תערוכה בנתניה בסימן 50 שנה למלחמת יום הכיפורים – "1973 יומן משא"

התערוכה "1973 - יומן משא", אשר מתקיימת בבית יד לבנים נתניה, מציגה עבודותיהם של לוחמים - אמנים שחוו את מלחמת יום הכיפורים על בשרם. 

0
1049
מיצג אמנותי מתוך התערוכה
יצירה מתוך התערוכה "1973 - יומן משא" - 50 שנה למלחמת יום הכיפורים

עניין רב בקרב אלפי לוחמים לשעבר ובני משפחם בתערוכה "1973 – יומן משא". התערוכה, שנפתחה בבית יד לבנים בנתניה, משתלבת בחללי המבנה בו אלפי תמונות ממלחמת יום הכיפורים.

התערוכה נפתחה לקהל הרחב ביום שישי האחרון. רבים מהמגיעים הם "בוגרי" המלחמה ומשפחותיהם. רמי סווט, מנכ"ל עמותת מלחמת יום הכיפורים, נשא דברים. בדבריו הודה למנכ"ל היכל התרבות, בני אפרים, על הירתמותו לקיים את התערוכה בעיר.

התערוכה עצמה עושה שימוש מרתק בחלל בית יד לבנים. היא מציגה את עבודותיהם של לוחמים – אמנים, שחוו את אימת המלחמה. אמנים ולוחמים לשעבר, הנושאים בליבם פצע פעור שמסרב להגליד. עבור חלקם זהו מסע על בסיס יומי הנמשך 50 שנה. מכאן גם שמה של התערוכה: 1973 – יומן משא" במשחק מילים. 

המיצגים בתערוכה משקפים רבדים שונים של התמודדות היוצרים עם זיכרונות המלחמה. מלחמה, שנראית לעתים דרך היצירות כאילו עדיין חיים אותה. היצירות הינן במגוון רחב של מדיות. החל מאמנות פלסטית, קטעי כתיבה ושמע דרך חפצים ומזכרות אישיות.

הנחת היסוד של התערוכה היא שהיצירה האמנותית משמרת את כוח החיות והצמיחה של העוסקים בה. "זוהי סנונית ראשונה לשיתוף פעולה בין עמותת מלחמת יום הכיפורים לעיר נתניה. כאשר, פעילויות נוספות יתקיימו בחודשים הבאים בסימן 50 שנה למלחמה", ציינו בהיכל התרבות העירוני. 

התערוכה פתוחה לקהל הרחב בין הימים ראשון – חמישי, בין השעות 09:00 – 15:30. היא תוצג בנתניה עד לחודש אוקטובר ולאחר מכן תנדוד ברחבי הארץ. הכניסה חופשית.