שבוע של מעשים טובים

0
163
יום המעשים הטובים בנתניה. צילום ארכיון רן אליהו

אלפי מתנדבים ומתנדבות, מרביתם בני נוער, ייקחו חלק ביום המעשים הטובים שיימשך בעיר נתניה שבוע שלם.

יום המעשים הטובים התשיעי יוצא לדרך, ועל-פי המסורת הנהוגה בנתניה, העיר בה אחוז המתנדבים והמתנדבות מקרב בני הנוער הוא מהגבוהים בישראל, יימשכו חגיגות ההתנדבות במשך שבוע ימים. יום המעשים הטובים, אשר נועד לקדם את רוח ההתנדבות והערבות ההדדית בחברה הישראלית, הוא מיסודה של אשת העסקים שרי אריסון ומופעל בכל רחבי ישראל אמצעות עמותת "הרוח הטובה" – המספקת, בין השאר, את האמצעים כדוגמת חומרי צבע ובניין.

ביום שלישי הקרוב (24.03) תצטרף נתניה בפעם השישית ברציפות לחגיגת ההתנדבות – כאשר העבודה ההתנדבותית עצמה – הכוללת עשרות פעילויות התנדבותיות בכל רחבי העיר – תתקיים, כאמור, במהלך השבוע כולו.

להצלחת שבוע המעשים הטובים בנתניה, כמיטב המסורת, איחדו כלל גורמי העירייה, על אגפיה השונים, כוחות. תלמידי בתי ספר, המתנ"סים, העמותה לחינוך בלתי-פורמאלי, בני הנוער, חיילים, סטודנטים ותושבים – יחד עם המחלקה לחברה ונוער ינצחו על חגיגת ההתנדבות.

יתרה מכך, תחום ההתנדבות של המחלקה לחברה ונוער פועל בחודשים האחרונים על-מנת לגייס עוד ועוד פרויקטים ופעילות ליום מיוחד זה.  כ – 4000 מתנדבים מכל שכבות הגיל, יפעלו בכ-90 פרויקטים שונים – מעל פי2 משנה שעברה.

השנה, כאמור, ייקחו חלק במיזם, על-פי בדיקת נתניה און ליין – ksn: גני הילדים, מועדוניות, צהרונים, בתי ספר יסודיים, חטיבות ותיכונים, חברי תנועות הנוער, מתנדבי ומתנדבות העמותות השונות וכמובן אלפי מתנדבים מגיל חמש ועד 85. על הסיוע הלוגיסטי ינצחו, בין השאר, אגף איכות הסביבה, אגף רובעים ושכונות, מינהל החינוך, והעמותה לחינוך בלתי פורמאלי.

דגש מיוחד השנה הוא על בעלי צרכים מיוחדים ומוגבלים. כך, למשל, תלמידי התיכונים אלדד וטשרניחובסקי  יארחו ילדים מבית הספר יהודה הלוי, ואילו תלמידי ויצו קנדה ייארחו את דיירי כפר עידוד ליום שכולו טיפוח ואפיה. ליצנים רפואיים יפעלו עם מעון אור. קבוצת הנוער "מחוברים" תפעל בבה"ס גוונים, ואילו בעמותת אנוש תתקיים פעילות עם קבוצת רקדנים שהתנדבה לפעול בעיר. גם מקומם של הסטודנטים לא נפקד: סטודנטים הלומדים ברופין ייצאו ליום טיול עם מטופלי מרכזי יעד ועוד.

בהיבט הקהילתי-פיזי יתקיימו מבצעי צביעת בתים לנזקקים, צביעת ושיפוץ מועדוניות, גינון ושתילה באדניות בגנים , ציורי קיר וגרפיטי על-די בני נוער, איסוף ואריזות מזון לנזקקים לחג, ביקורים בבתי אבות, חבילות לחיילים, ועוד. כמו כן, כנהוג, יצטרפו ליום המעשים עשרות בעלי עסקים וחברות מנתניה, שיחד עם עובדיהם יצטרפו לפעילות ההתנדבותית במטרה אחת: לעשות רק טוב.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן