קופת החולים הכללית – החל מבצע חיסוני שפעת

0
115
מבצע חיסוני שפעת בקופת חולים כללית. צילום באדיבות דוברות מחוז שרון שומרון

מבצע חיסוני שפעת בקופת החולים הכללית החל ב- 15 לספטמבר 2016. השנה הצטיידה קופת החולים במלאי של 1,070,000 חיסונים בזריקה. המבצע החל במחוז שרון שומרון, אליו משתייכת גם העיר נתניה. במסגרת המבצע הדגש יהיה על חיסון אוכלוסיות היעד.

מקופת החולים הכללית נמסר, כי בשנה שעברה התחסנו בכללית מעל למיליון מטופלים ובמחוז למעלה מ 160 אלף איש.

עוד נמסר, כי מרפאות כללית מחסנות את הילדים תוך מניעת כאב באמצעות משחת אלחוש, הפרחות בועות סבון ושיטות נוספות להסחת דעתו של הילד בזמן החיסון. כמו כן הצוותים במרפאות של מחוז שרון שומרון דואגים לחסן את המטופלים של כללית המתגוררים בבתי אבות ומוסדות שונים.

גם השנה ירוכזו המאמצים בחיסון אוכלוסיות היעד, הנמצאות בסיכון גבוה לחלות ולפתח סיבוכים של המחלה. אוכלוסיות היעד הן: ילדים מגיל חצי שנה ועד 12, בני 65 ומעלה, חולים כרוניים, שוהים במוסדות ומרותקים לביתם, נשים הרות, נשים המתכננות הריון ולאחר לידה ומטופלים הנמצאים בסיכון גבוה לאשפוז עקב דלקת ריאות.

"לראשונה השנה, על פי החלטת משרד הבריאות, ילדים שנולדו בשנים 2008 – 2009 יוכלו לקבל חיסון נגד שפעת במסגרות הלימוד השונות, באמצעות שירותי הבריאות לתלמיד וכחלק מחיסוני השגרה בבתי הספר. כמו כן, משרד הבריאות הרחיב את גילאי אוכלוסיות היעד בקרב ילדים וממליץ על חיסון ילדים מגיל 6 חודשים ועד גיל 12 שנים וזאת בשל היותם הנפגעים העיקריים מתחלואת השפעת וגם מעבירי המחלה לסובבים אותם" נמסר.

פטריסיה צימרמן, מנהלת הסיעוד של מחוז שרון שומרון בכללית, מסרה, כי "עם תחילת המבצע אנו מזמנים בצורה יזומה את המטופלים המוגדרים כאוכלוסיות בסיכון לחלות בשפעת ולפתח סיבוכים של המחלה. שפעת היא מחלה נגיפית נפוצה ומידבקת. תסמיני השפעת מלווים בחום, כאבי שרירים, שיעול, כאב גרון וכאב ראש. תופעות אלו הינן קלות וחולפות מאליהן תוך שבוע עד עשרה ימים בד"כ, אולם הבעייתיות במחלה קשורה בעיקר בסיבוכיה: דלקת ריאות וסיבוכים במערכת העצבים. בקרב קבוצות הסיכון, הנטייה לפתח סיבוכים ולהתאשפז הינה גבוהה יותר וקיימת שכיחות מוגברת לתמותה עקב סיבוכי המחלה".

מקור הנגיפים הגורמים לשפעת הינו ממשפחה הקרויה אינפלואנזה. המאפיינים העיקריים של נגיפים אלו הם כושר הדבקה גבוה והיכולת שלהם להחליף צורה מדי שנה. בגלל כושר ההדבקה הגבוה של הנגיף מתפשטת המחלה במהירות רבה.

ציפי שדה מנהלת מחוז שרון שומרון – כללית, הוסיפה:  "אשתקד התחסנו במחוז שרון שומרון של כללית למעלה מ -160 אלף איש ובכלל המחוזות של 'כללית' יחד התחסנו כ-1,020,000 לקוחות. שיעורי ההתחסנות גבוהים במיוחד בקרב מטופלים השייכים לאוכלוסיות בסיכון. הצוותים שלנו במרפאות ערוכים למתן חיסונים ודואגים להתחסן בעצמם במסגרת עבודתם במערכת הבריאות."

החיסונים נגד השפעת העונתית, הניתנים בזריקה, מכילים תרכיב מומת כנגד 3 זנים. לחיסון אפקט מוכח כמצמצם תחלואה ואשפוז ויעילותו תלויה בגורמים שונים, בהם: התאמתו של החיסון לזן השפעת העונתי, מצבו החיסוני של המתחסן, התקופה בה ניתן החיסון ביחס למועד החשיפה לנגיף השפעת ועוד.

מבצע חיסוני השפעת ימשך עד לסוף חודש מרץ או עד גמר מלאי החיסונים. החיסון ניתן בחינם. מומלץ לתאם מראש עם צוות המרפאה את מועד החיסון.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן