תושב ניצני עוז נעצר בחשד להקטנת סכום מס השבח

על-פי טענת רשות המסים, החשוד, תושב ניצני עוז, מסר דיווח כוזב למיסוי מקרקעין על שתי דירות שמכר בכפר יונה, במטרה להקטין את סכום מס השבח לתשלום.

0
378
תמונת אילוסטרציה לתיאור חוקרי מס המבצעים פעולות חשבונאיות. כמו כן אילוסטרציה עבור הלבנת הון התמונה להמחשה בלבד.
צילום fotolia

על-פי טענת רשות המסים, החשוד מסר דיווח כוזב למיסוי מקרקעין על שתי דירות שמכר בכפר יונה.

תושב ניצני עוז שוחרר בערובה, לאחר שנעצר בחשד לדיווח כוזב למיסוי מקרקעין. לטענת רשות המסים, הגיש האיש נתונים כוזבים במטרה להקטין את סכום מס השבח שעליו היה לשלם. תשלום עבור מכירת שני בתים. השופטת דלית ורד שחררה את החשוד בתנאים מגבילים.

 מבקשת המעצר והשחרור בערובה עולה, כי בשנת 2018 רכש האיש קרקע בכפר יונה. על הקרקע בנה שני בתים – אותם מכר במהלך שנת 2021. עוד עולה מהבקשה, כי במסגרת פעילות פקיד שומה חקירות מרכז, יחד עם מסמ"ק נתניה, עלו מספר חשדות. בין השאר, החשד כי החוזים שמסר האיש למסמ"ק בעת דיווח על מכירת הבתים הינם מזויפים. כמו כן, הוצאות הבנייה עליהם דיווח במסגרת עסקאות המכר נדרשו בכפל. זאת, במטרה, להקטין את מס השבח שעליו לשלם בעקבות המכירות. בשל החשדות נפתחה חקירה במסגרתה נתפסו מסמכים מביתו ומעסקו של החשוד.

 ממצאי החקירה מעלים חשד, כי בעת שדיווח למסמ"ק על מכירת הבתים, צרף החשוד הסכם בנייה. מהסכם הבנייה עולה, כי העלויות לכל אחד מהבתים בנפרד היה 1.62 מיליון ש"ח. עם זאת, מבדיקה שנערכה נמצא, כי זהו הסכם בנייה אחד לבניית שני הבתים יחד.  החשד הוא שהאיש שיכפל והגיש למסמ"ק בעת הדיווח כשני הסכמים נפרדים לבניית כל אחד מהבתים. זאת, כאמור, במטרה להקטין את סכום מס השבח הנדרש בגין כל מכירה.