תושבי נתניה אינם מרוצים מהתחבורה הציבורית

0
117
עומס באוטובוס. צילום עמותת אור ירוק

לרגל יום התחבורה הציבורית הבינלאומי, החל ב- 18 בספטמבר, יצאו מתנדבי עמותת "אור ירוק" במהלך החודש לבדוק את יעילות התחבורה הציבורית ואת דעתו של הציבור הישראלי עליה.

מתנדבי העמותה בדקו מאות תחנות אוטובוס בלמעלה ממאה יישובים בכל רחבי הארץ ובהם נתניה. המתנדבים בדקו את תשתית תחנת האוטובוס – הצללה והימצאותם של מקומות ישיבה, דפי מידע על קווי האוטובוס, נגישות ללקויי ראייה באמצעות כתבי ברייל עם פרטי הקווים ומקום לכסא גלגלים. בנוסף ערכו המתנדבים סקר קצר בקרב הנוסעים בתחבורה הציבורית בכדי לברר האם הם מרוצים ממנה.

מעמותת אור ירוק נמסר, כי בנתניה נבדקו שלוש תחנות, בתחנה אחת לא היו שלטי ברייל עבור לקויי הראייה ולא היה מקום לכסא גלגלים. בעמק חפר נבדקו שלוש תחנות, באחת לא היה תלוי בתחנה לוח הזמנים של הקווים, בשלושתן לא היו מדבקות צהובות גדולות עם מספרי הקווים, ולא היו שלטי ברייל עבור לקויי הראייה.

מסגרת הסקר שנערך בין נוסעי התחבורה הציבורית, נמסר, כי בנתניה נתנו הנוסעים לתחבורה הציבורית את הציון הממוצע 5.3. 100 אחוזים מהנוסעים ציינו איחורים בזמני הגעת האוטובוסים. 73 אחוזים מהנשאלים ציינו את עומס הנוסעים באוטובוס. בעמק חפר קיבלה התחבורה הציבורית ציון מעט גבוה של 5.7. 20 אחוזים מהנוסעים הדגישו את איחורי הגעת האוטובוס ואילו שבעה אחוזים ציינו את העומס.

שמואל אבואב, מנכ"ל "אור ירוק", מסר, כי "אם משרד התחבורה יהפוך את התחבורה הציבורית לנגישה, יעילה ונוחה, יותר אנשים ישאירו בבית את הרכב הפרטי ויבחרו לעשות שימוש בתחבורה הציבורית. כך יופחתו עומסי התנועה בכבישים, זיהום האוויר יצטמצם, יהיו פחות תאונות דרכים והמשק הישראלי יחסוך כסף רב".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן