צבי גור רוצחו של הילד אורון ירדן מת ממחלה קשה

לאחר 41 שנות מאסר ודחיית בקשות לשחרורו המוקדם נפטר צבי גור, רוצחו של אורון ירדן ממחלה קשה; גור היה אמור להשתחרר ממאסר בשנת 2025

0
176
צילום fotolia

לאחר 41 שנות מאסר ודחיית בקשות לשחרורו המוקדם נפטר צבי גור, רוצחו של אורון ירדן, ממחלה קשה; גור היה אמור להשתחרר ממאסר בשנת 2025

עם היוודע דבר מותו של צבי גור, רוצחו של הילד אורון ירדן מסרו בני משפחתו של הילד, כי אין מחילה. עוד מסרו, כי גור יצטרך לתת את הדין בבית דין של מעלה.

גור שהורשע בשנת 1980 בחטיפה וברצח של אורון ירדן, חלה בסרטן ואושפז עקב הדרדרות במצבו. גור שריצה מאסר בכלא מאסר עולם בכלא מעשיהו הועבר למרכז הרפואי של שירות בתי הסוהר. אולם בהמשך הועבר למרכז הרפואי שמיר (בי"ח אסף הרופא). מאז היה גור ורדם ומונשם. בלילה שבין חמישי לשישי מת גור כשהוא בן 74.

המצוד אחרי גור

כזכור בשנת 1980 נחטף אורון ירדן, שהיה אז בן 8, מאזור מגוריו בסביון. על פי הדיווחים שהגיעו למשטרה, אורון נחטף על ידי איש לבוש מדים. עדי ראיה ראו את הילד עולה לרכב, שנסע מהמקום. זמן מה לאחר מכן דרש החוטף מהוריו של אורון כופר תמורת שחרורו. המשטרה לא הצליחה לאתר את החוטף ואת הילד והוחלט להיענות לדרישת הכופר בסך שני מיליון שקל.

אביו של אורון, בתיאום עם המשטרה הניח את הכסף בחבית, אותה סימן החוטף. בתוך השקית עם הכסף השתילה המשטרה משדר. שטרות הכסף סומנו. זמן מה לאחר מכן, בשעת לילה מאוחרת, לקח החוטף את הכסף מהמקום. החוטף הצליח להיעלם לשוטרים שרדפו אחריו. על פי ההערכות גילה החוטף את המשדר. למרות התשלום אורון ירדן לא שוחרר והחיפושים אחריו נמשכו, אולם ללא הצלחה.

בחודש יוני 1980 אותר צבי גור, אז תושב נתניה, לאחר ששטרות מהכסף המסומן הופקדו בבנק פועלים ברחובות. גור נעצר שלושה ימים לאחר מכן. בחקירתו הודה גור שחטף את הילד אורון ירדן והוביל את החוקרים לגופתו, שנקברה בשדה באזור בית גולדמינץ בנתניה. גור טען שאורון נפטר כתוצאה מחנק בעת ששהה בתא המטען של מכוניתו.

בנוסף למאסר עולם נידון צבי גור לעונשים נלווים שהסתכמו ב-34 שנות מאסר, בגין הרשעתו בעבירות נוספות ובהן שתי עבירות חטיפה ועבירת סחיטה באיומים. עונשים אלה הוטלו בחופף לעונש מאסר העולם שהוטל עליו.

בשנת 1999 נקצב עונשו ל-45 שנים, כך שהוא צפוי לסיים את מאסרו בחודש יוני 2025.

החלטות ועדת השחרורים

בשנת 2017 הגיש גור בקשה לוועדת השחרורים לשחררו. בעקבות החלטת ועדת השחרורים לשחרר את צבי גור, קמה סערה ציבורית, עצומות רבות יצאו נגד שחרורו ובני משפחתו של הילד אורון ירדן, הביעו אף הם התנגדות להחלטת הוועדה, וקראו לא לשחררו. לאחר עתירה שהוגשה הוחלט לא לשחרר את גור. בקשות לשחרור נוספות שהוגשו על ידו, נדחו אף הן.

בעקבות ההידרדרות במצבו החליטה ועדת השחרורים לשחרר את גור באופן זמני. הוועדה קבעה, כי אם מצבו ישתפר יתקיים דיון נוסף וגור לא ישוחרר ללא החלטה. הפרקליטות מצידה ביקשה לעכב את שחרורו של גור. ועדת השחרורים נענתה לבקשה. ביום חמישי הודיעה הפרקליטות, כי בכוונתה לערער על החלטת ועדת השחרורים לשחרר את גור באופן זמני. אולם כאמור בלילה שבין חמישי לשישי מת גור בבית חולים אסף הרופא.

כתבות נוספות העשויות לעניין את גולשי נתניה און ליין: 

נדחה שחרורו של צבי גור

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן