שר השיכון אלקין: נתניה תקבל תקציבי פיתוח לשדרוג תשתיות

את הדברים אמר במהלך ישיבת עבודה עם ראה"ע פיירברג-איכר בתחום קידום והתחדשות עירונית ברחבי נתניה. כך הפכה נתניה למובילה ארצית. 

0
446
התחדשות עירונית - נתניה 2021. שר הבינוי והשיכון זאב אלקין מגדיר את נתניה כספינת דגל - בישיבה עם ראה
נתניה הופכת לספינת דגל. צילום נמרוד גליקמן

את הדברים אמר במהלך ישיבת עבודה עם ראה"ע פיירברג-איכר בתחום קידום והתחדשות עירונית ברחבי נתניה. כך הפכה נתניה למובילה ארצית. 

שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, הודיע לראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר, על הסכם מסגרת ייחודי. הסכם מסגרת עליו יחתמו משרד הבינוי והשיכון והרשות להתחדשות עירונית עם העיר. לפיו יעבירו לנתניה תקציבי פיתוח לטובת שדרוג תשתיות בסמיכות למתחמי מגורים הנמצאים בתכניות.

על-פי השר אלקין, נתניה תהיה אחת הערים הראשונות בארץ עמה ייחתם הסכם מסגרת, שיאפשר לעירייה לקבל תקציבים משמעותיים. תקציבים שיוענקו ביחס ישיר להיתרי הבנייה שיאושרו באזורים המדוברים. תקציבים אלה ישמשו לשדרוג התשתיות במתחמים השונים ולקידום הקמתם של מוסדות חברה, קהילה וחינוך.

פיירברג-איכר שיזמה את ביקורו של השר בעיר, ציינה כי מדובר בבשורה לנתניה. עוד הוסיפה, ההחלטה צפויה לתרום בעיקר לאוכלוסייה המוחלשת המתגוררת בשכונות העיר. "אוכלוסייה אשר תקבל דירות חדשות ותשתיות מתקדמות בסביבת מגוריהם.

הנתונים המספריים מלמדים, שבשנה האחרונה אושרו בנתניה כ-1000 יחידות דיור במסגרת ההתחדשות העירונית. בכל הארץ כולה ניתנו 6,000 היתרי בנייה בלבד. בהקשר זה הגדיר אלקין את נתניה כספינת הדגל והחמיא למנהלת להתחדשות עירונית ולמינהל ההנדסה בנושא.

"אחת הבעיות הגדולות שהיו בעבר בנושא, הייתה העדר תקציב לתשתיות הנלוות", מסר אלקין למערכת נתניה און ליין. "ציינתי בפני פיירברג, שלאחר מו"מ עם האוצר, החלטנו להקצות משאבים  גדולים לתשתיות במימון המדינה. אני מאמין שהעיר נתניה תהיה סמן ימני לכל הערים בישראל. יחד עם אפיקים מימוניים  נוספים של המדינה, נגדיל משמעותית את היצע הדירות  בעיר נתניה בפרט ובמדינת ישראל בכלל".

אלעזר במברגר, מנהל הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית, סיכם כי "אופן קידום הנושא בנתניה, מעיד על ההבנה העמוקה של העיריה כי עתידה של העיר טמון בהתחדשות עירונית איכותית ומהירה. נמשיך לקדם את השותפות עם העיריה, באמצעות המינהלת העירונית שאנו מפעילים במשותף, לטובת העיר ותושביה".

כתבות נוספות העשויות לעניין את גולשי נתניה און ליין: 

אאורה תנהל מגה פרויקט פינוי בינוי בנתניה: 11 מגדלים בשכונת נאות שקד

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן