תקף רופא בנתניה ונשלח לשנת מאסר

תושב האזור תקף, היכה וקילל קללות גזעניות רופא בנתניה - לאחר שהאשים אותו בטיפול רשלני בבנו הפעוט. במקרה אחר תקף עובד חנות נוחות.

0
1288
בית משפט נתניה
בית משפט שלום - נתניה. צילום רן אליהו

תושב האזור תקף, היכה וקילל קללות גזעניות רופא בנתניה – לאחר שהאשים אותו בטיפול רשלני בבנו הפעוט. במקרה אחר תקף עובד חנות נוחות.

תושב האזור, בן 33, נדון לשנת מאסר בפועל, לאחר שהורשע בתקיפת רופא. לטענתו, טיפולו היה רשלני. בנוסף, תקף עובד בחנות נוחות, על רקע קנייה במקום.

מכתב האישום עולה, כי הנאשם הגיע למרפאה בנתניה בגפו, יומיים לאחר שבנו הפעוט טופל במקום. לטענת הנאשם טופל ברשלנות, שבעקבותיה אושפז למשך 10 ימים. הנאשם הגיע למרפאה ונכנס לחדרו של הרופא. הוא ניבל את פיו בקללות גזעניות שהתייחסו למוצאו הערבי של הרופא.

בין השאר אמר הנאשם לרופא: "מה אתה חושב שאני בן זונה שאפשר לצחוק עלי? בדקת את הילד ביום שבת. אמרת שאין לו שום דבר. ערבי מלוכלך".

בהמשך, הכה במסך מחשב שפגע במשקפיו של הרופא. הרופא ניסה לצאת מהחדר, אז תפס אותו הנאשם בצווארו בשתי ידיו, חנק אותו ובעט ברגלו.

פרקליטו של הנאשם ביקש להמחיש את המצוקה שחש הנאשם. זאת לנוכח האופן הרשלני לכאורה בו פעל הרופא, שלאחריו אושפז בנו הפעוט.

הפרקליט אף טען, כי הנאשם מרוצה מאד מהכלים שרכש במסגרת הקבוצה הטיפולית בה השתתף.

באירוע נוסף, שהתרחש בחנות נוחות בתחנת דלק, תקף הנאשם עובד במקום ללא התגרות מוקדמת כלשהי. הוא הלם באגרופיו בפניו מספר פעמים. שב והכה בו באגרוף אף לאחר שהעובד התרחק ממנו וחזר לחנות. בסיום השליך לכיוונו בקבוק זכוכית שגרם שבר לוויטרינה.

הרקע לתקיפה: מצלמת דרך אותה רכש הנאשם ולאחר מספר ימים דרש לקבל החזר כספי. אולם, הוא סורב מאחר והקופסה, בה הייתה המצלמה ארוזה, נפתחה.

הנאשם תקף רופא בנתניה בברוטליות. חנק אותו ובעט בו, והכל תוך שיגור קללות גזעניות שנועדו להשפילו על רקע מוצאו.

העובד אף הציע לשלם לו מכיסו שיעזוב את המקום. בתגובה, איים הנאשם על העובד ובהמשך תקף אותו.

הנאשם הופנה לקבלת תסקירי מבחן, שבסופם המלצה טיפולית לענישה צופה פני עתיד. עוד יצוין, כי לחובתו שתי הרשעות רחוקות בזמן בעבירות איומים.

שופט בית משפט השלום בנתניה, גיא אבנון, קבע, כי "אינני מקבל את ניסיונה של ההגנה לייחס את תקיפת הרופא למצבו המנטלי של הנאשם באותה עת. זאת על רקע אשפוזו של בנו".

"אמנם, אין טענה כי מדובר באירוע מתוכנן. אלא, שמנגד, לא ניתן להתעלם מכך שאירוע האלימות התרחש יומיים לאחר שהנאשם ביקר במרפאה עם בנו הפעוט. בעוד בנו נתון באשפוז בבית החולים, מצא הנאשם לפנות מזמנו כדי להגיע במיוחד למרפאה על מנת להתעמת עם הרופא".

"הנאשם תקף את הרופא בברוטליות. חנק אותו ובעט בו, והכל תוך שיגור קללות גזעניות שנועדו להשפילו על רקע מוצאו. הנאשם לא השתמש אמנם בחפצים ופעל לבדו וללא שותפים. אולם, גם כך, גרמו מעשיו לחבלות ולנזק".

"לא למותר להזכיר כי המעשים בוצעו בנוכחותם של מטופלים אחרים – מבלי שהיה בכך כדי להרתיע את הנאשם, באופן שוודאי העצים את ההשפלה, העלבון והפחד שחש הרופא".

לאחר שבית המשפט עמד על חומרת עבירות האלימות שביצע הנאשם, בדגש על עבירות אלימות כלפי עובדי ציבור בכלל וצוות רפואי בפרט, נגזרו על הנאשם 12 חודשי מאסר בפועל מאחורי סורג ובריח. בנוסף, 9 חודשים מאסר על תנאי, פיצויים למתלוננים והתחייבות כספית של הנאשם להימנע מעבירות דומות.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן