ראשי הרשויות נגד ההסכמים הקואליציונים: יפגע ברשויות

"לא נסכים להעדפת אוכלוסיה אחרת". כך כתבו 170 ראשי רשויות, בהם ראש עיריית נתניה. במכתב הסבירו מדוע לא יסכימו לממן את החינוך החרדי על חשבון הממלכתי

0
223
ראש עיריית נתניה מרים פיירברג - איכר. צילום באדיבות דוברות עיריית נתניה
ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג איכר. צילום באדיבות דוברות עיריית נתניה

"לא נסכים להעדפת אוכלוסיה אחרת". כך כתבו 170 ראשי רשויות, בהם ראש עיריית נתניה. במכתב הסבירו מדוע לא יסכימו לממן את החינוך החרדי על חשבון הממלכתי

ככל שנחשפים יותר ויותר  השורות הקטנות של ההסכמים הקואליציוניים, כך גוברת ההתנגדות הציבורית. 170 ראשי רשויות מקומיות, בהם עשרות ראשי ערים המזוהים עם הליכוד והימין, חתמו על מכתב מפורט. במכתב, אותו שלחו לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר סמוטריץ' ושר החינוך קיש, טוענים ראשי הרשויות, כי הסיכומים פוגעים באוטונומיה של הרשויות. יתרה מזאת, הם מטילים נטל עצום על הרשויות. בפועל, יגרמו לכך שייבנו מוסדות חרדים על חשבון החינוך הממלכתי והממלכתי-דתי.

על המכתב, בין השאר, חתומה גם ראש עיריית נתניה, מרים פיירברג-איכר. פיירברג-איכר, מראשי הרשויות המזוהה עם הליכוד, הביעה גם בעבר התנגדות לניסיונות מסוג זה. אלא, שבאותה עת, הם לא התממשו. כעת, כך נדמה, ראשי רשויות רבים נמצאים במסלול התנגדות ישיר עם הממשלה. ראשי רשויות נוספים מהאזור החתומים על המכתב: אבי הררי ראש מועצת אבן יהודה ועזורי שרוני ראש מועצת אליכין (שניהם חברי מרכז בכירים בליכוד), ראש עיריית כפר יונה שושי כידר כחלון וראש מועצת קדימה צורן קרן גרין.

התנגדות להרחבת חוק נהרי שאותו ייאלצו הרשויות לממן.

"אנו מתנגדים נחרצות להרחבת 'חוק נהרי'. חוק, המחייב את הרשויות המקומיות לתקצב מוסדות חינוך שאינם מוסדות חינוך רשמיים בתחומיהן" נכתב במכתב.

לדברי ראשי הרשויות: "חוק נהרי, מלכתחילה, סותר את עקרון היסוד. אי מעורבות השלטון המקומי בנושא חינוך במערכת החינוך הלא רשמית. הכרה במוסדות החינוך שאינם רשמיים ומוסדות פטור נעשית על ידי המדינה. על כן, המדינה היא שצריכה לתקצב מוסדות אלו. לא נסכים להשתת נטל מימוני עצום זה על הרשויות המקומיות. רשויות הנדרשות לממן מתקציביהן השוטפים את שירותי החינוך הרשמיים בתחומיהן".

במכתב עצמו מתנגדים ראשי הרשויות גם להחלטה להעביר תקציבים מעל ראשם לרשתות החינוך המפלגתיות החרדיות. "אנו מתנגדים נחרצות להעביר תקציבי גפ"ן הרשותיים לכל גורם שהוא, זולת הרשות המקומית… תקציב זה מיועד לאפשר לרשות המקומית ליישם את מדיניות החינוך העירונית לכלל תלמידי הרשות. בפעילויות פורמליות ובלתי פורמליות. לא נסכים להעדפת אוכלוסייה אחת על פני אחרת, תוך עקיפת שיקולי הרשות המקומית".