20 חברות נוספות לסיים בשבועות הקרובים את הליך ההסמכה לכוכב הבטיחות הראשון. עוד נמסר, כי עשרות חברות בנייה מהמובילות במשק הישראלי, מתחרות על מקום בתכנית לשנתיים הקרובות.

רפי זנזורי, יו"ר ארגון קבלני נתניה, מסר בתגובה כי "תכנית הכוכבים היא מהפרויקטים שאפשר לומר עליהם בלב שלם כי תציל חיים של עובדים ותעשה מהפך בענף".

"אנו מאמינים כי התוכנית תחולל שינוי תודעתי ותרבותי בענף הבנייה הישראלי, תקדם אותו ותביא למציאות חדשה בישראל".

"מעתה יהיה לענף הבנייה סטנדרט חדש של מקצועיות ובטיחות, העובדים יעברו הדרכות יחד עם המנהלים הבכירים, כשלים ידווחו ויתוקנו במהירות ותאונות רבות יימנעו".

 

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן