קומבינת החניות: סוחרי רכב השתלטו על מאות חניות ציבוריות

0
551
חניון רכבים סוחרי רכב נתניה

"הסיבה המרכזית למצוקת החנייה והקושי במציאת חניות ציבוריות ברחבי שכונת קריית השרון, היא השתלטותם של סוחרי רכב שהציבו מאות רכבים", כך טוענים תושבים בשכונה הגדולה בעיר נתניה – אלא שהבעיה שתושבי קריית השרון מציגים אינה רק שלהם, אלא של שכונות רבות בעיר בהן השכונות עמליה, ותיקים וגם קריית נורדאו.

קומבינת החניות של סוחרי רכב – כך זה עובד

מזה מספר חודשים, שתושבים המתגוררים בשכונת קריית השרון, ובעיקר אורחיהם, מתקשים לאתר חנייה ציבורית בסמוך לבתיהם. בעקבות בעיה שהתעוררה ברחוב טום לנטוס, המהווה עורק תחבורה ראשי, החליט אחד התושבים לבדוק ולתעד כלי רכב המחנים במקום. בדיקתו העלתה, כי חלק ניכר מהרכבים שייכים לסוכנויות למכירת רכבים ולסוחרי רכב, שבחרו להעמיד את הרכבים המיועדים למכירה במפרצי חנייה ציבורים.

לעיתונים השרון שלי ונתניה און ליין סיפר: "עקבנו אחרי רכבים העומדים במשך ימים ארוכים ללא כל תזוזה. מדובר ברכבים נקיים ומצוחצחים, לרבים מהם מנעולי הגה, שזה לא הגיוני שאדם המתגורר ברחוב ישים. חלק מהרכבים עומדים ללא מדבקות לטסטים ומרביתם מוצעים למכירה דרך אתרי אינטרנט".

בדיקה שבוצעה על ידי מערכת העיתון גילתה תופעה דומה ברחובות פנימיים יותר,  בהם הסיכוי בו הפיקוח העירוני כלל לא יסייר גבוה יותר – שם גם נמצאו כלי רכב עם מודעות למכירה הכוללות את אותם מספרי טלפון. כך, לדוגמא, ברחוב טבת הקטן – בו אותרו במהלך שבוע שלושה כלי רכב עם שלטי מכירה בעלי אותו מספר נייד. בדיקה פשוטה באתרים למכירת כלי רכב, תוך הקלדת שם הדגם, העלתה תמונות של הרכבים עם אותו מספר טלפון. בשכונת ותיקים, שכונה המורכבת ברובה מבתים פרטיים, התופעה מוכרת זה שנים. אומנם, בעורקי התחבורה הראשיים בשכונה כבר לא רואים כמעט רכבים למכירה (עם שילוט), אולם התושבים יודעים לספר על סוחרי רכב המחנים רכבים לימים ארוכים ומונעים, בפועל, מתושבי המקום למצוא חנייה.

נחזור לתושב קריית השרון שביצע את הבדיקה. מפניות שביצע לעיריית נתניה ולמשטרה, התחוור לו כי ידי הרשויות כבולות. על-פי חוק, אסור להציב שלט למכירה על רכב – אלא באישור הרשות. בנתניה, בעקבות תופעה דומה שנחשפה לפני כארבע שנים על-ידי נתניה און ליין, חידשה העירייה אכיפת חוק זה – בעיקר ברחובות מרכזיים. אולם, ברחובות פנימיים בשכונות השונות, התופעה נמשכת. עיריית נתניה יחד עם המשטרה מטפלות גם ברכבים בהם טסט לא תקף. אולם, מדובר בטיפול ארוך יחסית הנמשך למעלה מחודש.

סוחר רכב לשעבר, שנהג לפעול באותה שיטה, הרחיב לנתניה און ליין: "במקום להשכיר שטח גדול ולהציב בו את הרכבים למכירה, אני שכרתי שטח קטן עם מקום לעשרים רכבים, ואת השאר פיזרתי בכל רחבי העיר – תמיד במקומות בהם אין סימון כחול לבן. הייתה תקופה שלא הייתה בעיה לשים שלט למכירה, אבל אז בעירייה התחילו לקנוס והורדנו את השלטים. הבעיה האמיתית הייתה כשרכשתי ציי רכב בסוף שנה או בתחילת שנה מחברות ליסינג שהחליפו ציי רכב. מדובר בכמות גדולה של רכבים שלא היה לי מקום לאחסנם – אז, פתאום, גילו תושבי רחוב שכל "השכנים" שלהם רכשו אותו רכב".

כעת, כאמור, נמצאה דרך נוספת אותה מנצלים סוחרי הרכב למיניהם, בניסיון לחסוך בהוצאות: הצבת רכבים ללא סימנים מזהים בחניות המיועדות לציבור – כאשר גם הם יודעים, כי במידה ותימצא הדרך להשית דו"ח על-ידי עיריית נתניה או המשטרה, הוא יושת בפועל על בעל הרכב ולא על סוחרי רכב ולו בגלל שסוחרי רכב כלל לא רשומים כבעלי הרכבים למכירה (יד 2), אלא כמתווכים בלבד בין מוכרים לקונים.

מעיריית נתניה נמסר בתגובה לעיתון השרון שלי, כי "העירייה פועלת לבדיקת הנושא".

כתבות נוספות העשויות לעניין אתכם: 

בוחני רישוי העבירו כלי רכב טסט ללא בדיקה והורשעו

המאבק לצמצום חניית משאיות ברחובות נתניה נמשך

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן