נתניה תשתתף במיזם לגיבוש תכניות פעולה להיערכות לשינוי האקלים

שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ: "מדובר במהלך היסטורי, בו מרחיבה עיריית נתניה את האחריות והסמכות להתמודד עם שינויי האקלים והתייעלות אנרגטית".

0
606
עיריית נתניה תוביל מהליך המויעד לקדם התייעלות אנרגטית ומלחמה בשינויי אקלים קיצוניים
החלטה ראשונה מסוגה. שר האנרגיה ד"ר שטייניץ וראה"ע נתניה פיירברג איכר

משרד האנרגיה הודיע רשמית, כי עיריית נתניה היא אחת מתוך 12 רשויות מקומיות שנבחרו לגיבוש תכניות פעולה נוספות להיערכות לשינויי אקלים ואנרגיה.

הייעוץ שתקבל העירייה במסגרת זו, יסייע לה להמשיך בפעילותה בתחום האנרגיה וייצור אנרגיה נקייה, לנקוט בצעדי ייעול ולהסתגל באופן מרבי לאקלים המתחמם.

הסיוע שתקבל נתניה יינתן על ידי יועצים ומומחים בתחום, תוך שימוש בכלים ייעודיים המגובשים לצורך התהליך. ראשית, תבצע העירייה עדכון למיפוי של שינויי האקלים ופליטות החממה בשטח הרשות.

כמענה לכך, כך נמסר למערכת נתניה און ליין, יגובשו תכניות פעולה שיסייעו לה להיערך לשינויי האקלים, תוך הפחתת הפליטות. היעד שהוגדר:  להגיע ל-30% ייצור אנרגיה מתחדשת עד 2030, בהתאם לחזון משרד האנרגיה והחזון העירוני.

נתניה תעשה זאת, בין היתר, באמצעות התקנת פאנלים סולאריים על מבני ציבור נוספים ומשקי בית פרטיים, התייעלות באנרגיה בתשתיות העירוניות והצללת רחובות.

בנוסף, באמצעות סלילת שבילי אופניים, הקמת עמדות טעינה לכלי רכב חשמלי, נטיעת עצים ברחבי הרשות ועוד.

על-פי הערכות, התכניות יגובשו במשך תקופה של שנה, ועם יישומן הן אמורות לסייע לנתניה להתמודד עם אירועי קיצון הנובעים ממשבר האקלים.

בהיבט הכלכלי, תכניות אלה אמורות להפחית משמעותית את העלויות הנדרשות בהתמודדות עם האירוע בזמן אמת. בנוסף, התוכניות יביאו לשיפור משמעותי באיכות החיים של התושבים, וכן להגדלת ההכנסות של הרשויות המשתתפות.

מהלך משמעותי – בו תועבר האחריות לקידום התחום ממשרדי הממשלה לרשויות המקומיות

החלטה זו הינה חלק מהתכנית הלאומית להיערכות לשינוי אקלים ואנרגיה מקיימת – אותה מוביל משרד האנרגיה בשיתוף עם המשרד להגנת הסביבה וכן משרד הפנים.

בנוסף ל-12 הרשויות שנבחרו, הוקצה תקציב לגיבוש תכניות פעולה להיערכות לשינויי אקלים ואנרגיה מקיימת בשדרות, שער הנגב, אשכול, חוף אשקלון ושדות נגב.

העברת משקל העשייה לשלטון המקומי, מתרחשת כיום ביותר מ-1,000 ערים בעולם. מדובר בערים שכבר מקדמות תכניות לשינוי אקלים ואנרגיה מקיימת. חלקן אף מקדם יעד של 100% שימוש באנרגיה מתחדשת.

שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ מסר למערכת נתניה און ליין, כי "מדובר במהלך היסטורי בו מרחיבה עיריית נתניה את האחריות והסמכות להתמודד עם שינויי האקלים. זאת באמצעות התייעלות אנרגטית. מה שאומר: הגברת ייצור חשמל מאנרגיית השמש, הקטנת פליטות מזהמים, פריסת נקודות טעינה לרכבים חשמליים ומהלכים נוספים".

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, אשר שוחחה עם השר שטייניץ, מסרה כי "נתניה היא העיר הראשונה מבין הרשויות במדינה שהכריזה בשנת 2007 במועצת העיר על אימוץ סדר יום לקיימות עירונית. על כל סעיפי אג'נדה 21. כך חרטה על דגלה את מדיניות עיר ירוקה, מבטיחה ומקיימת".

"נתניה שותפה לאמנת פורום ה-15 לצמצום בפליטות גזי חממה לאוויר. העיר גם חתומה על תכנית ברית ערים לאיכות חיים וסביבה של מרכז שלטון מקומי".

"עיריית נתניה אף מחזיקה בתקן לניהול אנרגיה איזו 50001. במסגרתו, קם צוות אנרגיה עירוני המלווה ומיישם תכנית פעולה כלל עירונית בתחום התייעלות אנרגטית וניהול אנרגיה. תפקיד הצוות הוא לעקוב אחר החיסכון במוקדים נבחרים והגדרת יעדים מדידים".

 

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן