את מי אתם הייתם רוצים לארח בסוכה?

0
114
צילומים: עצמי ויח"צ. צילם את ניב אביטל: זיו הראל

לקראת חג הסוכות יצאנו אל רחובות נתניה, ליקטנו כמה אושיות מקומיות וביקשנו מהם לגלות לנו את מי הם היו ממש רוצים לראות אצלם בסוכה ולמה. האמת, חלק מהתשובות הפתיעו גם אותנו.

אז ככה, מכל מנהגי חג הסוכות האהוב עליי ביותר הוא מנהג האושפיזין. ובכן, לבנות זולה בחצר זה כיף,לשתות לשכרה זה עוד יותר כיף. לארח חברים זה תמיד כיף, אבל לארח אנשים ואישים שהסיכוי שתשבו איתם ביחד לא גבוה במיוחד, זה הרבה יותר מכיף.

 אורן איילון, צלם ומעצב גרפי היה רוצה לארח את… מאיר אריאל ז"ל

"אם זה היה ניתן, הייתי רוצה לארח את מאיר אריאל ז"ל. מדובר באחד המשוררים והכותבים הכי גדולים שהיו כאן אי-פעם. לצערי, הוא הקדים זמנו, אך הטקסטים שהוא כתב לפני 20-30 שנה עדיין מתאימים להווה כאילו נכתבו אמש. "בסוכות תשבו שבעה ימים"- אם יש מישהו שהייתי שמח לשמוע במשך שבעה ימים זה את מאיר היקר".

אדיר נחמיאס, איש עסקים היה רוצה לארח את… שמעון פרס

"אני הייתי רוצה לארח בסוכה את הנשיא לשעבר שמעון פרס. שמעון פרס בשבילי זה ישראל, בכל פעם שאני שומע אותו, אני נמלא התרגשות. איש שהקדיש את כל חייו למען המדינה מגיל צעיר. איש חכם בעל חזון, איש של שלום ועשייה מאחורי הקלעים למען המולדת. הייתי שמח להודות לו על כל השנים הלל,ו ואולי גם לשמוע כמה דברי זכות מאדם אמיתי שיש בו כל-כך הרבה חמלה וחסד".

דורית וולפסון, סטודנטית, הייתה רוצה לארח את… גדי וילצ'רסקי

"אני הייתי רוצה לארח את גדי וילצ'רסקי. בכל חג הוא מארח חיילים בודדים ואנשים שאין להם היכן או עם מי לחגוג. אז מעבר לזה שהוא מצחיק ברמות, לעשות איתו "ישיבה" נשמע לי כמו הרפתקה. הוא פשוט איש טוב. הייתי שמחה לפגוש אותו ואני מבטיחה להביא מלא במבה".

ניב אביטל, די. ג'יי, היה רוצה לארח את… עידן רייכל

"הייתי רוצה לארח בסוכה את עידן רייכל. מעבר לזה שהוא אמן מדהים ויוצר מוכשר, אני חושב שהוא אדם מיוחד. יוצא לי לנגן מוסיקה שלו בכל אירוע, וכולם פשוט מתחברים אליו: אשכנזים, מזרחים, חילונים, דתיים קטנים וגדולים. השירים שלו מדברים לכל הקהל הישראלי וזה יפה בעיניי".

טל פדידה, יו"ר מועצת הנוער, הייתה רוצה לארח את… עדי אלטושל

"הייתי רוצה לארח בסוכה שלי את עדי אלטושל, מייסדת "הכנפיים של קרמבו", התנועה לבני נוער מיוחדים. בתור נערה אני חושבת, שהיא צריכה לשמש המודל לחיקוי של כולנו: ילדה בגילי שקמה ועשתה שינוי במשהו גדול שהפריע לה בחברה. אני מאמינה שהיא ההוכחה, שלצעירים יש מקום לשינוי. היא מנהיגה אמיתית והייתי שמחה לשאול אותה על הדרך בה ייסדה את עמותת "כנפיים של קרמבו"".

עומר בוארון, כדורגלן, היה רוצה לארח את… ליאונל מסי

"החלום שלי הוא לארח בסוכה את ליאונל מסי. אפשר להתווכח על גדולתו ויכולתו של מסי במונדיאל, אבל לא ניתן לקחת ממנו את הכישרון, את התעוזה ואת תואר גדול הכדורגלנים. אני מעריך אותו על הדרך שעבר ועל שהגיע למעמד נכסף, הייתי שמח לפגוש אותו".

רפי ימין, חבר מועצת העיר נתניה, היה רוצה לארח את… כל ועדי השכונות

"אני הייתי רוצה לארח את כל ועדי השכונות בנתניה. החלום שלי הוא לגבש ולהקים יחד איתם צוות חשיבה, עם נציג מכל אזור, במטרה שנצליח לבנות ביחד תוכנית עבודה עם ראייה גלובלית. בסופו של דבר, לא משנה על איזו שכונה מדובר, הילדים הם הילדים של כולנו, הנוער הוא הנוער של כולנו ואיכות החיים שכל אחד מחפש, היא איכות החיים של כולנו".

עמית חשאי, סטנדאפיסט וקומיקאי, היה רוצה לארח את… דודו טופז ז"ל

"הייתי רוצה לארח בסוכה שלי את דודו טופז ז"ל. הייתי רוצה לדון איתו על השתלשלות (לא בקונוטציה של חבל התאבדות, מבטיח) האירועים שהביאו להתרסקות שלו – כאיש טלוויזיה, בדרן ושחקן כה מצליח. בלי קשר, ממש מתחשק לי לדעת את מי מארבעת המינים הוא הכי אהב. יש לי תחושה שאת הדס וערבה…".

עמיר פרי, פעיל חברתי ומדריך טיולים, היה רוצה לארח את הסבא חיים פרוכט

"הייתי רוצה לארח בסוכה את סבא שלי, חיים פרוכט יבדל"א, שלדאבוני, בגילו המופלג אינו מזהה רבים ממשפחתו הקרובה. הייתי רוצה, שרק ליום אחד, אם זה יתאפשר, שסבי יחזור כמה שנים אחורה ויספר לכולנו, לכל הנכדים והנינים, את הסיפור המשפחתי – כי בסופו של דבר אין כמו משפחה".

צילומים: עצמי ויח"צ. צילם את ניב אביטל: זיו הראל
צילומים: עצמי ויח"צ. צילם את ניב אביטל: זיו הראל

 

 

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן