בצל החקירה – בוטל פרס ניהול כספי תקין לעירייה

0
80
עיריית נתניה. צילום נתניה און ליין

ביום שני השבוע יעניק משרד הפנים למספר רשויות בארץ פרס "ניהול כספי תקין". גם עיריית נתניה היתה בין הרשויות מקבלות הפרס, אולם שר הפנים, אריה דרעי, חזר בו והחליט שלא להעניק את הפרס לעיריית נתניה, זאת בצל החקירה המתנהלת בלהב 433 נגד ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, בנה עו"ד צפריר פיירברג, סגנה לשעבר ויו"ר ועדת משנה לתכנון ובניה, הרב שמעון שר ובכירים נוספים בחשדות, לכאורה, הקשורים לשוחד בתחום הנדל"ן בעיר.

בעיריית נתניה הופתעו לשמוע, כי משרד הפנים חזר בו מכוונתו להעניק לעירייה פרס על "ניהול כספי תקין". נודע, כי הפרס מתייחס לשנים 2014 ו-2015 וכי ההודעה על הזכיה נמסרה לעיריית נתניה בחודש אוגוסט האחרון.

פרס שר הפנים לניהול כספי תקין הוא פרס המוענק מדי שנה לרשויות מקומית, הפרס מוענק "בהתאם לנתונים כספיים ומנהליים, המתייחסים לפרמטרים, שעיקרם:  עמידה בנהלים לגבי ניהול התקציב, גירעון הרשות ביחס להכנסותיה ואחוז גביית הארנונה בהתאם לתקציב".

בתוך כך נודע, כי במסגרת החקירה נחקר פרויקט בניה נוסף האמור לקום בשכונת קריית נורדאו בנתניה, ברחוב שמחה ארליך.

מעיריית נתניה נמסר בתגובה, כי "ראשית נציין כי עד לרגע פניית העיתון לא קיבלנו הודעה רשמית ממשרד הפנים על ביטול קבלת הפרס והנימוקים להחלטה זו. בכל מקרה וככל שהדבר נכון, לדעתנו מדובר בהחלטה שגויה ובלתי מידתית. כידוע, פרס ניהול כספי תקין מתייחס לשנים 2014 -2015 כאשר ההודעה על הזכייה התקבלה כבר באוגוסט 2016 על ידי הזמנה לקבלת הפרס בטקס שיתקיים מחר(!), יום שני 19 באוקטובר. הפרמטרים על פיהם זכתה העירייה בפרס (שאגב זוכה באופן רציף משנת 2006) הינם פרמטרים של ניהול תקין והתנהלות נכונה של הרשות בנושאים שונים ומגוונים. אילולא היה נקבע הטקס למועד מאוחר מרגע ההודעה, הרי שלא היינו עומדים כעת לפתחה של סוגיה זו. אנו גורסים כי כל הקשר אחר שבגינו נתקבלו שיקולים לשלילת הפרס אינם ראויים. נוסיף כי בהנחה וההחלטה נובעת מהשלכות האירועים האחרונים, הרי שמדובר בראשיתה של חקירה שאין לדעת את תוצאותיה וכל החלטה מרחיקת לכת שמתקבלת בהווה, יש בה מן חריצת הדין והבעת דעה מוקדמת שאינן במקומן. לצערנו לאחר שנודע לנו על ביטול קבלת הפרס דרך פנייה מהעיתון, כל שנותר לנו כעת הוא לקוות שמשרד הפנים ישנה את החלטתו שאת נימוקיה, כאמור, איננו יודעים".

ממשרד הפנים נמסר, כי "לאחר התייעצות משפטית , החליט משרד הפנים להשעות את הענקת פרס ניהול כספי תקין לרשויות המקומיות בהן מתנהלת חקירת משטרה כנגד ראש הרשות או העובדים עד לסיום החקירה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן