יוסי זמיר מכה גלים: Seat Pro Netanya

0
415
יוסי זמיר - נתניה - netanya pro
יוסי זמיר. הצילומים באדיבות עיריית נתניה וארגון הגלישה בישראל

 

ביום חמישי תיפתח רשמית בחופי נתניה, בפעם השנייה בישראל, אליפות Netanya Pro QS1500. שידורים ישירים בערוצים ייעודיים, מאות אלפי חובבי גלישת גלים מכל רחבי העולם צמודים למסכים ואלפים נוספים בחוף סירונית עוקבים אחר כל תנועה – הם רק חלק ממה שצפוי במהלך שבוע ימים. הדי.ג'יי ינאי יסיף, איזי ולהקת Goldman brother הם רק חלק משורה של אמנים שינגנו על החוף ביום שישי.

עד לפני כשנתיים, קיומה של תחרות בינלאומית בישראל של גלישת גלים, נשמעה כמו חלום רחוק. איש אחד, יוסי זמיר שמו, עשה את הבלתי יאומן כשהצליח לשכנע את ארגון הגלישה הבינלאומי לקיים בישראל את סבב מוקדמות אליפות העולם. כלוקאל פטריוטי הצליח לשכנע את עיריית נתניה לקחת חלק. ההצלחה וההכרה הבינלאומית לה זכתה העיר נתניה לפני כשנה, הובילה לקיום סבב שני.

יוסי זמיר: "על אף שקיבלנו הצעות אירוח מערים אחרות, שראו את הצלחת התחרות הראשונה שהתקיימה לפני כשנה, התעקשתי על נתניה"

100 הגולשים הטובים בעולם, בהם שישה גולשים ישראלים, יתמודדו במהלך השבוע הקרוב על נקודות שיאפשרו להם לשפר את דירוגם הבינלאומי וחשוב מזה, יעניק לזוכים כרטיס לתחרויות הגמר.  "התחרות, ביוזמת ארגון WSL ובשיתוף עיריית נתניה, תיערך גם השנה בחוף סירונית", פתח יוסי זמיר, יו"ר ארגון הגולשים בישראל, את השיחה. "על אף שקיבלנו הצעות אירוח מערים אחרות, שראו את הצלחת התחרות הראשונה שהתקיימה לפני כשנה, התעקשתי על נתניה. גם בגלל שמדובר בעיר מגוריי, גם בגלל שנתניה היא, בפועל, עיר גלישה וגם בגלל שיתוף הפעולה".

מה מייחד את Netanya Pro מתחרויות גלישה אחרות ברמה המקומית והבינלאומית?
"ברמה המקומית מדובר, בפעם השנייה, בה מארחת ישראל תחרות בינלאומית – רשמית. מדובר על סבב מוקדמות אליפות העולם בגלישת גלים, אליה מגיעים טובי הגולשים בעולם במטרה לצבור ניקוד גבוה שישרת את מטרתם להעפיל לסבב המקצועני. זו השנה השנייה בה אנחנו מקיימים את התחרות הנחשבת לגדולה בענף שנערכת בישראל. אני לא חושב שיש שוני בין התחרות שתיערך בחוף קונטיקי (סירונית) החל מסוף השבוע הקרוב לבין התחרויות הזהות לה בשאר המדינות בעולם, אבל אני כן יכול להצביע לך על שינויים או יותר נכון שדירוגים שעשינו אחרי הפקת הלקחים מהשנה שעברה".

מהם השינויים הצפויים במבנה התחרות ביחס לתחרות שנערכה בשנה שעברה?
"השינויים המהותיים שנעשו, כמובן בשיתוף מלא עם עיריית נתניה וארגון הגלישה הבינלאומי, היו הגדלת הפרס הכספי לזוכים במקום הראשון. השנה, בשונה משנה שעברה, גם בקטגוריית הנשים הניקוד המקסימלי הוא 1500 נקודות והפרס הכספי תפח. בנוסף השנה התמקדנו בלהוסיף תוכן לתחרות: הופעות חיות, מתחם אקספו של החברות המובילות בעולם הגלישה בארץ ובעולם, אירועים בנושא, שידורי רדיו ישירים לאורך כל ימי התחרות ושיתוף פעולה עם המון עסקים מקומיים שנרתמו לארח את הגולשים שמגיעים מחו"ל וגם את חובבי הגלישה שיגיעו ליהנות מחוויה באמת יחידה מסוגה. בקיצור צפוי קרנבל גלישה אמיתי".

בפועל, גלים הם לא הצד הכי חזק של ישראל בכלל וישנם חופים עם גלים טובים יותר. אז איך בכל זאת?
"אני לגמרי מסכים שגלים זה לא הצד החזק של החופים שלנו. יש, אפילו חופים הרבה יותר אטרקטיביים מבחינת גלים, אבל אני, כתושב נתניה ומי שחי את עולם הגלישה מבוקר עד לילה, התעקשתי על קיום התחרות בישראל בכלל ובעיר נתניה בפרט. אני שמח שנענו לכך גם השנה. למזלנו הגדול, השנה נראה כי מזג האוויר לטובתנו. אנחנו אופטימיים".

השנה, בשונה מהפעם הראשונה, נרתמו למימון ולסיוע עסקים מקומיים. אנא הרחב?
"רבים מהעסקים בעיר, קטנים וגדולים כאחד, פנו אלי בבקשה לתרום ולהשקיע בתחרות. אני לגמרי יכול להבין אותם אחרי החשיפה של שנה שעברה. אין ספק שמלבד לחמם את הלב, זה מאוד כיף. מן הסתם שהחסויות הרבות ובמרכזן תשובה, החברה להתחדשות עירונית, מלון לאונרדו פלאזה, דני מרקוביץ' וקבוצת הנדל"ן עזרו לנו לשפר הרבה דברים שיהפכו את התחרות למוצלחת יותר מקודמתה. אני רואה בהירתמות העסקים המקומיים להצלחת האירוע גם תרומה ציונית: ככל שהאירוע יהיה מוצלח יותר ויסוקר בהרחבה ברחבי העולם, כך יתווספו נקודות זכות לתדמיתה הבינלאומית של ישראל, בלי קשר, לחשיפה בלתי פוסקת של העיר נתניה כעיר תיירות עם חופים מרהיבים".

תאר לי את יום חמישי הקרוב ואת יום שישי
יוסי זמיר מחייך. "נתניה תתמלא בגולשים וחבר'ה, צעירים ומבוגרים, המגיעים ורוצים ליהנות ממופעי גלישה ומגולשים שרואים רק בסרטים, נושמים אווירה של חו"ל, נהנים מהופעות ומופעים של להקות וזמרים. במיוחד עכשיו, שענף הגלישה הוכר כספורט אולימפי, אני די בטוח שנתניה כעיר גלישה, תוכרז בהמשך כבירת הגולשים של ישראל. אני איש אופטימי מטבעי, ולכן די ברור לי שהשנה תהיה מוצלחת עוד יותר משנה שעברה".

כתבות נוספות העשויות לעניין אתכם:

נתניה תופסת גל – לראשונה בארץ תחרות בינלאומית בגלישת גלים

רק אני והסאפ שלי

לעלות על הגל

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן