כתב אישום נגד רוצחו של חיים עטיה; תכנן הרצח מראש למרות שלא הכיר הנרצח

0
335
תמונת אילוסטרציה של סכין מגואלת בדם
תמונת אילוסטרציה. פוטוליה

בעוד כשבוע יעלו זיווה נעים, אורלי כהן, נטלי, ויקטור ובני גולן לקברו של אביהם, חיים עטיה ז"ל. הם יציינו שלושים למותו. ביום שני (היום) הגיעו האחים לבית המשפט המחוזי מרכז כדי לצפות בהגשת כתב האישום של רוצח אביהם. גם הם נדהמו לגלות מדוע הנאשם, מרדכי מימון, שאביהם כלל לא הכיר, החליט לרצוח אותו.

מכתב האישום עולה, כי במהלך חודש מאי 2014 ישב חיים עטיה יחד עם עוד מספר לקוחות קבועים בבית הקפה אותו אהב בעיר נתניה. במהלך השיחה אמר עטיה את המילה "רבאכ". הנאשם ברצח, מרדכי מימון, שמע זאת, צעק שאסור לקלל את אלוהים ואף השליך בקבוק לעברו של חיים עטיה. עטיה התעלם, לא הגיב והמשיך בשיחה.

נרצח בגלל מילה. חיים עטיה ז"ל
נרצח בגלל מילה. חיים עטיה ז"ל

מספר ימים לאחר מכן (2.6.14), לאחר שגמלה בליבו ההחלטה להמית את חיים עטיה, הגיע מימון לחנות סמוכה לבית הקפה, חבש פאה שחורה, הודיע שבכוונתו "לעשות סדר", שלף סכין ודקר את חיים עטיה בגבו. כל ניסיונות ההצלה של עטיה שנפצע באורח אנוש עלו בתוהו ולרופאי לניאדו לא נותר אלא לקבוע את מותו.

"אנחנו פשוט לא מצליחים להבין איך נתנו לאדם הזה, לאיש המטורף הזה, לטייל חופשי ברחוב", אומרים בני משפחת עטיה. חיים עטיה נולדת בישראל בשנת 1951. במשך עשרות שנים עבד בבניין ויחד עם רעייתו גידל חמישה ילדים. בגיל 38 הפך לסבא ומזה 12 שנים, בעקבות מות רעייתו ממחלת הסרטן, הוא השקיע את כל מרצו בבילוי עם שבעת נכדיו. יהי זכרו ברוך