שני הרוגים ופצוע קשה בשריפת מחסן הזיקוקים

0
121
אותרה גופת הרוג שני. צילום דוברות זק"א

בעקבות דיווח על שני נעדרים ביצעו כוחות ההצלה – מד"א, משטרה וכיבוי אש, סריקות באזור בו עלה באש מחסן הזיקוקים ביישוב פורת שבשרון. במהלך הסריקות איתרו צוותי ההצלה שתי גופות במחסן שעלה באש. פראמדיקים של מד"א קבעו את מותם.

עם השגת השליטה על האש אותרה בתחילה גופת גבר במבנה שנשרף. נודע, כי במקום נערכים חיפושים אחר נעדר נוסף. זמן מה לאחר מכן אותר גבר נוסף, אף הוא ללא רוח חיים. הגופות הועברו למכון לרפואה משפטית באבו כביר.

השריפה פרצה בשעות הבוקר של יום שלישי במחסן זיקוקים, הנמצא סמוך לחלק מבתי היישוב. הדי הפיצוצים נשמעו למרחוק ועשן סמיך ושחור היתמר למרחק רב. למקום הוזעקו כוחות הצלה רבים בהם משטרה, כיבוי אש ומד"א. 21 צוותי כיבוי אש הגיעו מכל אזור השרון והמרכז ובמקום מתבצעות פעולות כיבוי בפיקודו של מפקד תחנת כיבוי אש נתניה, טפסר יצחק שילן. לוחמי האש פעלו כדי לצמצם את הפגיעה במבנים ובתים סמוכים למחסן. כמו כן תושבי היישוב שמתגוררים בסמוך למחסן פונו מבתיהם והמשטרה הורתה לתושבים ברחובות הסמוכים להישאר במרחבים המוגנים. הכניסה ליישוב נאסרה.

לאחר שעות אחדות הושגה, כאמור שליטה על האש, אולם התושבים עדיין לא הורשו לשוב לבתיהם. מהמקום פונו שבעה פצועים. פראמדיק מד"א תומר פיין סיפר, שהגיע למקום, סיפר, כי "הגענו בכוחות גדולים של מד"א שכללו אופנועים, ניידות טיפול נמרץ ואמבולנסים של מד"א. הענקנו במקום טיפול רפואי לפצוע במצב קשה, גבר כבן 50 שסבל מכוויות בגופו ופינינו אותו במהירות לבי"ח בלינסון כשהוא מורדם ומונשם. בנוסף טיפלנו בגבר כבן 30 שסבל מפציעה חודרת בפלג גופו העליון והוא פונה לבי"ח מאיר. במקום נבדקו על ידינו גם 5 פצועים במצב קל בהם 2 ילדים שלא נזקקו להמשך פינוי לבי"ח. אנחנו ערוכים וממשיכים לאבטח את כוחות הכיבוי וערוכים לכל מצב שיהיה בו צורך בטיפול רפואי."

עם השגת שליטה על המצב נמסר מהמשטרה, כי "בתום הערכת מצב ובחלוף כ-6 שעות מתחילת עבודת המשטרה וגורמי החירום והצלה נוספים, עולה כי עדיין נשקפת סכנה במקום. לפיכך מאמצי הכיבוי יימשכו והרחובות הסמוכים יסגרו לתנועת אזרחים, זאת עד למאמצים לסיום הטיפול באירוע".

בנוסף נמסר, כי עבודות הכיבוי ימשכו גם לתוך יום רביעי. החשמל אשר נותק באופן יזום לבתי היישוב הוחזר לאחר שהתבצעה הערכה והוחלט, כי אין בדבר כדי לסכן חיים. כמו כן נפתחה חקירה משוטפת למשטרת ישראל, כיבוי אש והמשרד לאיכות הסביבה לבדיקת נסיבות המקרה שהוביל לאסון בו נהרגו שניים ונפצעו שבעה.

במהלך סריקות אחר הנעדרים. צילום דוברות המשטרה
במהלך סריקות אחר הנעדרים. צילום דוברות המשטרה

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן