בדיעבד, שחרור מיותר

0
127
רן רול. צילום ארכיון: ניר אנשר לנתניה און ליין - ksn

 

דווקא אחרי קריאות הקהל הנתנייתי, "תורידו את החולצות", בסיום כל משחק וכמובן הקריאה הכואבת יותר "אין לכם כבוד" – נדמה כי החלטת הנהלת מכבי נתניה לוותר על שירותיו של הקשר – חלוץ רן רול, שהגיע לפני כשנתיים מהליגה הלאומית ועשה שתי עונות מצוינות במדי נתניה, הייתה בדיעבד החלטה שגויה.

רול, שבמרבית משחקיו בנתניה שיחק כשחקן ההרכב הראשון, התאפיין – מעבר לבישולים ולהבקעת שערים בתכונה אחת נוספת שנדמה שחסרה כעת: מחויבות מלאה לקבוצה. בראיון לנתניה און ליין הוא מדבר על כדור השלג בו מצויה הקבוצה.

איך התאקלמת חזרה בהפועל רמת גן בליגה הלאומית עד עתה?
"בסדר גמור, אפילו מצוין. זאת ליגה שאני מכיר היטב מהעבר. התאקלמתי טוב מאוד בקבוצה ואתה מכיר אותי: אני ילד טוב שמסתדר בכל מקום ".

מהן המטרות שלכם העונה?
"אומנם היה לנו סיבוב ראשון פחות טוב, אבל זאת קבוצה שנבנתה להיות בצמרת ואפילו להיאבק על עליה. עכשיו אנחנו עם שישה משחקים ללא הפסד ועם שני ניצחונות רצופים. אנחנו בהתבססות בפליאוף העליון. המרחק ממקום שני המוביל לעלייה הוא רק תשע נקודות, ויש עדיין סיבוב שלם – לא כולל פליאוף".

עד כמה אתה עוקב אחרי מצבה של מכבי נתניה?
"קודם כל, אני עוקב אחרי ליגת העל בכלל ומכבי נתניה בפרט. לגבי הקבוצה, לפי מבט מהצד, אם אני משווה לשנה שעברה, גם אנחנו לא נדבקנו טוב בחצי העונה הראשונה. היינו במצב לא פשוט. אומנם, לא ירדנו למקום האחרון, אבל זו הייתה תקופה ממש לא קלה. מצב מסוג זה, בהקבלה למצב של היום, זה כדור שלג עם המון לחץ מסביב. מדובר, בסופו של דבר בבני אדם. גם מבחינה מקצועית זה לא פשוט להתמודד עם לחץ כזה. אני מאמין שזה לא משהו שיחזיק לאורך זמן. חייבים לבוא שערים וניצחונות ואני מאמין שמכבי נתניה תצא מהמשבר והכול יראה אחרת".

במבט לאחור, עד כמה התאכזבת שלא המשכת במכבי נתניה?
"האמת, גם אני הופתעתי. אני יודע שהיו אנשים שרצו שאשאר, אבל קרו דברים שלא היו בשליטתי וזהו. רציתי להמשיך לשחק במכבי נתניה אחרי שנתיים מאוד מוצלחות שלי שם, ואני חושב שעשינו דברים מדהימים כמו עליית ליגה וגמר גביע ובוודאי השארת הקבוצה עונה נוספת בליגת העל – אחרי המשבר של העונה שעברה. שימשתי כמעט כשנתיים הייתי הרכב, אז באמת חשבתי שטבעי שאמשיך".

האם ההחלטה לוותר על שירותך נפלה על עניין כלכלי?
"ממש לא. עם כל הכבוד, הסכמתי לקצץ משמעותית בשכר שלי בשביל להמשיך לשחק בקבוצה. זו שאלה שצריך לשאול אנשים במועדון למה לא המשכתי. אני חושב שרק מקצועית, כי אחרי מה שוויתרתי, לא הייתה שום סיבה כלכלית. באתי לקראת המועדון עד קצה גבול יכולתי הכלכלית – הכול בשביל להמשיך ולשחק בקבוצה – אחרי שהחיבור בשנתיים האחרונות היה כל כך מוצלח".

האם אתה מאמין, שמכבי נתניה תצליח לצאת גם הפעם מהמשבר בו היא מצויה?
"אני חושב שכן. נכון, הפרשנים יאמרו שנכון לעכשיו הם לא מצליחים לייצר גולים ולכן הסיכוי שייצרו סדרת ניצחונות נמוך. מנגד, זה היופי בכדורגל. מספיק ניצחון אחד שיפיח רוח במפרשים והקבוצה, אם הביטחון העצמי והאמונה של השחקנים ביכולתם תעלה, לצד העבודה שמבצע המאמן, תחזור לנצח. אני באמת מאמין, שעם עידוד הקהל הנתנייתי לצד מחויבות מלאה של כולם, ניתן לעשות את הבלתי ייאמן".

מכבי נתניה תפגוש היום (שבת) את הפועל תל-אביב. עד כמה המשחק קריטי לקבוצה?
"אני מסכים איתך שזה משחק מאוד חשוב למכבי נתניה, במיוחד בסיטואציה שנמצאת הפועל תל אביב כרגע. מצב מאוד דומה לזה של נתניה. בכל מקרה אסור לאבד את התקווה, גם אם חלילה מכבי נתניה תפסיד. יש עוד מספיק נקודות בקופה שיוכלו לסייע לקבוצה בהמשך לצאת מהמשבר בו היא נמצאת ויש עוד עונה ארוכה עד לסיומה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן