הלב הצהוב של קובי עמר

0
253
קובי עמר - מכבי נתניה
קובי עמר וקמפיין החולצה הצהובה. צילם ניר אנשר

 

אם אתם חובבי כדורגל, סביר להניח שנתקלתם בשבועות האחרונים בצירוף המילים "קמפיין חולצה צהובה". רעיון קטן שהתחיל בשיחה תמימה בין חברים, הפך באמצעות הרשת החברתית ושיתוף פעולה בין אוהדי מכבי נתניה, לאחת מתצוגות האוהדים היפות יותר שנרשמו במגרשי הכדורגל של ישראל. קובי עמר, אוהד הקבוצה ומי שהניע את אותו קמפיין, מספר לעיתון נתניה און ליין איך זה התחיל, האם היוזמים ציפו להיענות כזו, מה הסיכוי להמשכיות וגם מה דעתו על הקבוצה – כאוהד כמובן.

קובי עמר, כמי שחי את מכבי נתניה, איך נולד רעיון החולצה הצהובה?
"די במקרה. כמה ימים לפני המשחק מול עכו, שהיה משחק העונה עבורנו, התקשר אלי אוהד הקבוצה וחבר בארגון הארמי, מור מכלוף, ואמר לי שלדעתו צריך לעשות משהו רציני ביציעים שיעיר את האוהדים וייתן פוש לשחקנים. הוא הציע שכל האוהדים שמגיעים למשחק ילבשו צהוב, וביקש ממני לחשוב על דרך יצירתית להוציא את זה לפועל".

זאת נשמעת משימה לא פשוטה. איך זה עבד?
"זה היה יותר פשוט משחשבתי. הרעיון שהצענו היה קל לביצוע: כל אוהד מצטלם עם חולצה צהובה ומעלה לעמוד הקבוצה בפייסבוק פלוס תיוג של חבר או בן משפחה שגם הוא אוהד את הקבוצה – כדי להמשיך את השרשרת. בדרך זו הצפנו את קבוצת האוהדים וכן את הפרופילים האישיים בתמונות של אוהדים צהובים שיצרו באזז רציני לפני המשחק".

אם נשפוט לפי התוצאה הסופית, הייתה היענות אדירה מצדם של האוהדים שגם הגיעו בהמוניהם למשחק. ציפית להצלחה מהסוג הזה או שזה הפתיע אותך?
"ציפיתי שתהיה היענות, כי אני מכיר את האוהדים של מכבי נתניה והם הקהל הכי נאמן שיש. אני מודה שזה הצליח הרבה מעבר לציפיות שלי, כי פתאום הפייסבוק התמלא בתמונות של אוהדים שגייסו גם את בני המשפחות שלהם. אני מדבר איתך על ילדים קטנים, תינוקות, שחקני עבר ואפילו כלבים שהולבשו בצהוב. זה היה מדהים לראות את זה, במיוחד ביום של המשחק. פשוט שטיח צהוב אנושי ומעורר הערצה – בעיני לפחות. אני יכול להעיד על עצמי שהתרגשתי לראות את זה. תחשבי מה עבר לשחקנים בראש שעלו על כר הדשא?! אין מצב לא לנצח במשחק כזה ולו רק בשביל האוהדים".

הופתעת מכוחה של הרשת החברתית במקרה זה?
"אין ספק שהכוח האמיתי, לפחות מבחינה חברתית, נמצא ברשתות החברתיות. המהפכות הכי גדולות של השנים האחרונות התחילו ממחאה של אדם אחד ברשת החברתית – אז מה זה קמפיין של אוהדי כדורגל שזה הכי חברתי שיש. אני חושב שהכוח של הרשת החברתית צריך להיות מנוצל לדברים חיוביים. כרגע, אני ועוד כמה אוהדים עובדים על קמפיין המנויים לקראת העונה הקרובה".

שאלה בנימה אישית יותר: האם האמנת בתחילת העונה, שמכבי נתניה תסגור פער של תשע נקודות ותבטיח עלייה עוד בטרם הסתיימה הליגה?
"חד משמעית כן. אין ספק שהעונה שעברה הייתה הסיוט הגדול ביותר שלנו, כאוהדים. לראות את הדבר שאתה הכי אוהב מתפרק בין הידיים ואין ליכולת לעזור, זה מתסכל. ברגע שסלובודן דראפיץ ושי ברדה חתמו במכבי נתניה, אני באופן אישי נשמתי לרווחה. ידעתי שאנחנו רק נטפס למעלה, כי מלבד שלטעמי מדובר בצוות האימון הכי טוב בליגה, מכבי נתניה היא חלק בלתי נפרד מהאישיות של סלובו".

עדיין מדובר על 20 נקודות פלוס – מינוס 9 פלוס 11. זה לגמרי להשאיר אבק לקבוצות האחרות
"אין ספק, שמכבי נתניה יצרה היסטוריה, כי לא הייתה קבוצה שהצליחה למחוק מינוס נקודות ולהעפיל לליגת העל תוך עונה אחת. אנחנו הראשונים, אבל זה שוב מוכיח את מה שאני תמיד אומר: כאשר אתה נמצא בידיים הנכונות, השמיים הם הגבול. כל אחד עשה את המקסימום שלו וזו שרשרת בה כולם עושים בשביל כולם, כי יש לנו מטרה משותפת וזה מצב אידאלי"

אתה חושב שהעונה הזו של נתניה הייתה סוג של הצהרת כוונות לעונה הבאה?
"מכבי נתניה הוכיחה העונה לכל אלה שלגלגו או הטילו ספק שמקומה בליגת העל ולא במקומות האחרונים. אנחנו אחד ממועדוני הכדורגל הגדולים בארץ. מה שקרה לנו בעונה שעברה, הייתה תוצאה עגומה של מועדון מדהים, שהיה לטעמי בידיים הלא נכונות – אבל העיקר שזה מאחורינו".

משפט אחד ממך לאוהדי הקבוצה?
"אל תפסיקו להאמין בקבוצה שלנו. מכבי נתניה היא הרבה יותר ממועדון כדורגל".

אהבתם את הריאיון עם קובי עמר? מוזמנים לפרגן בתגובה ובשיתוף בפייסבוק שעוד ייהנו

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן