ראשי המועצות האזוריות נגד רפורמת משרדי האוצר והחקלאות

המועצות האזוריות ישבתו שביתת אזהרה במחאה נגד רפורמת משרדי האוצר והחקלאות שתביא לפתיחת המשק לייבוא מזון טרי ואיום על ענף ההטלה; זאת במסגרת שינויים בחקלאות בחוק ההסדרים

0
190
ראשי המועצות האזוריות נגד משרדי האוצר והחקלאות. צילום דוברות מרכז השלטון האזורי

במסיבת עיתונאים שהתקיימה, השבוע, במועצה האזורית רמת נגב, הוחלט לשבות ביום ראשון שביתת אזהרה. זאת במחאה על הודעת משרדי האוצר והחקלאות לצאת באופן חד צדדי ולהעביר באבחת יד בחוק ההסדרים שינויים בחקלאות. בהם פתיחת המשק לייבוא מזון טרי בעבור נזיד עדשים ואיום על ענף ההטלה.

ראשי המועצות האזוריות נתנו גב מלא להנהגה החקלאית והכריזו על שביתת אזהרה ביום ראשון הקרוב. ראשי המועצות הצביעו פה אחד לשבות באסיפה הכללית של מרכז השלטון האזורי. המרכז המייצג את 54 המועצות האזוריות מכל הארץ, מהגולן ועד חבל אילות.

יו"ר נשיאות המגזר העסקי הכריז, כי לא תהיה עסקת חבילה במשק אם החליטו ללכת על החקלאות ועל המגזר העסקי על הראש.

עוד הודיעו ראשי המועצות האזוריות וראשי ההנהגה החקלאית כי מדובר בצעד ראשון וכי אם לא יגיעו להבנות ירחיבו את המחאות.

"ישראל חייבת לייצר לעצמה מזון טרי"

שי חג'ג', יו"ר מרכז השלטון האזורי וראש המועצה האזורית מרחבים, מסר. "ישראל חייבת לייצר לעצמה מזון טרי. הדרך היחידה להתמודד עם חרמות של חברות ענק נגד ישראל היא עצמאות בייצור המזון הטרי. אחרת זה חוסר אחריות, ואנחנו לא נאפשר זאת".

"כמה טוב שהחליטה הממשלה להתפיל מים בעצמה ולהיות מסוגלת לייצר לעצמה את מי השתיה ולא הסתמכה על טורקיה. אתמול זה גלידה מחר זה ירקות טריים. לא נוותר על הבריאות ונדאג שתמיד יהיה כאן שפע בריא וטעם משובח. לכן, היום באסיפה הכללית של מרכז השלטון האזורי הצביעו ראשי המועצות האזוריות פה אחד על שביתת אזהרה במועצות ביום א הקרוב".

ראש מועצת עמק חפר, ד"ר גלית שאול, הוסיפה: " אני מאמינה שעלי ועל חבריי ראשי המועצות האזוריות לפעול לחיזוק החקלאות הישראלית. לא רק מתוך דאגה קיומית לפרנסתם והישרדותם הכלכלית של החקלאיות והחקלאים בישראל, אלא גם מתוך חשיבה על ההיבט התזונתי של אזרחיות ואזרחי ישראלית. על מנת שנוכל לשמור על השטחים הפתוחים הנרחבים במרחב הכפרי מאיומי הנדל"ן. החקלאות שומרת עלינו יותר ממה שאנחנו שומרים עליה".

"עלינו להיות מעורבים בעיצוב המדיניות של משרד החקלאות. לפעול ללא לאות לחיזוק ותמיכה בענף החקלאות בישראל. לטובת החקלאים, לטובת הכלכלה הישראלית ולטובת כלל אזרחי ישראל. ביחד עם מרכז השלטון האזורי, הרשויות במרחב הכפרי, ארגוני ההתיישבות וארגוני החקלאות. נמשיך לעשות הכל כדי לבטל את ההחלטה האיומה של משרד האוצר והחקלאות. החלטה שמשמעותה היא חיסול החקלאות בישראל".

השתתפו ראשי ההנהגה החקלאית: שי חג'ג', יו"ר מרכז השלטון האזורי, דובי אמיתי. יו"ר התאחדות האיכרים ונשיאות המגזר העסקי עמית יפרח. יו״ר התאחדות חקלאי ישראל ומזכ״ל תנועת המושבים, אבו וילן. מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, יחד עם ראשי המועצות האזוריות.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן