תושב נתניה ירצה 18 חודשי מאסר בגין עבירות מס במיליוני שקלים

בעל חברה להתקנת מעליות מנתניה נדון למאסר לאחר התחמק מתשלום מס, הפיץ חשבונות פיקטיביות בהיקף של למעלה משני מיליון שקלים

0
162
בתמונה: פטיש בו נוהגים להשתמש שופטים - המייצג החלטת בית משפט
צילום fotolia

בית משפט השלום בפתח תקוה גזר על תושב נתניה, בן 37, 18 חודשי מאסר בפועל ומאסר על תנאי. זאת לאחר שהודה במסגרת הסדר טיעון בעבירה של שימוש במרמה או תחבולה. זאת במטרה להתחמק מתשלום מס. בנוסף ניכוי חשבוניות מס פיקטיביות במטרה להתחמק מתשלום מס. עוד הודה שהפיץ חשבוניות פיקטיביות במטרה להביא לכך שאדם אחר יתחמק מתשלום מס. הנאשם הורשע בעבירות המס אשר בוצעו בשנים 2015 – 2016. כתוצאה מכך נגרע מקופת המדינה סכום של 2,265,234 שקלים.

הנאשם היה הבעלים והמנהל של חברה שעסקה בהתקנת מעליות ועבודות בנייה נוספות. בתקופה הנידונה ניכה הנאשם 33 חשבוניות פיקטיביות מספקים שונים. זאת בסכום כולל של כ-11 מיליון שקלים. מבלי שאלה ביצעו עבודה או סיפקו מוצר או שירות. באמצעות אותן חשבוניות קיזז הנאשם מס תשומות בסכום של כ-1.7 מיליון שקלים.

כמו כן, לקח הנאשם חלק בהנפקת חשבונית פיקטיבית בסכום של 517,784 שקלים על שם חברה אחרת. את החשבונית, שבגינה לא בוצעה כל עסקה בפועל, העביר הנאשם לחברה נוספת. זאת על מנת שתקזז באמצעותה מס תשומות בסכום של 78,984שקלים.

לבסוף, פעל גם הנאשם דרך החברה שבבעלותו להנפקת חשבוניות פיקטיביות עבור חברה שונה. מבלי שקיבל בגינן תשלום ומבלי שסיפק מוצר או שירות. כל זאת על מנת לאפשר לחברה שעבורה הונפקו החשבוניות לקזז אותן ולהפחית את חבות המס שלה. בסך הכל העביר הנאשם 8 חשבוניות בסכום של כ-3.5 מיליון שקלים. המס הנובע מהן הוא בסך של כ-507 אלף שקלים.

השופט, עודד מורנו, ציין בגזר דינו את החומרה שבעבירות מס, המכבידות על הרשויות הציבוריות, פוגעות בכלכלת המדינה ובקופה הציבורית, ופוגעות בערך השוויון בנטל. כמו כן, ציין השופט, כי הנאשם לא השיב למדינה את הסכום שנגרע כתוצאה מפעולותיו. מנגד, ראה השופט לנכון להתחשב בנסיבות חייו של הנאשם ובעובדה שהוא הודה באשמה, ואף הטיל קנס מידתי בהתחשב במצבו הכלכלי.

התיק נוהל על ידי סגן מנהלת היחידה המשפטית מחוז מרכז, עו"ד כרמל קדור, ונחקר על ידי מחלקת חקירות מע"מ באר שבע.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן