קדרת זנב שור בירקות שורש

1
673
נזיד זנב שור. צילום fotolia

שלום חברים אנחנו עדיין בתקופת החגים והאוכל עדיין תופס תפקיד עיקרי בשולחן. אחת המנות האהובות עליי, שמצריכה עבודת הכנה קלה ובישול ארוך, היא קדרת זנב שור בירקות שורש. אולי, שם המנה לא נשמע סקסי בשפה העברית ולקרוא למנה קדרת ציידים תישמע יפה יותר, אבל… זו מנה מהסוג הזה, שברגע שמתחילים לאכול אותה אי-אפשר להפסיק. כל מה שצריך הוא סיר גדול והמנה המיוחדת הזו תקצור אין ספור מחמאות. את המנה אני מכיר עוד מילדותי בעיר נתניה. אז שימו עליכם את הסינר, כנסו למטבח ובואו נהפוך לשפים.

קדרת זנב שור בירקות שורש

חומרים
1.5ק׳ג עצמות זנב שור (לבדוק שיש בתוכן הרבה בשר)
3 כפות שמן
בצל גדול חתוך לקוביות
2 גזרים חתוכים לקוביות
סלרי חתוך גס
6 שיני שום מקולפות
3-5 תפו׳א מקולפים וחתוכים לחצאים
1.5 כוס יין אדום מומלץ מרלו יבש
3 כוסות מים
כפית שטוחה של מלח
חצי כפית שטוחה של פלפל שחור
כפית פפריקה מתוקה
כפית שטוחה של תבלין גריל עוף (לא חובה, אבל מוסיף המון וחוסך רשימה נוספת של תבלינים)

אופן ההכנה
לחתוך את הירקות בחיתוך גס גדול. לטגן בסיר עמוק את הבצל. להוסיף את העצמות ולטגן היטב עד להשחמה. להוסיף את הסלרי, השום והגזר. לערבב קצת עם כף עץ. להוסיף את היין ואת המים ולהביא להרתחה. להנמיך את האש, לכסות עם מכסה ולבשל כשעתיים או קצת יותר. בכל שעה לבדוק מה מצב הנוזלים (במידת הצורך להוסיף עוד מים). לתבל ולתקן טעמים. להוסיף את תפוחי האדמה ולבשל על אש נמוכה עוד 40 דקות. . להגיש עם פרוסת חלה או לחם שחור, לטבול ולאכול. אגב, אני נוהג לפזר מעל המנה רגעלפני ההגשה עלי פטרוזיליה טריים ולפעמים כוסברה.

חברים יקרים, אין מאושר ממני לשוחח אתכם בטלפון הנייד שלי, לשמוע ולהשמיע, ללמד וגם ללמוד, לנסות ולהתנסות. אני זמין עבורכם בטלפון 052-5771570. אתם, כמובן, מוזמנים לשתף את המתכונים, להגיב כאן, לסמן לייק ולהתרשם מעוד הרבה מתכונים שלי שפרסמתי כאן – אתר נתניה און ליין – ksn – הבלוג של שף גולן ימין . בתיאבון!!!

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן