תערוכה בנתניה: מחפשים את אליס

0
551
תערוכה בנתניה - לחפש את אליס
תערוכה בנתניה - לחפש את אליס. גלריה על הצוק. צילום רן אליהו

אם בעשור האחרון צמד המילים תערוכה בנתניה בוסס ובעיקר על תערוכות איכותיות אך מקומיות, כעת התמונה השתנתה לגמרי.

הספר "אליס בארץ הפלאות" מעורר השראה ודמיון אצל אמנים רבים בכל העולם. יש שאוהבים את הספר בזכות איוריו, למרות שלא הצליחו לקוראו מתחילתו ועד סופו. יש אחרים שאוהבים לדפדף בין התמונות ופה ושם לצרפן לציטוט, כנאמר בספר: ״בכל דבר יש מסר, אם רק יודעים לגלות אותו״. ביום שישי, ה- 27 בדצמבר נפתחה התערוכה "מחפשים את אליס", העוסקת באמנות האיורים המלווים את הספר 'אליסה בארץ הפלאות', שיצא לאור לפני 155 שנים במאות גרסאות בכל העולם. התערוכה תינעל ב-25.2.2020.

בשנת 1865 ג׳ון טניאל אייר את המהדורה הראשונה של הספר ׳אליס בארץ הפלאות׳, אשר נכתב על ידי הסופר לואיס קרול. בעשורים הראשונים של המאה ה-20, הנחשבים כתקופת הזהב של התפתחות מדיום האילוסטרציה (איור), הפך הספר לאייקון שהווה השראה עבור מאיירים רבים במשך שנים.

לפי עדי יקותיאלי יש שאוהבים את הספר בזכות איוריו למרות שלא הצליחו לקוראו מתחילתו ועד סופו. יש אחרים שאוהבים לדפדף בין התמונות ופה ושם לצרפן לציטוט, כנאמר בספר: ״בכל דבר יש מסר, אם רק יודעים לגלות אותו״.

התערוכה נחלקת לשלושה חלקים. חלקה הראשון מציג, על פי נושאים, דימויים מתוך אוסף ספרי 'אליסה בארץ הפלאות' של אילנה ג'יל גילד, הכולל יותר ממאתיים ספרים מכל העולם שאוירו במאת השנים האחרונות.

"מרתק להתבונן באילנה גילד, שאוספת כמעט כעשור את ספרי אליס ושספריה מוצגים בתערוכה, ולזהות את האהבה שלה לאוסף, את ההתרגשות ממנו ואת האור שניבט בעיניה כשפגשתי אותה לראשונה" אמר עדי יקותיאלי ומוסיף: "בפגישתנו זו, הרגשתי כמי שמוזמן למסע סביב העולם, שכולו בכוננית ספרים אחת הגדושה במאות ספרים. זהו סוג של עיסוק בחיים, אוספים בכלל ואוסף זה בפרט, ככתוב בספר :”אם כל אחד היה מתעסק בענייניו, העולם היה מסתובב הרבה יותר מהר״.

עדי הוסיף: "כשאנו מתבוננים באינטרפרטציות שונות של מאיירים ושל אמנים לאותו הטקסט או הנרטיב, אנו מתרגלים את היכולת להכיל ולהתעניין בשונות המתקיימת בהבנת תוכן, תרבות, טכניקה ויצירה. ההזדמנות לראות ולחוות מבחר מגוון שכזה מאפשרת לנו ׳להרחיב את הדעת׳ על ידי התבוננות בדרכי חשיבה אחרות, שמן הסתם משכללות את הסקרנות ומאתגרות את החשיבה האישית שלנו".

כתבות נוספות העשויות לעניין את קוראי נתניה אונליין:

נתניה: 2 מיליון שקלים יושקעו במיזמים שישפרו את איכות החיים

משרד הבריאות: פגיית בית חולים לניאדו – נתניה מצטיינת

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן