שני מקרי דיזנטריה התגלו בחטיבה הצעירה בבית ספר בגין בנתניה

0
195
בדיקת דם - מרפאה למחלות זיהומיות - לניאדו נתניה, בדיקות סרולוגיות לילדים
צילום פוטוליה

20 ילדים וילדות תושבי נתניה אושפזו במהלך החודשים מרץ-יוני בבית החולים לניאדו בשל דיזנטריה – כך אישרה לעיתון נתניה און ליין דוברת בית החולים. עוד נמסר לעיתון, כי מדובר בגידול חד באופן יחסי בהשוואה לתקופה המקבילה שנה שעברה, במספר הילדים שאובחן אצלם חיידק השיגלה.

בסוף השבוע התעוררה בהלה בקרב עשרות מהורי תלמידי החטיבה הצעירה בבית הספר בגין, זאת לאחר שנודע על ארבעה מקרים שונים של תלמידים, שהוריהם דיווחו כי ילדיהם סובלים מחום ושלשולים ועלה החשד כי מדובר בחיידק השיגלה, האחראי בין השאר על מחלת הדיזנטריה. ממשרד הבריאות נמסר לנתניה און ליין, כי "בעקבות דיווח ללשכת הבריאות מהאגף לחינוך יסודי בעיריית נתניה (יום רביעי) על תחלואה של ארבעה ילדים בחטיבה הצעירה בבית הספר "בגין", נערכה חקירה אפידמיולוגית וביקורת על-ידי מפקח בריאות הסביבה. מהחקירה עולה, כי רק שני מקרים אובחנו עם דיזנטריה, אחת בכיתת הגן והשני מכיתה א'. לא נמצא קשר בין שני המקרים".

מבית החולים לניאדו אישרו, כי אכן הגיעו לבית החולים שני ילדים המתגוררים באזור פולג, וכאמור ציינו כי במהלך החודשים האחרונים חל גידול מסוים לשאלת נתניה און ליין האם ניתן להגדיר מחלה זו כעונתית, נמסר מבית החולים כי חיידק השיגלה פעיל יותר בקרב ילדים ובעיקר בעונות החמות.

תמונת אילוסטרציה. פוטוליה
תמונת אילוסטרציה. פוטוליה

על-פי איגוד רופאי הילדים בישראל, מחלת הדיזנטריה הנגרמת מחיידק השיגלה מאופיינת במספר תסמינים. בשלב ראשון חום ושלשול מימי, ואילו בשלב השני עוויתות, כאבי בטן ולעיתים שלשול מלווה בדם וריר. הסכנה העיקרית, על-פי איגוד רופאי הילדים בישראל, הוא בהתייבשות ועל-פי המצב נבחן הטיפול, באם תינתן אנטיביוטיקה או לא.

על השאלה האם ניתן למנוע או לצמצם הידבקות בחיידק, נמסר כי "שמירה על היגיינה, שטיפת ידיים לפני ארוחה, לאחר יציאה משירותים או משחק בחצר, תסייע רבות. במידה וילד משלשל, יש להימנע מלשלוח אותו למעון או לגן. בקיץ, כאמור, סיכוי גדול יותר לילדים להידבק, זאת בשל שהיה בבריכות, אכילת מזון ששהה בשמש או אכילת פירות שהיו במגע עם זבובים ולא נשטפו במים וסבון".

גורמים בעיריית נתניה מסרו לנתניה און ליין, כי "למרות שלא נמצא כל קשר בין שני המקרים שאירעו בבית הספר הנדון, נשלחו צוותים מקצועיים על-מנת לוודא שאכן נשמר ההיגיינה הציבורית הנדרשת. בנוסף, ניתנה הנחיה לחדד את כללי השמירה על ההיגיינה בכל מוסדות החינוך – זאת במטרה למנוע בכל דרך היחשפות לגורמי חולי אחרים".