תיק החקירה נגד פיירברג נסגר מחוסר ראיות

0
107
ראש העיר נתניה מרים פיירברג-איכר. צילום רן אליהו

פרקליטות המדינה הודיעה, ביום ראשון השבוע, לפרקליטה של ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג – איכר, על סגירת תיק החקירה בעניינה. בד בבד, הודיעה המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה לפרקליטו של סגן ראש העירייה, הרב שמעון שר, כי היא שוקלת להעמידו לדין, בכפוף לשימוע, בגין עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים.

מפרקליטות המדינה נמסר, כי כזכור, ראש עיריית נתניה נחקרה, בין היתר, בגין חשדות לפיהם פעלה בניגוד עניינים בהליכי תכנון ורישוי לטובת מקורביה ולטובתה, במסגרת טיפול העירייה במיזמי בנייה שונים. בין המיזמים היה "פרויקט קורל", בו ראש העירייה עצמה רכשה קרקע לדירה. כן נחשדה פיירברג בכך שקיבלה שוחד במסגרת משא ומתן לרכישת שירותי בנייה במסגרת מיזם זה.

"לאחר סדרת דיונים בראיות ומשמעותן, שהתקיימה בהשתתפות גורמי פרקליטות ומשטרה, במסגרתה נבחנו ממצאי החקירה בעניינה של ראש העירייה, החליט פרקליט המדינה לאמץ את עמדת המשנה לפרקליט המדינה (עניינים פליליים) ועמדת המחלקה הכלכלית, לפיה הגם שראש העירייה לא נהגה כמצופה מאדם במעמדה, התמונה הראייתית שהתגבשה אינה מספיקה להביא להגשת כתב אישום בחשדות שנבחנו" קבעו בפרקליטות המדינה.

בניגוד לסגירת תיק החקירה נגד ראש העירייה, בעניינו של סגן ראש העירייה, הרב שמעון שר, החליט מנהל המחלקה הכלכלית, על דעתו של המשנה לפרקליט המדינה (עניינים פליליים) לזמנו לשימוע. בכתב החשדות שנשלח לרב שר הוצגו לו החשדות כי ביצע שורה של עבירות לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים.

לעניין הרב שר נמסר מפרקליטות המדינה, כי על פי כתב החשדות, ביקש וקיבל סגן ראש העירייה תרומות למוסדות צאנז מבעלי עניין בנדל"ן בעיר נתניה, עת שכיהן שר כיושב ראש וועדת המשנה לתכנון ובנייה בשנים 2016-1998.

עוד על פי כתב החשדות "פנה שר לבעלי העניין, בבקשות התרומה, ביודעו שהם הגישו או צפויים להגיש בעתיד בקשות לאישור תכניות בנייה והיתרים לוועדת המשנה ומשכך יתקשו לסרב לבקשותיו לתרומה. כפועל יוצא מבקשותיו של שר, העבירו בעלי העניין למוסדות צאנז למעלה משלושה מיליון שקלים".

במחנה פיירברג, כמו גם תושבים רבים, התקבלה ההודעה על סגירת תיק החקירה נגדה בשמחה. עם היוודע דבר סגירת התיק מיהרו חברי הנהלת העירייה ומקורבים לברך את פיירברג. פיירברג עצמה פרסמה פוסט ברשת הפייסבוק בו כתבה: "יוצאת לדרך חדשה – אוהבת אתכם".

החקירה נוהלה על ידי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, יחד עם רשות המיסים (פקיד שומה חקירות מרכז).

בפרקליטות המדינה ציינו, כי בעניינם של חשודים נוספים שנחקרו במסגרת חקירה זו, תתקבל החלטה בהקדם.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן