שבע חטיבות עליונות בנתניה נבחרו כמצטיינות

משרד החינוך פרסם את רשימת החטיבות העליונות המצטיינות לשנת הלימודים תשפ"א; בהם החטיבות העליונות בבתי הספר טשרניחוסקי, אורט גוטמן, ש"י עגנון, אלדד, בית חנה, תמר אריאל וריגלר

0
441
בתמונה: כיתה ריקה
צילום fotolia

משרד החינוך פרסם את רשימת 313 מוסדות החינוך של החטיבה העליונה, אשר הצטיינו בתחום הערכי, החברתי והלימודי. בחירתם של בתי הספר הזוכים התקבלה על סמך שקלול של שורת מדדים בתחומים הערכיים, החברתיים והלימודיים, וכן בהתאם לשיעור השיפור שחוללו מוסדות החינוך.

בנתניה נבחרו חמש חטיבות עליונות למצטיינות על פי רמת גמול. החטיבה העליונה בבית ספר טשניחובסקי מובילה עם רמת תגמול 2. אורט גוטמן, ש"י עגנון ואלדד קיבלו רמת תגמול 3. בית חנה, תמר אריאל וריגלר קיבלו רמת תגמול 4.

הקריטריונים להצטיינות

פירוט המדדים וגמול הכספי נקבע על פי ההישגים הערכיים-חברתיים. בין היתר שיעור הגיוס לצה"ל, או לשירות אזרחי/לאומי. בנוסף מניעת נשירת תלמידים, קליטת תלמידי החינוך המיוחד, ומידת הקרבה לתעודת בגרות מתוך התלמידים שאינם זכאים לתעודה מלאה. כמו כן, מידת השיפור בהשוואה להישגים קודמים.

זאת ועוד חישוב הגיוס לצה"ל או לשירות אזרחי/לאומי ומניעת נשירת תלמידים נערך בהשוואה למוסדות דומים לפי מגזר/או מגזר וסוג פיקוח.

בהישגים הלימודיים נקבעו המדדים על פי ההישגים לאור מבחני המיצ"ב ביסודי ובחט"ב ולאור מדדי הטיפוח. כמו כן אחוז הזכאות לבגרות, אחוז הצטיינות במבחני הבגרות, אחוז זכאות לתעודת בגרות איכותית, מידת השיפור בהשוואה להישגים בשנה הקודמת.

כיצד נעשתה חלוקת הגמול?

חלוקת הגמול בין בתי הספר נעשתה על פי רמות. בית ספר שקיבל רמה 1 יתוגמל ב-8,443.19 ש"ח. רמה 2- 6332.39 ש"ח, רמה 3 – 4,221.60 ש"ח ורמה 4 – 3.166.19 ש"ח.

ממשרד החינוך מסרו, כי לאור הישגיהם, עובדי ההוראה שבבתי הספר הזוכים יתוגמלו בסכום כספי. הסכומים ינועו בין 3,166 ₪ לכ-8,443 ש"ח. זאת בהתאם לסיכום שעוגן בין משרד החינוך לבין ארגון המורים ומשרד האוצר. במסגרת הרפורמה "עוז לתמורה".

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, מסרה. "מערכת החינוך התברכה באנשי חינוך, מנהלים ומורים, שמובילים את תלמידי ישראל ומצעידים אותם להישגים מרשימים בכל תחומי החיים. תלמידים ותלמידות אלו הם דור העתיד של מדינת ישראל. אנשי החינוך הזוכים מבססים את תחושת השייכות של התלמידים לקהילה. נוטעים בהם ערכים ומעניקים להם כלים משמעותיים לחיים. אני מברכת אותם על עשייתם החינוכית, שיש לה השפעה עצומה על כלל החברה הישראלית ועל עתיד מדינת ישראל".

מנכ"ל משרד החינוך, תא"ל במיל' יגאל סלוביק. "המנהלים והמורים הזוכים בפרס מייצגים את כל צבעי הקשת של החברה הישראלית. על כל גווניה. אני מברך אותם על זכייתם בפרס כהוקרה על הישגיהם המרשימים, הראויים לכל הערכה. אני מאחל להם שיעמידו עוד שורה של אנשי חינוך מובילים שילכו בעקבותיהם, ויצמיחו דור של תלמידים שיצעידו אותנו לקדמת הבמה.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן