ראש חוליית גנבי מלגזות נתפס בנתניה

0
74

במהלך השנה האחרונה אירעו מספר גניבות של כלי רכב תפעוליים – מלגזות באזורים השונים בארץ. שיטת העבודה של חברי הכנופיה היתה זהה בכל המקרים – הם גנבו כלי רכב תפעוליים בשווי מאות אלפי שקלים והובילו אותם למקום סמוך למקום הגניבה. לאחר מכן, יצרו קשר טלפוני עם בעלי משאיות וגררים, כיוונו את הנהגים אל המקום בו נמצאים כלי הרכב התפעוליים ולעיתים אף הזדהו כבעליהם. משם העבירו את כלי הרכב למקומות השונים.

חברי הכנופיה עבדו כשכירים בחברות בעלות כלי רכב תפעוליים שם הכינו את השטח על מנת לבצע את הגניבה כגון: סיורים, קבלת מפתחות לרכבים, קודים לשערים ומיקומי הרכבים אשר תכננו לגנוב.

בתאריך ה-28 ביוני השנה, בשעות הבוקר המוקדמות, התקשרו חברי הארגון לנהג גרר בעכו וביקשו ממנו לקחת מלגזה לתיקון. כאשר הגיע הנהג למקום, התחזה אחד מחברי הארגון לבעל המלגזה – שהיה בחו"ל במהלך הגניבה וביקש ממנו לקחת את המלגזה לתיקון במוסך. חברי הארגון השתמשו בנהגי הגרר שיעבירו את הרכבים הגנובים ממקום למקום, בכדי לנסות להימנע מתפיסתם על ידי כוחות הביטחון.

יום לאחר מכן, בשעות הערב התקבל דיווח מודיעיני כי אחד החשודים מנסה לאתר נהג גרר ומבקש ממנו להגיע לרמת אביב לתקן את רכבו.

היחידה המרכזית "ארז" במשמר הגבול הגיעה לזירה ושם ראתה את המשאית מעמיסה את הרכב התפעולי ולאחר כ-20 דקות המתנה המשיכה בדרכה לכיוון כביש 6. חברי הארגון השתמשו בכל האמצעים כמו טלפונים, רכבים ועוד רק בשעת המעשה.

לאחר מעקב אחרי המשאית, הוחלף טלפון על ידי החשודים, שם עצרו הלוחמים את הנהג. בו זמנית, עצרו את אחד ראשי החוליה אשר נתפס בקרבת האזור נוהג ברכבו. במהלך חיפוש ברכב, נמצאו שני מפתחות של רכבים של חשודים נוספים בארגון.

הלוחמים הגיעו לעצור את ראש הארגון הנוסף. לאחר שזיהו הלוחמים את החשוד ברכבו וסימנו לו לעצור, ניסה החשוד להימלט תוך סיכון ממשי לחיי הלוחמים. לאחר מרדף קצר, כאשר ניגש הצוות לעצור את החשוד, הוא החל בנסיעה מהירה תוך ניגוח הניידת ופציעת קצין המבצעים. החשוד הצליח להימלט מהזירה.

זמן מה לאחר מכן התקבל דיווח, כי החשוד עומד להגיע לסניף בנק הפועלים בנתניה. צוות הבלשים של היחידה הגיע לבנק במטרה לתפוס את החשוד. כשהגיע, עצרו אותו מיד.

דובר משמר הגבול מסר, כי כעת עצורים שני ראשי הארגון ושישה מהם נעצרו לחקירה. שמונת חברי הארגון הם תושבי עכו.

למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין נמסר, כי הפעילות המאומצת והנחושה של לוחמי היחידה הובילה לחשיפתם של חברי החוליה. הושקעו מיטב האמצעים המבצעיים והטכנולוגיים על מנת לפצח את תשתית החוליה ולהביאה לדין״, מסר מפקד ימ"ר ארז, סנ"צ מאיר גוזלן, והוסיף: "חברי החוליה היו מעורבים במספר גניבות שהסבו נזק כלכלי משמעותי לאזרחים. פעילות זו הינה חלק ממגוון פעילויות שמבצעת היחידה, אשר תכליתן מאבק מתמשך בפשיעה. נמשיך לפעול בנחישות כדי לשמור על שלטון החוק ולהבטיח את ביטחונם האישי של אזרחי המדינה".

עוד נמסר, כי כנגד השניים הוגשו כתבי אישום והם עוצרים עד תום ההליכים, צפויים מעצרים נוספים.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן